En ole seurannut Ruotsin tilannetta. Minulla oli semmoinen hämärä muistikuva, että koko Tågkompaniet on enemmän jonkun miljardäärin rautatieleikki kuin vakava vaihtoehto SJ:lle. Katsoin nopeasti heidän webbisivuja, mutta en saanut selvää missä / kuinka paljon niiden junia oikein on.
Tågkompaniet on nykyisin kokonaan Norjan NSB:n omistama tytäryhtiö.
http://tagkompaniet.se/om-oss/vilka-ar-vi__137Tarjous on näemmä tosiaan voimassa vain Tåg i Bergslagenin liikennealueella. Västeråsin ja Tukholman väliset viikonloppujunat ovat markkinaehtoista Tågkompanietin omaa uutta liikennettä. Ludvika-Västerås kuuluu Tåg i Bergslagen -alueeseen. Ludvikasta pääsee Västeråsiin 100 kruunulla (+ 5 kruunun varausmaksu). Pisimmillään tuolla tarjouksella voi matkustaa Gävlestä Mjölbyyn (408 km).
Haukkasin tuota tarjousta.
Rengasmatka: Borlänge-Sala-Västerås SJ:llä 118 kruunua ja Västerås-Ludvika-Borlänge 105 kruunua.