Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Aikataulut 30.3.2014. alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« : Helmikuu 06, 2014, 09:04:53 »

 , Seurailtuani hieman tulevaa kautta totesin, että viikonloppupendopari 117/118 la Hki-Imatra, su takaisin ilmeisesti lopetetaan. Jos näin on niin lauantaisin tulee tosi pitkä väli jos haluaa päästä itään Lappeenrantaa pidemmälle  Onkohan Lappeenrannan IC2-pari 109/114 syönyt matkustajat?
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #1 : Helmikuu 19, 2014, 08:42:15 »

Nettiin ovat ilmestyneet lähiliikenteen kevätaikataulut. Nopeasti selailtuani huomasin, että matalakalusto lisääntyy S, U ja E-vuoroissa jopa ruuhka-aikoina ja I-junia on  aamullakin ainakin kaksi matalaparia, iltapäivällä taitaa olla viisi.
  Erillisessä vappuaikataulussa on erikoista se, että vaikka yön jälkeen mennään sunnuntain mukaan, niin E-junia kulkee aamusta iltaan kaksi kertaa tunnissa.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #2 : Helmikuu 19, 2014, 08:47:37 »

Vappupäivänä kansa on liikkeellä, joten hyvä on junienkin liikkua...
tallennettu
Hannu Siitari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 155


« Vastaus #3 : Helmikuu 19, 2014, 10:47:54 »

Routakin ravistelee aikatauluja. Esimerkiksi lauantaina 5.4. lähtee ensimmäinen yöjuna Kolarista Helsinkiin klo 15.00. Milloinkahan edellisen kerran yli yön makuuvaunujuna on lähtenyt näin aikaisin? Veikkaan 1960-lukua ja matkaa Helsingistä Rovaniemelle Haapamäen kautta. Ennakko eko-luokassa maksaa matka tuossa junassa Kolarista Helsinkiin suunnilleen 4,42 euroa/tunti.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Helmikuu 19, 2014, 14:48:47 »

Routakin ravistelee aikatauluja. Esimerkiksi lauantaina 5.4. lähtee ensimmäinen yöjuna Kolarista Helsinkiin klo 15.00. Milloinkahan edellisen kerran yli yön makuuvaunujuna on lähtenyt näin aikaisin? Veikkaan 1960-lukua ja matkaa Helsingistä Rovaniemelle Haapamäen kautta. Ennakko eko-luokassa maksaa matka tuossa junassa Kolarista Helsinkiin suunnilleen 4,42 euroa/tunti.

Kevään ajaksi otetaan kolmen vuoden tauom jälkeen takas käyttöön routa-aikataulut. Lisää siitä täältä:
http://www.vrgroup.fi/fi/vakiolinkit/VR-konsernitiedottaa/news_20140218103942.html

I-junalle näyttää tulevan aamuruuhkaan 1 uusi matalalattiakierto (2 edestakaista keikkaa, ennen kaikki korkeita aamuruuhkassa). Iltaruuhkaan nykyisen lisäksi 1 uusi (2 edestakaista keikkaa, nykyisin jo2 eli 4 yhteensä).

Rantaradalla en näe muutoksia oikein kuin että aamu sekä iltaruuhkaan tulee E:lle 1 Flirtti. En tosin jaksanu perusteellista vertausta tehdä.


Vappuyönä on näköjään kunnolla lisäliikennettä, samanlaiset vuorot kuten uidenvuodneyönä mm. ylimääräset junat HelsingistäKeravan suuntaan 03:31, 04:31, 05:01 ja Kirkkonummelta Helsinkiin 01:50, 02:50,  03:50 ja 04:50 sekä Hki-Kkn 04:47.
tallennettu
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 253


« Vastaus #5 : Helmikuu 19, 2014, 19:57:55 »

Routa-aikataulut ?  Onko tuota routaa tänä talvena ylipäätään missä määrin, kun ei ole kunnon talveakaan.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Helmikuu 20, 2014, 01:11:19 »

Routa-aikataulut ?  Onko tuota routaa tänä talvena ylipäätään missä määrin, kun ei ole kunnon talveakaan.

Joka vuosihan niitä on ollut, myös niinä lumettomina... Ja kyllähän täällä pari viikkoa ehti vähintään koko suomessa kunnon talvi olemaan.
tallennettu
Jarno Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 89


« Vastaus #7 : Helmikuu 20, 2014, 14:03:54 »

Eikös routuminen nimenomaan korostu lumettomana pakkastalvena? Lumipeite suojaa maata jäätymiseltä, mutta nyt ei niin ole. Veikkaan, että tulee suorastaan poikkeuksellinen routakevät.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #8 : Helmikuu 20, 2014, 15:44:09 »

Eikös routuminen nimenomaan korostu lumettomana pakkastalvena? Lumipeite suojaa maata jäätymiseltä, mutta nyt ei niin ole. Veikkaan, että tulee suorastaan poikkeuksellinen routakevät.

En muuten tiedä onko roudalla vaikutusta, vai millä, mutta pääradan raiteilla on Pasila-Käpylä välillä sn 50, viikko-kaksi sitten taisi rajoitus ilmestyä, tarkemmin suurinpiirtein siinä autojuna-aseman seisontaraiteen kohdalla (missä yöpikurit odottavat autovaunuja). Kaupunkiradasta en tiedä onko siellä, mutta ainakin läntisellä ja läntisellä keskiraiteella. Helsingin suuntaan mennessä alkaa suurinpiirtein Käpylän aseman kohilta.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #9 : Helmikuu 20, 2014, 17:41:16 »

Eikös routuminen nimenomaan korostu lumettomana pakkastalvena? Lumipeite suojaa maata jäätymiseltä, mutta nyt ei niin ole. Veikkaan, että tulee suorastaan poikkeuksellinen routakevät.

En muuten tiedä onko roudalla vaikutusta, vai millä, mutta pääradan raiteilla on Pasila-Käpylä välillä sn 50, viikko-kaksi sitten taisi rajoitus ilmestyä, tarkemmin suurinpiirtein siinä autojuna-aseman seisontaraiteen kohdalla (missä yöpikurit odottavat autovaunuja). Kaupunkiradasta en tiedä onko siellä, mutta ainakin läntisellä ja läntisellä keskiraiteella. Helsingin suuntaan mennessä alkaa suurinpiirtein Käpylän aseman kohilta.

On ainoastaan läntisellä raiteella (kaukoliikenneraide Helsinkiin päin).
tallennettu
Eero Heinonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #10 : Helmikuu 20, 2014, 21:14:23 »

Eikös routuminen nimenomaan korostu lumettomana pakkastalvena? Lumipeite suojaa maata jäätymiseltä, mutta nyt ei niin ole. Veikkaan, että tulee suorastaan poikkeuksellinen routakevät.

Livi tarjoaa runsaasti faktaa aiheesta:

"Odotettavissa on kevättä 2012 laajempi routatilanne, ei kuitenkaan yhtä paha kuin keväällä 2013."

http://portal.liikennevirasto.fi/sivu/www/f/kunnossapito/routa_kelirikko/routavauriot
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #11 : Helmikuu 28, 2014, 08:43:39 »

Yhteysväliaikataulut ovat saapuneet nettiin. Moni IC2 näkyy muuttuvan tavalliseksi IC:ksi. En muista junien numeroita mutta Helsingistä Tampereelle lähtö 15.06 ja sieltä paluut 14.52 ja 18.52 muuttuvat lauantaisin, lähtö 11.06 sunnuntaisin ja lähtö 17.06, paluu 14.52 ma-pe,su tavallisiksi IC:ksi. Porin ja Tampereen väliä kulkenut IC2-pari muuttuu taas taajikseksi.










tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #12 : Maaliskuu 21, 2014, 14:52:14 »

Kumpikohan on oikein? Yhteysväliaikataujen mukaan H 310 pysähtyy välillä Kouvola-Lahti entiseen malliin, mutta taulukkoaikataulujen mukaan vain Uudessakylässä ja Villähteellä. Myös Lahti-Riihimäki-välilta on pysähdyksiä karsittu jälkimmäisen mukaan.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2346


« Vastaus #13 : Maaliskuu 21, 2014, 15:57:23 »

Kumpikohan on oikein? Yhteysväliaikataujen mukaan H 310 pysähtyy välillä Kouvola-Lahti entiseen malliin, mutta taulukkoaikataulujen mukaan vain Uudessakylässä ja Villähteellä. Myös Lahti-Riihimäki-välilta on pysähdyksiä karsittu jälkimmäisen mukaan.

Graafisten aikataulujen mukaan H 310 pysähtyisi Koria, Kausala, Uusikylä, Nastola, Villähde, Lahti, Järvelä. (Grafiikoista muuten puuttuu kokonaan loput seisakkeet Lahti-Riihimäki väliltä...).
tallennettu
Torbjörn Sandell
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 63


« Vastaus #14 : Maaliskuu 26, 2014, 08:35:17 »

Kumpikohan on oikein? Yhteysväliaikataujen mukaan H 310 pysähtyy välillä Kouvola-Lahti entiseen malliin, mutta taulukkoaikataulujen mukaan vain Uudessakylässä ja Villähteellä. Myös Lahti-Riihimäki-välilta on pysähdyksiä karsittu jälkimmäisen mukaan.

...ja kaiken lisäksi taulukkoaikataulujen välilläkin on eroja. Taulukkoaikataulun 12A mukaan H 310:ltä on karsittu pysähdyksiä sekä väliltä Kv–Lh että väliltä Lh–Ri, taulukkoaikataulun 12 mukaan H 310 taas pysähtyisi ainakin välillä Kv–Lh entiseen tapaan. Ota nyt sitten tuosta selvää...
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2346


« Vastaus #15 : Maaliskuu 26, 2014, 09:10:50 »

...ja kaiken lisäksi taulukkoaikataulujen välilläkin on eroja. Taulukkoaikataulun 12A mukaan H 310:ltä on karsittu pysähdyksiä sekä väliltä Kv–Lh että väliltä Lh–Ri, taulukkoaikataulun 12 mukaan H 310 taas pysähtyisi ainakin välillä Kv–Lh entiseen tapaan. Ota nyt sitten tuosta selvää...

Liikenneviraston matka.fi -palvelun mukaan juna pysähtyisi normaalisti kaikilla asemilla ainakin 31.3. jälkeen. Tosin kuitenkaan esim. hakemalla Kouvola-Lahti yhteyksiä koko junaa ei näy lainkaan.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #16 : Maaliskuu 27, 2014, 04:58:54 »

Ihan kaikilla asemilla välillä Kv-Lh-Ri tulee 310 pysähtymään jatkossakin. VR.fi matkahausta kattomalla selvisi, yksinkertaista.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #17 : Maaliskuu 31, 2014, 22:02:54 »

Z-junan H 235 (lähtöaika Helsingistä klo 16.41) lähtöajat väliasemilta ja tuloaika Lahteen ovat muuttuneet 31.3.2014 seuraavasti:

Pasila 16.46 -> 16.47
Tikkurila 16.55 -> 16.56
Kerava 17.03 -> 17.06
Haarajoki 17.10 -> 17.14
Mäntsälä 17.20 -> 17.25
Lahti 17.42 -> 17.50

H 235 jatkaa Lahdesta Kouvolaan, ja ko. välillä kaikki ajat ovat 8 minuuttia myöhempiä kuin aikaisemmin.

Olisiko Sr2:n tilalle vaihdettu Sr1?
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #18 : Huhtikuu 01, 2014, 07:40:45 »

Ainakin tuntia aiemmin lähteneessä Z:ssa oli eilen, 31.3., Sr1.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #19 : Huhtikuu 01, 2014, 11:43:09 »

Ainakin tuntia aiemmin lähteneessä Z:ssa oli eilen, 31.3., Sr1.

231:ssä on aina ollut Sr1-vakiveturina.
tallennettu
Tehanu Tapola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #20 : Huhtikuu 01, 2014, 12:55:36 »

Usein tuolla junalla Pasila-Kerava -väliä matkustaneena voin vain todeta, että aikataulu vastaa todellisuutta nyt selvästi paremmin.
tallennettu
Torbjörn Sandell
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 63


« Vastaus #21 : Huhtikuu 04, 2014, 11:51:17 »

VR.fi matkahausta kattomalla selvisi, yksinkertaista.

Tuossahan se huono homma onkin, ettei taulukkoaikatauluihin voi enää luottaa vaan joutuu tarkistamaan kaiken yksittäistapauksittain matkahausta. Toivottavasti kehitys ei ole menossa siihen suuntaan, että taulukkoaikatauluista luovuttaisiin kokonaan ja aikataulut pitäisi aina hakea matkahausta. Matkahaussa tehtyjen hakujen perusteella ei todellakaan saa samanlaista kokonaiskuvaa aikatauluista kuin taulukkoaikataluista. Koko matkahaun toimintaperiaate onkin toinen kuin mihin minä olen tottunut: Pitäisi tietää tarkalleen, mihin aikaan on menossa mistä mihin, jolloin saa tiedot siihen sopivista junayhteyksistä. Varmaan tämä monelle sopiikin. Minä taas yleensä katson aikataulut ensin ja järjestän sitten menoni mahdollisimman hyvin sopimaan niihin (koskee myös työmatkoja).

Pari aikataulukautta sitten taulukkoaikatauluista puuttui viikonlopun lisäjunapari P 267/P 264. Valitettuani VR:lle asiasta (ei välttämättä valitukseni seurauksena, mutta ainakin ajallisesti sen jälkeen) nämäkin junat on taas sisällytetty myös taulukkoaikatauluihin. VR:ltä saamassani vastauksessa junien pois jättämistä perusteltiin sillä, että ne kulkivat vain rajattuna aikana tiettyinä viikonpäivinä, jolloin niiden näyttäminen taulukkoaikatauluissa saattaisi jotenkin aiheuttaa sekaannusta (tai jotain sinnepäin). Omasta mielestäni kovin ihmeellinen perustelu, mutta ehkä jonkun mielestä aivan pätevä. Hymyilee
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Aikataulut 30.3.2014. alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina