Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Veturinkuljettajan pahin pelko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« : Helmikuu 16, 2014, 11:06:30 »

IS:n tarina: "Veturinkuljettajan pahin pelko toteutui tutustumisajossa". http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288654112098.html?ref=pk-tf-promo2   
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2613


« Vastaus #1 : Helmikuu 16, 2014, 11:35:16 »

IS:n tarina: "Veturinkuljettajan pahin pelko toteutui tutustumisajossa". http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288654112098.html?ref=pk-tf-promo2   
Kamalaa Itkee
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #2 : Helmikuu 16, 2014, 13:18:53 »


kamalaa mutta se on yksi varjopuolista
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #3 : Helmikuu 16, 2014, 15:57:42 »

Allejäänti tilanteissa veturinkuljettajat kokevat yleensä sen pahimman. He ovat aitiopaikalla todistamassa valitettavaa tapahtumaa ja usein se uhri luo vielä sen katsekontaktin kuljettajaan ja siitä jää muistiin kyseisen henkilön viime hetket, kasvonpiirteet.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #4 : Helmikuu 16, 2014, 17:04:36 »

Allejäänti tilanteissa veturinkuljettajat kokevat yleensä sen pahimman. He ovat aitiopaikalla todistamassa valitettavaa tapahtumaa ja usein se uhri luo vielä sen katsekontaktin kuljettajaan ja siitä jää muistiin kyseisen henkilön viime hetket, kasvonpiirteet.

Ja se mikä on täysin ymmärrettävää niin allejäänti voi olla jollekkin kuljettajalle niin paha paikka että vaihtaa alaa
tallennettu

Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #5 : Helmikuu 16, 2014, 23:38:44 »

Ja se mikä on täysin ymmärrettävää niin allejäänti voi olla jollekkin kuljettajalle niin paha paikka että vaihtaa alaa

Näin varmasti voi käydä, mutta se lienee kuitenkin hyvin harvinaista, sillä itse en ole ainoastakaan tapauksesta kuullut, vaikka allejääntejä tapahtuu vuositasolla kaksinumeroinen määrä.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 516


« Vastaus #6 : Helmikuu 17, 2014, 01:29:34 »

Eniten harmittaa se että esim rekkakuskista tehdään syyllinen jos joku sattuu ajamaan tai hyppäämään alle, eli tekee itsemurhan toisen työmaalla, tämän takia saattaa tulla välillä painokelvotonta tekstiä. Olen nähnyt uraniaikana niin monta vaaratilannetta että niihin alkaa väkisin turtumaan joten kun kamera on jätetty pöydälle niin asia jää siihen, en viitsi tressata sen takia että satuisin näkemään allejäännin koska se kuuluu tähän alaan, se on vain kestettävä, rekkakuskeja käy sääliksi kun noita itsemurha pommittajia on enemmän liikkeellä. Tekisi mieli linkata erään rekkakuskin tilitys video.
tallennettu
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 387


« Vastaus #7 : Huhtikuu 18, 2014, 15:37:11 »

Suur-Tukholman Liikennelaitoksella (SL) on tavallisille käyttäjille tuntematon määrä tapauksia, joissa joku tekee itsemurhan heittäytymällä asemalle rullaavan metrojunan eteen, tai avonaisilla linjoilla jopa menemällä radalle seisomaan. Tuntemattomia siksi, että on olemassa sanaton sopimus siitä että näistä eivät lehdet kirjoita koska sillä olisi vain asiaa harkitseville yllyttävä vaikutus. Odottaessani laiturilla junaa kotiinpäin mennäkseni, ja kun yht'äkkiä kovaäänisistä kuulutetaan että se juna on myöhässä jossakin Slussenin lounaispuolella tapahtuneen ... liikennehäiriön vuoksi, niin siitä voi sitten mielessään tehdä synkkiä johtopäätöksiä.
     Ainakin ennen vanhaan metron kuljettajia koulutuksessa neuvottiin, Jos olet ajanut jonkun päälle niin ÄLÄ MENE KATSOMAAN. Sitten seurasi kuvaus mitä joku kuljettaja oli nähnyt, kun oli kuitenkin näin tehnyt, jolloin oppilaat toivottavasti käsittivät, että oli parempi kutsua apua junaradion välityksellä. - Eräs kuljettaja kertoi, että hän oli ajanut avolinjaa täyttä vauhtia...ja siinä oli seissyt mies keskellä rataa vanhanaikainen nahkasalkku kainalossaan. Niiden vanhemman sukupolven "Tunnelbana" vaunustojen jarrutusmatka jostakin 70 km/t oli aika pitkä = siis ei mitään tehtävissä. En tiedä syntyikö katsekontaktia, mutta varmasti muisto joka säilyi viellä eläkkeelle jäätyäkin.
     En myöskään tiedä minkälaisia säännöksiä rekkamiehet noudattavat, mutta maantieliikenteessä kai mahdollisuudet ainakin tahattomasti allejääneen henkiinjäämiseen ovat suuremmat.
     
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #8 : Huhtikuu 18, 2014, 17:32:25 »

En myöskään tiedä minkälaisia säännöksiä rekkamiehet noudattavat, mutta maantieliikenteessä kai mahdollisuudet ainakin tahattomasti allejääneen henkiinjäämiseen ovat suuremmat.

Rekkakuskit noudattanevat lakia eli hengenvaarassa olevaa on autettava omien kykyjen ja mahdollisuuksien mukaan. Yleensä on katsottu, että hätänumeroon soittaminen riittää täyttämään tuon vaatimuksen, eikä syytetä pelastustoimen laiminlyönnistä, josta voi tulla vaikka vankeutta.

Jos tarkoitit säännöksillä firmojen omia "säännöksiä", niin eipä sellaisia yleisesti taida olla olemassa. Kumipyörillä kun on tuhansia operaattoreita, joten ei ole olemassa mitään "alan säännöksiä".
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Veturinkuljettajan pahin pelko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina