Tuohan selittää aika paljon, varsinkin kun yksinäisen Sr1:sen max junapaino saisi olla 2000t, uutena taisi olla 2250t? Lähtömäkeen jämähtäminen on ihan ymmärrettävää jollei saa vauhtia yhtään niin siinä joutuu veturi tekemään työtä ahkerasti.
Erotusjakso heti imatralta lähtiessä haittaa myös vauhdin ottamista ja sn20.
Avustiko imatran päivystäjä (Dr14) lähtömäessä? Ja miten IC9 avusti tuon Rauhassa sivuun, irroitettiinko omasta junastaan vai ajettiin junineen päivineen kiinni ja hinatiin sivulle ja irroitus ja suorien kautta imatralle (ja edelleen Joensuuhun)?
Päivystäjä työnsi. Rauhassa juna hyytyi jo ennen tulovaihdetta, eli IC 9 avusti kaikkine vaunuineen päivineen 2144:n päätielle, irroitus ja kakkostietä ohi.