Samaan syssyyn osuu monta tapahtumaa:
1) Cargolinkin "muutokset". Hassua että varustamo-omistaja päästää operaattorinsa noin huonoon jamaan. Ja jos positiivista etsii, niin kohta varmaan De2700:t ovat jossain Ruotsissa ajossa.
2) TXL Cargon (Trenitalia) liikenneluvan menetys, samoissa oloissa, liikennettä oli Norjaan ja Ruotsiin.
3) Green Cargon bisnekset menevät huonosti. Kapasiteettia on _paljon_ vapaana. Taustalla on ehkä enemmän teollisuuden rakennemuutos, ei pelkästään ketterät ja fiksut yksityiset ruotsalaiset operaattorit.
4) HectorRail, Rush Rail ja Green Cargo napsivat Rutosissa ja Norjassa noilta alkupään operaattoreilta ylijääneitä pääosin metsäteollisuuden lasteja. (Autojunat lienevät aika pienivolyymisia).
5) Nordic Re-Finance osti Green Cargolta 8 Rc4:sta (ehkä 50 myynnissä olleesta) ja noita norjalaislehden mukaan ilmestyy nyt ajoon siellä.
6) Jännittävää nähdä, jäävätkö kaikki intermodaalit edelleen CargoNetille. Sehän saa niihin tukea, mutta operaattori taitaa olla "myynnissä".
Korjailkaa missä tiedot tai logiikka ei toimi!
Cargolinkin De2700 puskee intermodaalia Bodøstä etelään:
Tämä oli aiemmin Cargolinkillä ajossa, intermodaali Bodøssä:
Cargolink (Beacon Railin JT42CWRM/Class 66) vielä Mo i Ranan kaivosjunan päässä. CargoNetin/TGOJ:n > Cargolinkin > veturit taitavat osittain olla ajossa nyt Rush Raililla. Näissä on Pohjoismaalainen varustus.
Vaihtoveturistoon kuului myös Z70:ia, tässä parkissa Narvikin Fagernesin satamassa:
Clousataan samalla Bodøn intermodaalilla, mistä aloitettiin. Tässä mennään vähän Mo i Ranasta pohjoiseen hyisellä tunturiylängöllä, ~600 metriä merenpinnasta. Edessä väkivahva CargoNetin Beacon Raililta liisaama Stadler Rail Euro 4000: