Reino Kalliomäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 465
|
« Vastaus #25 : Elokuu 21, 2016, 00:52:50 » |
|
Kirja "Suomen Teiden Historia (II)" TVH ja S. Tieyhdistys, 1977, kertoo lyhyesti mainitsematta varasuunnitelmaa, sivulla 353: "Uudenmaan lääniin valmistui 1941 kaksi komeaa, aiemmat lossiyhteydet korvannutta siltaa. Lähes 12 miljonaa markkaa maksanut, vuodesta 1935 rakennetu Voikkaan silta Kuusankoskella oli tehty välittämään sekä maantie-, että kiskoliikennettä. Kolmen teräsristikon jännemitat olivat 63, 70 ja 63 metriä". Lähdeviitteet: KÄYHKÖ 1945 s.320, ja SORVARI M. 1968 s. 24. Jänteet oli siis ilmeisesti tilattu ennen sotaa. VR Historiikin 1937 - 62 mukaan rautatatie oli suunniteltu ylätasolle. Tätä ei kiireessä ilmeisesti ehditty tehdä, joten syntyi "kuormaulottuma III"
|