Niko Salo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 39
|
« Vastaus #425 : Kesäkuu 03, 2016, 14:02:00 » |
|
Ensi viikolla näyttäisi reittien valossa olevan kiitettävästi mahdollisia Vectron ajoja.
Ma 6.6. MV 11921 (ILR-SLD), 12:32 MV 11922 (SLD-KE), 14:05 MV 11923 (KE-SLD), 14:50 MV 11924 (SLD-KE), 15:54 MV 11925 (KE-SLD), 16:35 MV 11926 (SLD-ILR), 18:17
Ti 7.6. MV 11921 (ILR-KE), 20:54 MV 11923 (KE-KV), 21:15 MV 11924 (KV-KE), 22:35 MV 11925 (KE-KV), 23:45
Ke 8.6. MV 11921 (ILR-KE), 20:00 MV 11923 (KE-KV), 20:32 MV 11926 (KV-KE), 1:00 MV 11928 (KE-ILR), 2:20
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Heino
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 79
|
« Vastaus #426 : Kesäkuu 19, 2016, 20:36:16 » |
|
Onko kellään muuten käsitystä kuinka tiukasti Sr3- mallinen Vectron on vain VR:n saatavilla? Eli jos vaikka Venäjän liikenteen vapautuessa esim. Fenniarail saisi kasaan niin paljon pelimerkkejä sekä kuljetussopimuksia että voisi ostaa jokusen Sr3:n niin olisiko se mahdollista?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1760
|
« Vastaus #427 : Kesäkuu 19, 2016, 21:18:20 » |
|
^ Eiköhän Siemens kauppaa tee, jos ostaja sitä haluaa.
Veturit toki rakennetaan tilaajan kanssa speksattuina, mutta ei se varmaankaan rakettitiedettä ole eli jos on ostohousut jalassa, niin kyllä Siemensin myyntimiehet sopivan ratkaisun sorvaavat.
Sr1:n kanssa oli varmasti toisin, kun Neukkula ei kapitalismin säännöillä pelannut.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1331
|
« Vastaus #428 : Kesäkuu 20, 2016, 14:08:13 » |
|
Simon kanssa samoilla linjoilla. Speksit 6,4 MW nopeasta, Suomeen sovitetusta Vectronista ovat varsin todennäköisesti Siemensin omaisuutta eivätkä VR:n ja näin Siemensin voisi kuvitella olevan helppo myydä kiinnostuneelle valmis paketti sopuhintaan kun voi ottaa samalta tuotantolinjalta ja samoin varustein, kuin mitä Sr3:aa tehdään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 637
|
« Vastaus #429 : Tammikuu 17, 2017, 23:01:41 » |
|
Hieno valinta veturimiehen tulevaksi työkaluksi/-tilaksi. Ihmettelen, kuinka tilaaja keksi vielä valita veturiin nuo "apudieselit", siitä SUURI plussa (testeissä on yhdellä dieselillä saavutettu 120kN:n vetovoima - valmistajan kertoman mukaan). Ohjaamon sivuikkunoita haikaltiin jo Ruotsin talvitesteissä http://vaunut.org/kuva/77666 , tosin kahta tärkeää osaa itse jäin kaipailemaan Nytkö puuttuvat osat löytyivät? http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,10005.0.html
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #430 : Tammikuu 18, 2017, 00:47:47 » |
|
Petri se jaksaa (osaa/muistaa) kaivella näitä vanhoja asioita,,, MUTTTA tosiaan itävaltalaiset kaluston tilaajat ovat ammattitaitoisesti - vanhan sananlaskun mukaan: "ovat ajatelleet omaa napaansa pidemmälle" - onnistuneet löytämään pari puuttuvaa osaa osaan vetureistaan. Olikohan tässä ketjussa (vai muualla) eräs mielipide, ettei 6-akselisia sähkövetureita valmisteta, koska tilauksia ei ole. Näköjään valmistetaan, kunhan jokin tilaaja haluaa varmistaa tavaraliikenteensä sujumisen vaikeissakin olosuhteissa. Meillä lipsutellaan painavia junia Sr2-parilla, ei taida löytyä VR:n taholta tietoa pyörä-/muista vaurioista, moniko tuon sarjan vetureista odottelee korjausta? PAHUS, kun tuota ikää on karttunut liikaa, voisipa päästä Itävaltaan ohjailemaan tulevia 6-akselisia voimanpesiä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|