Onneksi tämäkään ei ole sitova kansanäänestys.
Tekisivät nyt vaan lopullisen päätöksen ratikan tulosta, niin väritystä ehdittäisiin kyllä vatuloida. Onneksi rantatunneli saatiin jo viime viikonloppuna auki kansalle. Se antoi niin positiivisen viestin siitä, että kansa kannattaa tällaisia kauaskantoisia liikennehankkeita. Rantatunnelinkin vastustajien rivit olivat lähes kadonneet.
Onpa mielenkiintoista nähdä, miten rantatunneli muuttaa liikennettä omalla lähialueella, eli Amurissa.
Hiljaisuus voi yllättää, kun valtatien pauhu katoaa. Kestää tietysti aikansa kun kansa löytää uudet kulkureittinsä. Ratapihankadun löytämisessä voi kestää aikansa, vaikka se tunnelin kautta ajettuna on tulevaisuudesta Lielahden suunnasta varmasti paras ajoreitti rautatieaeman itäpuoliseen kaupunkiin.
Itse tunnelihan on rakennettu siksi, että Tampellan ranta-alueelle saadaan asutusta, niille jotka haluavat asua talvella napajäätikön kaltaisissa olosuhteissa.
Totta kai, eikä sitä ilman rakennusmaasta saatua hintaa olisi voitu rakentaakaan. Onhan se melkolailla järkyttävää maankäyttöä ollutkin vetää valtatie Näsijärven rantaan. Sama virhe on toistettu Villilän suunnassa ja siellä vt 12 on vieläpä moottoritie.
Suurimmat vastustajat tunnelille olivat ne sadat Tampellan alueen asukkaat jotka pelkäävät menettävänsä näkymät Näsijärvelle, kun eteen rakentuu lukemattomia kerrostaloja. Sellaista se on keskustassa eläminen.