Tositilanteita iltaisin Oulusta: Kakkosella on lähtöä tekevä yöjuna, samaan aikaan tulee myös kolmoselle yöjuna, josta matkustajat purkautuvat ja kiireellä välilaiturilta pois laituripolun kautta. Pari kertaa olen joutunut huutamaan laput silmillä säntääville matkustajille jotteivat juokse lähtevän junan eteen.
Totta matkustajat eivät älyä puskinlyhtyjen ja kolmion eroa. Tosin jotkut kuljettajat tekivät niin että sammuttivat valoheittimen ja ajoivat perkiöön vain puskinlyhdyt päällä no se ei kokenutta harrastajaa hämännyt. Käytäntö on ollut että valoheitin sammutetaan sivulle mennessä ja tuuletinmoottorit sammutetaan kun ovat pudonneet 1/1 teholta ½/1 teholle, muistan tilanteen että SJ-Tpet välillä tuuletinmoottorit käyvät 1/1 teholla vielä 15-20min junan pysähtymisestä, silloin puolitehoinen joutui kiskomaan 1800 tonnin junaa. Venäjällä on parempimalli idioottien karsimiseen muuntajia ei aidata jos on riittävän tyhmä niin luonto karsii tyhmät pois. Osalla on minun rautatietietotasoon verrattuna 0,00001%, välillä vituttaa kulkea tyhmimmän tason mukaan, kuntoilla saan ihan tarpeeksi metsässä ilman ylimääräisiä lenkkejä.