Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Päätyikkunallisen kaluston väheneminen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Tapio Arvola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 38


« : Kesäkuu 17, 2017, 21:53:59 »

Ei arvaa tavallinen harrastaja, mikä tuttu rautatieasia milloinkin häviää historian hämärään. Taitaa olla aika vähissä ne junat, joista voi katsella takaeteisestä taakse jäävää rataa. Edo tai perässä tuleva veturi tulppaa IC:t, pikajunia ei ole, Eilit jäävät pois. Osaako joku valveutuneempi kertoa, mitä takaikkunallisia junia jää kulkuun seuraavan aikataulumuutoksen jälkeen. Ovatko enää Sr 1 -vetoiset IC:t kulkiessaan Edo etupäässä ja yöjunat, jos autovaunut ovat veturin jälkeen. Dm 12:sta voi jotain nähdä eteen tai taakse, mutta ei kuitenkaan takaeteisen veroisesti.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2349


« Vastaus #1 : Kesäkuu 17, 2017, 23:09:15 »

Ei arvaa tavallinen harrastaja, mikä tuttu rautatieasia milloinkin häviää historian hämärään. Taitaa olla aika vähissä ne junat, joista voi katsella takaeteisestä taakse jäävää rataa. Edo tai perässä tuleva veturi tulppaa IC:t, pikajunia ei ole, Eilit jäävät pois. Osaako joku valveutuneempi kertoa, mitä takaikkunallisia junia jää kulkuun seuraavan aikataulumuutoksen jälkeen. Ovatko enää Sr 1 -vetoiset IC:t kulkiessaan Edo etupäässä ja yöjunat, jos autovaunut ovat veturin jälkeen. Dm 12:sta voi jotain nähdä eteen tai taakse, mutta ei kuitenkaan takaeteisen veroisesti.

Dm12:n ohjaamon välioven ikkuna on tummennettu, joten ei niistä näe taakse eikä eteen, ellei matkusta ohjaamossa.
tallennettu
Tapio Arvola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 38


« Vastaus #2 : Kesäkuu 17, 2017, 23:26:28 »

En ole vähään aikaan niissä matkustanut. Viimeinen muistikuva on, että läpi näki, kun istui sopivasti kurkotellen penkiltä. Ilmeisesti laseja on tummennettu tuon jälkeen.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 304


« Vastaus #3 : Kesäkuu 18, 2017, 09:26:28 »

Lasissa on tummennus ja rullaverho. Jos verho on ylhäällä, läpi käkee kohtalaisen hyvin.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1797


« Vastaus #4 : Kesäkuu 18, 2017, 21:59:20 »

Yöjunissa autovaunut ovat poikkeuksetta viimeisinä eli yöjunistakaan ei näe takaikkunasta ulos. Vai kuinkas IC 933 ja 904 Turun ja Tampereen välillä?

edit: näemmä tämän päivän IC 933 kulkee jo seuraavanlaisessa kokoonpanossa:

Sr1+Gd+Edm+Edm+Edm+EFits+Edfs+Edb+Edo (!)
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #5 : Kesäkuu 19, 2017, 10:34:11 »

Yöjunissa autovaunut ovat poikkeuksetta viimeisinä eli yöjunistakaan ei näe takaikkunasta ulos. Vai kuinkas IC 933 ja 904 Turun ja Tampereen välillä?

edit: näemmä tämän päivän IC 933 kulkee jo seuraavanlaisessa kokoonpanossa:

Sr1+Gd+Edm+Edm+Edm+EFits+Edfs+Edb+Edo (!)

Edo + Edb + Edfs otetaan junasta pois Tampereella, eivät jatka pohjoiseen.
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Päätyikkunallisen kaluston väheneminen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina