Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Vv13 1759.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« : Huhtikuu 29, 2017, 09:03:52 »

Koetan haeskella tämän masiinan esikuvan valmistusvuotta. Mistä tuo tieto löytyisi?


* 1561.jpg (262.66 kilotavua, 1200x693 - tarkasteltu 323 kertaa.)
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #1 : Huhtikuu 29, 2017, 10:54:15 »

Eonsuu–Honkanen–Pölhö:

Suomen veturit

osa 2. Moottorikalusto

(ISBN 952-5060-02-0)

 

Valmet, valm.nro 529/v. 1957 (hylätty v. 1980).

 

Terv. SKS

 

PS. Hieno malli!
tallennettu
Tapio Nikula
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 52


« Vastaus #2 : Huhtikuu 29, 2017, 11:28:21 »

Tieto löytyy mm. kirjasta Suomen Veturit Osa 2. Valmistaja Valmet ja valmistusnumero on 529/1957.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2616


« Vastaus #3 : Huhtikuu 29, 2017, 12:42:00 »

Suomen veturit osa 2 kertoo, että veturin on valmistanut Valmet vuonna 1957, valmistusnumero 529.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #4 : Huhtikuu 29, 2017, 16:26:09 »

Nyt on lainattava Ratiotoimittaja Kari Murosta: Aaa että !!!
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #5 : Huhtikuu 29, 2017, 20:28:57 »

Kiitän vastauksista!
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #6 : Huhtikuu 29, 2017, 23:43:41 »

No niin, nyt sai Esko varmennuksen useammaltakin taholta samanlaisen vastauksien kyselyynsä. Mutta,,, Vv13:n numero 1759 tuntuu tutulta, onkohan veturi ollut "riihimäen kirjoilla" aikoinaan?  
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #7 : Huhtikuu 30, 2017, 15:14:51 »

Kuulemani/jostain lukemani mukaan viimeksi Riksussa! Tiettävästi ehkä ollut Turussakin?
tallennettu
Timo Oinonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 67


« Vastaus #8 : Huhtikuu 30, 2017, 19:24:21 »

Sijoituslistan 01.1958 mukaan sijoitettu Turkuun (kj3) jossa oli vuoteen 1960, siirrettiin Riihimäen konejaksoon (kj2) jonka kirjoilla vielä toukokuussa 1967. Samana kesänä Helsingin ja Riihimäen konejaksot yhdistetty Helsingin piiriin eli ykköseen jossa oli hylkäykseensä vuoteen 1980 asti.  Sijoituspaikka lienee ollut edelleen Riihimäen päässä.
Veturin numero muuttui 460:ksi vuonna 1970.

Näistä tiedoista täytyy kiittää Eljasta ja hänen julkaisemiaan sijoituspaikkalistoja. Eljas laita vaan lisää listoja ja havaintoja jakoon, niitä luetaan kyllä suurella mielenkiinnolla!
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2553


« Vastaus #9 : Huhtikuu 30, 2017, 19:32:06 »

Kiitos Timo! Vv13 1759/Tve3 460 viimeiset ajat:
30.8.1975 oli Riihimäellä (oli välillä pitkiä aikoja käyttämättä)
n. 3.1976 meni Kouvolaan lainaksi
17.5.1976 palasi Kouvolasta Riihimäelle
(oli taas käyttämättä 7.7.-25.7.76, 13.8.76-22.2.77)
23.2.1977 Siirto Riihimäeltä Heinolaan
(Heinolassa käyttämättä 7.4.77-5.5.77)
6.5.1977 lähti Heinolasta Lahteen
12.5.1977 saapui Lahdesta Riihimäelle
(en ole kirjannut muita siirtoja ennen hylkäystä 1980)
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #10 : Huhtikuu 30, 2017, 19:50:26 »

Vinkkaisin Resiinan toimitukselle, että nyt kun näiden vetureiden aktiivikäyttö alkaa olemaan lopullisesti ohi, voisi julkaista päivitetyn version aikoinaan Resiinassa olleesta jutusta. Hieman uusia kuvia ja veturilista päivitettynä.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1797


« Vastaus #11 : Toukokuu 05, 2017, 06:03:20 »

460 taisi olla Pieksämäen konepajalla maaliskuussa 1990, kun sinne tehtiin SRHS:n retki.
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #12 : Toukokuu 05, 2017, 08:21:34 »

Lisää kiitoksia! Kuulinkin evp. veturikuskilta, Pekka Rantalalta, että 1759 olisi ollut Turussa. Mutta ei enää 60-70-lukujen tienoilla. Ei siis olekaan sama veturi, johon olin asentamassa mm. kattoantennin ja radiolaitteet. Antenni näkyykin kuvassani. Ainakin kahteen näitä laitettiin, kun tuli vaihtokoneet varikolle.
 Ps. Kuvan mukaiselta tämä rakentamani "voivotti" näytti jo ajokuntoisena, siitä jo 10:nisen vuotta. Pekka Rantala on armoitettu suomalaisrautatiekaluston pienoismallirakentaja. 70-luvulla teki mm. kiitojunasta tarkasti esikuvan mukaisen pienoismallin. Se kulkee yhä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2017, 15:13:59 kirjoittanut Esko Ampio » tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2553


« Vastaus #13 : Toukokuu 05, 2017, 11:48:14 »

Vv13 1759 oli Turussa 29.8.1957-22.10.1960 välisen ajan.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Vv13 1759.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina