Ensimmäisten kahden liikennöintipäivän väli on 6 pv, seuraava 8 pv, sitten 6 pv, 8 pv, 7 pv, 6 pv, 8 pv, 6 pv. Ei siis tasainen 6 pv väli, eikä edes vuorotellen 6 pv ja 8 pv. Pysyn kannassani, että siinä ei ole logiikkaa.
Logiikkaa ei muuten ole siinäkään, että junassa ei ole istumavaunuja. Tämä vaikeuttaa sen käyttämistä Latvian ja Liettuan välisillä matkoilla olennaisesti, vaikka oletettavasti makuuvaunussa on sallittua tehdä myös päivämatkoja.
Suunnassa kohti Riikaa tuossa junasas ei käytännössä voi tehdä Latvian ja Liettuan välisiä matkoja. 4:30 aamulla on aika hurja lähtöaika junalle, kun samaan ajoaikaan kykenee ihan riittävän mukavasti bussillakin. Eli oikeastaan niitä istumavaunuja tarvitsi vain välille Riika-Vilna, eli yhteen suuntaan. Ja vähän tuntuu, ettei sillekään välille hirveitä matkustajavirtoja ole saatavilla.
Äh, lähettäisivät sinne CEmtit... Ukrainan palkkatasolla ne saisi korjattua.
UZ:han kärsii todella isosta kalustopulasta. Ja sitten: LDz:lla on kai kalustoa ylimääräisenä. Ajaisivat vaikka sillä mieluummin, jos ei muuten riitä.