Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Sr1:n tehdyt muutokset?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Markus Räsänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 275


« : Elokuu 17, 2019, 22:01:43 »

Sr1:t ovat pikkuhiljaa poistumassa Suomen rautateiltä. Mutta vielä Sr1:n tekniikka jaksaa kiinnostaa.

SA-3-automaattikytkimiä ei ollut tilatussa veturissa valmiina, vaan SA-3:t asennettiin jälkikäteen vasta 1980-1990-luvun vaihteessa.

Kysymykseni ei sinällään liity veturin tekniikkaan, vaan siihen kuinka paljon nykypäivänen veturi eroaa alkuperäisestä, tilatusta Sr1:ä?

tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 741


« Vastaus #1 : Elokuu 17, 2019, 22:21:28 »

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sr1#Saneerausta
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #2 : Elokuu 18, 2019, 00:30:13 »

Nimenomaan Sr-1 toimitettiin SA-3 kytkimillä jotka POISTETTIIN Suomessa!
Nyt niissä on sensijaan WILLISON-kytkimet.
tallennettu
Markus Räsänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 275


« Vastaus #3 : Elokuu 18, 2019, 13:16:19 »

Nimenomaan Sr-1 toimitettiin SA-3 kytkimillä jotka POISTETTIIN Suomessa!
Nyt niissä on sensijaan WILLISON-kytkimet.

Tätä minä nimenomaan ajoin takaa. SA-3 kytkimien puutos tehdasvalmisteisista vetureista tuli vastaan toisaalla, jonka todenperäisyys on yhtä luotettava kuin Wikipedialla. En moiti että Wikipedia tieto olisi kokonaan palturia, mutta wikin tiedoista useasti puuttuu lähdetieto. 
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Sr1:n tehdyt muutokset?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina