Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Toijalan kolmioraiteen tarve  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« : Huhtikuu 08, 2020, 06:18:29 »

Vuosina 2015–2019 Toijalassa on vaihtanut suuntaa 856 tavarajunaa, eli keskimäärin reilun 51 tunnin välein. Tarvittaisiinko Toijalaan ohitusraide?

Suuri osa noista junista on Uudenkaupungin ja Vainikkalan välillä kulkevia ammoniakkijunia. Myös tyhjiä raakapuuvaunuja on tullut Riihimäeltä Turkuun jonkin verran aikaisempina vuosina.


2015 - 204 junaa

2016 - 182 junaa
Happojuna poikkeusreitillä 26.6.2016, olisiko kyseessä ollut jonkinlainen "juhannuskatko" jossain Tampereen ja Pieksämäen välillä?

2017 - 285 junaa
Noista 80 kappaletta on poikkeusreitillä olevia happojunia Oriveden ja Jyväskylän välillä 25.6.–3.8.2017 vallinneen liikennekatkon takia. ( "Kiertolaiset" )

2018 - 108 junaa
Happojuna poikkeusreitillä kesäkuussa 7 kertaa Riihimäen–Kouvolan kautta.

2019 - 77 junaa
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2022, 18:10:37 kirjoittanut Jimi Lappalainen » tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Huhtikuu 08, 2020, 06:38:50 »

Juu, kyllä, mutta kun työvoimapoliittisista syistä VR OY on ajattanut junia MANSEEN koska siellä on laitettu Turun junaan toiset veturit toiseen päähän niin tämän monen tunnin koukkauksen kolmio poistaisi.
Tarkastelisin myös asiaa siltä kannalta miten paljon ratakapasiteettiä se vapauttaisi samalla mukama ruuhkaiselta Toijala-Tampere väliltä.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Toijalan kolmioraiteen tarve  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina