Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Viron rautatiet  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry alas Tulostusversio
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 741


« Vastaus #75 : Elokuu 22, 2020, 21:01:37 »

Eikö siihen kohta ole tulossa kiskot takaisin.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #76 : Elokuu 22, 2020, 21:29:57 »

Kohta ja kohta…  Riisipere–Turba avattiin 8.12.2019. Turba–Haapsalu–Rohuküla-osuuden suunnitteluun on osoitettu pari miljoonaa euroa, mutta rakentamisen rahoitusta ei ole tiedossa. Tutun kaavan mukaan ainakin EU:n osallistuminen on välttämätöntä. Nyt tärkeimpiä ovat nopeuden nosto Tallinna–Tartto-välillä 160 km:iin/t ja 25 kV sähköistys Tallinna–Tapa.
SKS
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #77 : Lokakuu 11, 2020, 05:20:36 »

Osaako joku sanoa kuinka paljon tuolla Operaililla on vetureita Viron liikenteessä?
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #78 : Lokakuu 11, 2020, 08:17:07 »

Osaako joku sanoa kuinka paljon tuolla Operaililla on vetureita Viron liikenteessä?

64 veturia
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #79 : Lokakuu 11, 2020, 16:08:39 »

Tuo 64 on kirjoilla olevien veturien määrä. Liikenteessä on runsas nelisenkymmentä. Amerikkalaiskoneita (C36-7i) seisoo melkoinen liuta reservissä.
SKS
tallennettu
Tuomas Masalin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 107


« Vastaus #80 : Lokakuu 31, 2020, 03:51:57 »

Elron valitsi Škoda Vagonkan toimittamaan kuusi kaksivirtasähkömoottorijunaa Tallinnan ja Tarton väliseen liikenteeseen vuoden 2024 lopulta alkaen.

https://www.railwaygazette.com/traction-and-rolling-stock/elron-selects-koda-to-supply-emus-for-tallinn-tartu-route/57694.article
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #81 : Marraskuu 04, 2020, 00:34:03 »

Oliskohan noista Operailin Viron vetureista mikään muutettavissa nopeasti Suomeen jos siellä on reserviä ja jos Operail saisi lisää kuljetuksia Suomen puolella. C30-M näyttäisi olevan painoltaan aika paljon Suomen rataverkolle, mutta mitenköhän olisi TEM TMH veturisarjan kanssa?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #82 : Marraskuu 04, 2020, 15:13:05 »

Oliskohan noista Operailin Viron vetureista mikään muutettavissa nopeasti Suomeen jos siellä on reserviä ja jos Operail saisi lisää kuljetuksia Suomen puolella. C30-M näyttäisi olevan painoltaan aika paljon Suomen rataverkolle, mutta mitenköhän olisi TEM TMH veturisarjan kanssa?

Kaikki EU:n uusi vetukalusto on UIC-standardien mukaista, myös Baltiassa. Virossa on uusia vetureita paria eri mallia, jotka ovat ulkoisesti hyvin samankaltaisia. Toiset on tehty C30-sarjalaisten pohjalta, toiset ovat noita TEM-TMH:ita. Molemmat saa Suomen rataverkolle samalla vaivalla kuin vaikkapa jonkun Saksassa, Ruotsissa tai Italiassa käytössä olevan diiselin. En nyt ehdi tarkistamaan, mutta on yllättävää jos modernisoitunakaan ne jenkkipohjaiset veturit eivät ole riittävän kevyitä, kun kuitenkin kuusiakselisia ovat!
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #83 : Marraskuu 23, 2020, 03:47:27 »

138 tonnia näyttäisi olevan tuon C30-M paino eli 23 tonnia per akseli. Näitäkö siis 19 kpl
180 tonnia näyttäisi olevan nuo C36-7i eli 30 tonnia per akseli (Saksankielinen wiki sanoo lukumääräksi 53)
TEM TMH on 126 tonnia eli 21 tonnia per akseli. Jossain näen luvun neljä ja jossain viisi näiden lukumäärissä. Sitten vielä CME3, joka on 123 tonnia. Näitäkö 11 kpl.

87 saisin jos laskisin TEM TMH:t neljän veturin kanssa. 85 näyttäisi olevan jonkun kalvon mukaan oikea lukumäärä? Vorgissa myös kuvia kiinalaisvetureista Operailille, mutta niistä luovuttu?
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #84 : Marraskuu 23, 2020, 09:33:32 »


Kaikki EU:n uusi vetukalusto on UIC-standardien mukaista, myös Baltiassa.

Mitä tarkoitat UIC-standardeilla ?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #85 : Marraskuu 23, 2020, 13:33:13 »


Kaikki EU:n uusi vetukalusto on UIC-standardien mukaista, myös Baltiassa.

Mitä tarkoitat UIC-standardeilla ?


Näitä Suomessa, Espanjassa, Saksassa ja Italiassa voimassa olevia standardeja jarrujen toiminnasta, kaluston kestävyydestä, kytkimistä, kiskojen kallistuksista, pyöräprofiileista, kalustonumeroinnista ja mistä vielä.
Voi olla, että ilmaus on väärä. Mikä on oikeampi?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #86 : Marraskuu 23, 2020, 13:35:56 »

138 tonnia näyttäisi olevan tuon C30-M paino eli 23 tonnia per akseli. Näitäkö siis 19 kpl
180 tonnia näyttäisi olevan nuo C36-7i eli 30 tonnia per akseli (Saksankielinen wiki sanoo lukumääräksi 53)
TEM TMH on 126 tonnia eli 21 tonnia per akseli. Jossain näen luvun neljä ja jossain viisi näiden lukumäärissä. Sitten vielä CME3, joka on 123 tonnia. Näitäkö 11 kpl.

87 saisin jos laskisin TEM TMH:t neljän veturin kanssa. 85 näyttäisi olevan jonkun kalvon mukaan oikea lukumäärä? Vorgissa myös kuvia kiinalaisvetureista Operailille, mutta niistä luovuttu?

Tässä on tärkeää, että tuo C30-M on uudelleenrakennettu jenkkiveturin pohjalta vastaavasti kuin Dr18 on uudellenrakennettu tšekkoslovakialaisen veturin pohjalta, mutta tuo paksuntamani rivi C36-7i:stä on jenkkiveturi sellaisenaan. Niiden pohjalta voidaan haluttaessa modernisoida paljon kevyempiä laitteita samaan tapaan kuin C30-M-sarja, jossa tuo -M tosiaan tarkoittaa melko totaalista uudelleenrakentamista. Ennen uudelleerakennusta myös C30-sarja oli valtavasti painavampi.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #87 : Marraskuu 23, 2020, 16:32:45 »


Näitä Suomessa, Espanjassa, Saksassa ja Italiassa voimassa olevia standardeja jarrujen toiminnasta, kaluston kestävyydestä, kytkimistä, kiskojen kallistuksista, pyöräprofiileista, kalustonumeroinnista ja mistä vielä.
Voi olla, että ilmaus on väärä. Mikä on oikeampi?

TSI eli suomeksi YTE on unionin määräyskokoelma, jossa noita asioita määrätään

https://www.era.europa.eu/activities/technical-specifications-interoperability_en
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #88 : Marraskuu 25, 2020, 14:14:29 »


Näitä Suomessa, Espanjassa, Saksassa ja Italiassa voimassa olevia standardeja jarrujen toiminnasta, kaluston kestävyydestä, kytkimistä, kiskojen kallistuksista, pyöräprofiileista, kalustonumeroinnista ja mistä vielä.
Voi olla, että ilmaus on väärä. Mikä on oikeampi?

TSI eli suomeksi YTE on unionin määräyskokoelma, jossa noita asioita määrätään

https://www.era.europa.eu/activities/technical-specifications-interoperability_en


Eivätkös nuo kuitenkin ole melkoisen suoraa kopiopastaa UIC:n normeista? Eli joo, terminologia pitäisi päivittää, mutta viesti on sama? Oikeammin siis olisi käsittääkseni: "Nykyään asiasta määrätään TSI:ssä, eikä enää UIC:n säännöissä"

Onko TSI siis käytännössä voimassa myös esim. Serbiassa ja Turkissa? Noissa maissahan rautatiet ovat ennen toimineet UIC:n standardien mukaan, joten jos UIC-standardeja ei enää ole, sitten kai TSI-standardien?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #89 : Marraskuu 25, 2020, 20:52:00 »

Kysyinpä Operalilta Viron puolen vetureista:
C36-7i, 53 kpl
TEM TMH, 5 kpl
DF7G-E, 2kpl (vuokrattu)
CME3, 6 kpl
C30-M, 3 kpl
C30-7Ai, 18 kpl (6 rakentumassa C30-M:ksi, 2 ovat valmiita ja odottavat rekisteröintiä C30-M:ksi).

 
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #90 : Marraskuu 26, 2020, 10:30:40 »


Eivätkös nuo kuitenkin ole melkoisen suoraa kopiopastaa UIC:n normeista? Eli joo, terminologia pitäisi päivittää, mutta viesti on sama? Oikeammin siis olisi käsittääkseni: "Nykyään asiasta määrätään TSI:ssä, eikä enää UIC:n säännöissä"

Onko TSI siis käytännössä voimassa myös esim. Serbiassa ja Turkissa? Noissa maissahan rautatiet ovat ennen toimineet UIC:n standardien mukaan, joten jos UIC-standardeja ei enää ole, sitten kai TSI-standardien?

TSI:t tulevat sekä UIC kokoelmasta että S2R organisaatioista.

TSI ei ole voimassa jäseneksi hakevissa valtioissa, voivat kyllä tutkia mitä muutoksia vaaditaan mukaan pääsemiseksi ja olla mukana ERA:n kokouksissa kuuntelijoina. 

Tänä syksynä ERA on saanut toimivallan kaikissa unioinin jäsenmaissa, viimeisenä tietenkin Ruotsi. Josta johtuen, ERA:n rekistereihin on kiihtyvällä tahdilla kirjattu kaikki eurooppalaiset kalustotiedot tyyppihyväksynnän osalta.

ERA on saanut tänä syksynä mandaatin komissiolta, joten kaikki TSI:t ovat menossa uusiksi 2022 mennessä.



tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Viron rautatiet  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina