ETUSIVU
KALENTERI
HAKU
OHJEET
Resiina-lehti
Museojunat
Keskustelu
Vaunut.org
Info
•
Yhteystiedot
Muista minut!
Unohtuiko salasana?
Rekisteröidy!
Resiina
Rautatiet ja harrastus
|
Kalusto
| Aihe:
Clark puoliautomaattivaihteisto
|
<< edellinen
seuraava >>
Sivuja:
[
1
] |
Siirry alas
Tulostusversio
Jukka Viitala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 283
Clark puoliautomaattivaihteisto
«
:
Joulukuu 03, 2021, 19:58:39 »
Eteeni tuli Vammas RG-17 tiehöylä, jossa on Clark 6+3 -vaihteisto, sähkövalintainen puoliautomaatti. Takavuosina ostin kaivoskuormaajiin Deutz-moottoreita VR:ltä ja niiden jatkona oli jossain pienvetureissa Clark. Nyt tarttis löytää tietoa ja taitoa 30 v takaa, että saatais wanhus palvelemaan veronmaksajia.
Loota hörppää kaikki öljyt veks mittalasista startissa ja vain 2 4 ja 6 toimii.
Tunnin shown jälkeen öljyn pinta normaali
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 746
Vs: Clark puoliautomaattivaihteisto
«
Vastaus #1 :
Joulukuu 03, 2021, 20:45:49 »
Mahtaisiko tietoa ja osia ym. löytyä esimerkiksi Valmet / Komatsu -metsäkoneiden korjaajilta ja korjaamoilta.
Kun olin 80-luvulla Valmet Metsäkoneessa mm. laatupäällikkönä tuli selväksi Clark-vaihteistojen äärimmäinen laadukkuus ja luotettavuus.
Silloin esimerkiksi Valmet 862 ja 832 -koneissa käytettiin Clarkin 18000 -sarjan vaihteustoja, joissa oli momentinmuunnin 3 power shift -vaihdetta eteen ja taakse (+ omatekoinen 2-vaihteinen pudottava jakovaihteisto). Esimerkiksi Valmet 886 -koneissa käytettiin Clark 28000 -sarjan vaihteistoja, joissa oli momentinmuunnin ja 4 power shift -vaihdetta eteen ja taakse, pudottavaa tyyppiä
Monet muutkin suomalaiset työkonevalmistajat Vammaksen ohella käyttivät silloin Clarkeja.
Urakointiin tarkoitettujen traktorikaivurien vaihteistotilannetta en tiedä.
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
Vs: Clark puoliautomaattivaihteisto
«
Vastaus #2 :
Joulukuu 04, 2021, 21:32:49 »
Tai sitä tietoa vosi löytyä vaihteiston valmistajalta tai sen nykyiseltä edustajalta, tai jostain. Ei ehkä ilmaseksi mutta joku kymmenen dollaria ei ole suuri hinta kun kyseessä on noinkin raju työkone. Tiekarhu on sitäpaitsi katoava konevara, ja ilman tiekarhuja olemme urakoitsijoiden uhreina. Juuri niiden jotka raapivat katuja vanahan kuorma-autonsa runkoon liitetyillä katuraappimilla. Kunnon tiekarhu-wammas-valmet on se joka repii sen kymmenen sentin polanteen sitten pois. Pitäis perustaa tiekarhu-yhdistys joka tukee vanhojen tiekarhujen ylläpitoa ja mahdollista käyttöä. Uusien tiekarhujen hankkimista ja käyttöä voisi myös tukea, koska ei noi vanhat oikein jaksa loputomiin tai tulee ongelmia kunnossapidossa osien tai osaamisen kanssa.
Mun oma sivistymätön ja mistään mitään tietämättä oleva vastaus on, että siitä on mennyt yksi kytkinlevypakan stefa paskaks ja siksi aiheuttaa noi viat. Vois myös selittää miksi öljyt häviää, ne menee sen sökön tiivisteen kautta ulos ja laatikon pohjalle.
Joo, mä myönnän etten tiedä kyseisestä vaihteistosta mitään!
tallennettu
Katujuna, ei saattana koskaan enää
Sivuja:
[
1
] |
Siirry ylös
Tulostusversio
Rautatiet ja harrastus
|
Kalusto
| Aihe:
Clark puoliautomaattivaihteisto
|
<< edellinen
seuraava >>
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Ajankohtaiset
-----------------------------
=> Havainnot
=> Uutiset
=> Tapahtumat
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Junakuvaus
=> Kalusto
-----------------------------
Resiina
-----------------------------
=> Resiinan nettisivusto
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Yleinen keskustelu
-----------------------------
Resiina
-----------------------------
=> Resiina-lehti
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Radat ja laitteet
=> Ulkomaat
=> Kääntöpöytä
-----------------------------
Muut aiheet
-----------------------------
=> Osto- ja myyntipalsta
=> Sivuraide
Powered by SMF
|
SMF © 2006-2008, Simple Machines
| ©
2024 Resiina
Ladataan...