|
|
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 746
|
« Vastaus #2 : Lokakuu 31, 2023, 19:44:07 » |
|
Laittaisivat nurmikon sinne pikaratikan kääntymisreitille, niin se eroaisi asfaltoiduista autojen ajokaistoista.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 968
|
« Vastaus #3 : Lokakuu 31, 2023, 22:44:31 » |
|
Laittaisivat nurmikon sinne pikaratikan kääntymisreitille, niin se eroaisi asfaltoiduista autojen ajokaistoista.
On mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu talvella tässä ja vastaavissa paikoissa. Pikaraitiotien vetämistä liikenneympyröiden läpi olisi pitänyt harkita perusteellisemmin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #4 : Marraskuu 01, 2023, 09:44:30 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arttu Kaipiainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 26
|
« Vastaus #5 : Marraskuu 01, 2023, 10:21:09 » |
|
Tältä toimittajalta voisi kyllä ottaa ajokortin pois, kun liikenteen perusasiat ovat noin huonosti hallussa. - toimittajan mielestä ratikkaristeyksien liikennevalot ovat EPÄTAVALLISET kun niissä ei ole ollenkaan vihreää valoa - toimittajan mielestä on todella epäselvää miten ratikka voi tulla TAKAVIISTOSTA ja sitä pitää väistää vaikka väistämisvelvollisuuden merkkinä on vain punainen liikennevalo - toimittajan mielestä on kummallista, miten "ajoneuvolla ajo kielletty" merkillä merkitty ratikkarata on paikka minne ei saa ajaa autolla - toimittaja joutuu tekemään ÄKKIJARRUTUKSEN kun liikennevalo ihan yhtäkkiä menee täysin normaalisti keltaisen kautta punaiseksi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #6 : Marraskuu 01, 2023, 13:16:06 » |
|
Tältä toimittajalta voisi kyllä ottaa ajokortin pois, kun liikenteen perusasiat ovat noin huonosti hallussa. - toimittajan mielestä ratikkaristeyksien liikennevalot ovat EPÄTAVALLISET kun niissä ei ole ollenkaan vihreää valoa - toimittajan mielestä on todella epäselvää miten ratikka voi tulla TAKAVIISTOSTA ja sitä pitää väistää vaikka väistämisvelvollisuuden merkkinä on vain punainen liikennevalo - toimittajan mielestä on kummallista, miten "ajoneuvolla ajo kielletty" merkillä merkitty ratikkarata on paikka minne ei saa ajaa autolla - toimittaja joutuu tekemään ÄKKIJARRUTUKSEN kun liikennevalo ihan yhtäkkiä menee täysin normaalisti keltaisen kautta punaiseksi Otetaan positiivisen kautta eli HS:n toimittajalla sentään oli ajokortti ja suostui ajamaan yksityisautoa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 346
|
« Vastaus #7 : Marraskuu 01, 2023, 17:24:41 » |
|
Tältä toimittajalta voisi kyllä ottaa ajokortin pois, kun liikenteen perusasiat ovat noin huonosti hallussa. - toimittajan mielestä ratikkaristeyksien liikennevalot ovat EPÄTAVALLISET kun niissä ei ole ollenkaan vihreää valoa - toimittajan mielestä on todella epäselvää miten ratikka voi tulla TAKAVIISTOSTA ja sitä pitää väistää vaikka väistämisvelvollisuuden merkkinä on vain punainen liikennevalo - toimittajan mielestä on kummallista, miten "ajoneuvolla ajo kielletty" merkillä merkitty ratikkarata on paikka minne ei saa ajaa autolla - toimittaja joutuu tekemään ÄKKIJARRUTUKSEN kun liikennevalo ihan yhtäkkiä menee täysin normaalisti keltaisen kautta punaiseksi Otetaan positiivisen kautta eli HS:n toimittajalla sentään oli ajokortti ja suostui ajamaan yksityisautoa. Viisastelu on toki kehittävä harrastus. Vaikka Hesarin toimittaja kirjoittaisii mitä ja vaikka häntä kirjoituksestaan pilkattaisiin kuinka, VVV eli Viikin Villi Viritys on sekava ja suunnittelutoimistossa juosten kustu. Totta kai jokainen liikennemerkki on laillinen. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, vaan kun tulee vastaan liikennejärjestely, jossa on liikaa informaatiota yhtaikaa hetkessä käsiteltäväksi, ihminen alkaa tekemään virheitä. Se on biologiaa: ihminen on rakennettu niin. Aloitetaanpa siitä liikenneympyrästä. Maailmalla sellaista on suosittu turvallisuutensa takia. Liikennesuunnittelijat puhuvat konfliktipisteistä, eli kohdista jossa liikennevirrat leikkaavat. X-risteyksessä niitä on 32 nelihaarampyrässä 8, jos risteyksessä on vain ajoratoja. Lisäturvaa tuo se, että väistämisvelvollisen tarvitsee katsoa vain oikealle. Sitten alkaa ympyrän turvallisuuden tuhoaminen. Suomalainen tapa tuoda kevyt liikenne aivan kiinni ympyrään kasvattaa konfliktipisteiden määrän kolminkertaiseksi. Kerroin voi olla myös 4 tai 5, jos lähdetään laskemaan kevyen liikenteen keskinäisiä pisteitä ja/tai lasketaan jalankulkijat ja pyöräilijät eri liikennevirroiksi. Myös "katse vain vasemmalle" -periaate romutetaan. Poistuttaessa pitää lisäksi katsoa suuntaan, johon ei oikeastaan voi nähdä. Sitten mennään Viikkiin. Siellä seurataan seudulla yleistä mutta käsittämätöntä ratkaisua tuoda raitiotie ympyrän alueelle. Ratkaisua pidetään liikennesuunnittelussa hyvin onnettomuusalttiina. Täyteen ahdetuilla kaupunkiseuduilla ratkaisu voi olla pakon sanelema. Viikissä tällaista pakkoa ei ole: ympyrä olisi voitu mainiosti rakentaa 50 meträ etelämmäs, jolloin ratikkaristeys olisi selkeästi siitä erillään. Viikissä ratikkalinja tangeeraa ympyrää. Pihlajamäentien suunnasta tultaessa on kymmenkunnan metrin päässä toisistaan kaksi kääntymispistettä oikealle etuviistoon: etumainen ratikkaradalle ja taempi itse ympyrään. Valoisassa kauniissa kelissä ei erehtymisriski ole kovin suuri, mutta tilanne on toinen pimeässä ja vesisateessa. Siinä vaiheessa, kun ajokieltomerkki on kunnolla näkyvissä, on vahinko jo tapahtunut. Usein tällaisissa tilanteissa on turvallisempaa jatkaa kieltosuuntaan ja yrittää löytää perille kuin lähteä peruuttamaan vilkkaalle kadulle. Tällaisen hätäpoistumusmahdollisuden rakentaminen olisi ollut pikku juttu. Sen sijaan valittiin konstruktio, joka maksimoi liikennehäiriön. Myös ne kaksiaukkoiset liikennevalot ovat aivan lain mukaiset. Mutta ne voivat tulla pimeässä tai huonossa kelissä yllätyksenä, koska ne ovat normaalitilanteessa pimeänä. Yhtäkkiä eteen lävähtävä keltainen voi olla yllätys, joka vie hetkeksi pasmat sekaisin. Olettama kun on, että katuliikenteessä käytetään normaaleja kolmiaukkoisia valoja. Liikennepsykologia on tieteenhaara, joka muun muassa pyrkii kompensoinaan niitä riskejä, joita ihmisen epätäydellisyys aiheuttaa, muun muassa ohjaamalla suunnittelemaan ratkaisuja, jotka eivät sisällä tarpeettomia yllätyksiä. Viikinkin tapauksessa jokainen tietenkin on vastuussa omasta liikkumisestaan. Vastuunkanto vain on vaikeampaa, jos liikennejärjestelyt oppien vastaisesti maksimoivat erehdysten todennäköisyyden. Ilkkuminen vahingon satuttua toisaalta on hyvin helppoa ja halpaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #8 : Marraskuu 01, 2023, 20:50:36 » |
|
Tältä toimittajalta voisi kyllä ottaa ajokortin pois, kun liikenteen perusasiat ovat noin huonosti hallussa. - toimittajan mielestä ratikkaristeyksien liikennevalot ovat EPÄTAVALLISET kun niissä ei ole ollenkaan vihreää valoa - toimittajan mielestä on todella epäselvää miten ratikka voi tulla TAKAVIISTOSTA ja sitä pitää väistää vaikka väistämisvelvollisuuden merkkinä on vain punainen liikennevalo - toimittajan mielestä on kummallista, miten "ajoneuvolla ajo kielletty" merkillä merkitty ratikkarata on paikka minne ei saa ajaa autolla - toimittaja joutuu tekemään ÄKKIJARRUTUKSEN kun liikennevalo ihan yhtäkkiä menee täysin normaalisti keltaisen kautta punaiseksi Otetaan positiivisen kautta eli HS:n toimittajalla sentään oli ajokortti ja suostui ajamaan yksityisautoa. Viisastelu on toki kehittävä harrastus. Vaikka Hesarin toimittaja kirjoittaisii mitä ja vaikka häntä kirjoituksestaan pilkattaisiin kuinka, VVV eli Viikin Villi Viritys on sekava ja suunnittelutoimistossa juosten kustu. Totta kai jokainen liikennemerkki on laillinen. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, vaan kun tulee vastaan liikennejärjestely, jossa on liikaa informaatiota yhtaikaa hetkessä käsiteltäväksi, ihminen alkaa tekemään virheitä. Se on biologiaa: ihminen on rakennettu niin. Aloitetaanpa siitä liikenneympyrästä. Maailmalla sellaista on suosittu turvallisuutensa takia. Liikennesuunnittelijat puhuvat konfliktipisteistä, eli kohdista jossa liikennevirrat leikkaavat. X-risteyksessä niitä on 32 nelihaarampyrässä 8, jos risteyksessä on vain ajoratoja. Lisäturvaa tuo se, että väistämisvelvollisen tarvitsee katsoa vain oikealle. Sitten alkaa ympyrän turvallisuuden tuhoaminen. Suomalainen tapa tuoda kevyt liikenne aivan kiinni ympyrään kasvattaa konfliktipisteiden määrän kolminkertaiseksi. Kerroin voi olla myös 4 tai 5, jos lähdetään laskemaan kevyen liikenteen keskinäisiä pisteitä ja/tai lasketaan jalankulkijat ja pyöräilijät eri liikennevirroiksi. Myös "katse vain vasemmalle" -periaate romutetaan. Poistuttaessa pitää lisäksi katsoa suuntaan, johon ei oikeastaan voi nähdä. Sitten mennään Viikkiin. Siellä seurataan seudulla yleistä mutta käsittämätöntä ratkaisua tuoda raitiotie ympyrän alueelle. Ratkaisua pidetään liikennesuunnittelussa hyvin onnettomuusalttiina. Täyteen ahdetuilla kaupunkiseuduilla ratkaisu voi olla pakon sanelema. Viikissä tällaista pakkoa ei ole: ympyrä olisi voitu mainiosti rakentaa 50 meträ etelämmäs, jolloin ratikkaristeys olisi selkeästi siitä erillään. Viikissä ratikkalinja tangeeraa ympyrää. Pihlajamäentien suunnasta tultaessa on kymmenkunnan metrin päässä toisistaan kaksi kääntymispistettä oikealle etuviistoon: etumainen ratikkaradalle ja taempi itse ympyrään. Valoisassa kauniissa kelissä ei erehtymisriski ole kovin suuri, mutta tilanne on toinen pimeässä ja vesisateessa. Siinä vaiheessa, kun ajokieltomerkki on kunnolla näkyvissä, on vahinko jo tapahtunut. Usein tällaisissa tilanteissa on turvallisempaa jatkaa kieltosuuntaan ja yrittää löytää perille kuin lähteä peruuttamaan vilkkaalle kadulle. Tällaisen hätäpoistumusmahdollisuden rakentaminen olisi ollut pikku juttu. Sen sijaan valittiin konstruktio, joka maksimoi liikennehäiriön. Myös ne kaksiaukkoiset liikennevalot ovat aivan lain mukaiset. Mutta ne voivat tulla pimeässä tai huonossa kelissä yllätyksenä, koska ne ovat normaalitilanteessa pimeänä. Yhtäkkiä eteen lävähtävä keltainen voi olla yllätys, joka vie hetkeksi pasmat sekaisin. Olettama kun on, että katuliikenteessä käytetään normaaleja kolmiaukkoisia valoja. Liikennepsykologia on tieteenhaara, joka muun muassa pyrkii kompensoinaan niitä riskejä, joita ihmisen epätäydellisyys aiheuttaa, muun muassa ohjaamalla suunnittelemaan ratkaisuja, jotka eivät sisällä tarpeettomia yllätyksiä. Viikinkin tapauksessa jokainen tietenkin on vastuussa omasta liikkumisestaan. Vastuunkanto vain on vaikeampaa, jos liikennejärjestelyt oppien vastaisesti maksimoivat erehdysten todennäköisyyden. Ilkkuminen vahingon satuttua toisaalta on hyvin helppoa ja halpaa. Tampereella oli myös muutama paikka, jossa autoilijoille oli vaarana joutua radalle. Esim. Rautatienkatua pohjoiseen ajava voi helposti kääntyä henkilöratapihan alittavaan Itsenäisyydenkadun tunnelin kiskoliikenteen puolelle. Samoin Pirkankadulla on vaarana vanhaan tapaan kääntyä Sepänkadulle ratikoiden puolelle. Tämänkaltaisissa kolhteissa on ensin lähestysmismerkkinä kielletty kääntyminen liikennemerkki ja lisäkilpenä "koskee raitiotielle kääntymistä". Raiteiden väliin on sitten pystytetty pylväs, joka heijastimineen pitäisi kertoa kyseessä olevan jotain muuta kuin ajokaistan. Sitten vielä se tärkein eli kuljettajan vastuu ja ympäristön tarkkailu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 346
|
« Vastaus #9 : Marraskuu 01, 2023, 22:37:01 » |
|
Tältä toimittajalta voisi kyllä ottaa ajokortin pois, kun liikenteen perusasiat ovat noin huonosti hallussa. - toimittajan mielestä ratikkaristeyksien liikennevalot ovat EPÄTAVALLISET kun niissä ei ole ollenkaan vihreää valoa - toimittajan mielestä on todella epäselvää miten ratikka voi tulla TAKAVIISTOSTA ja sitä pitää väistää vaikka väistämisvelvollisuuden merkkinä on vain punainen liikennevalo - toimittajan mielestä on kummallista, miten "ajoneuvolla ajo kielletty" merkillä merkitty ratikkarata on paikka minne ei saa ajaa autolla - toimittaja joutuu tekemään ÄKKIJARRUTUKSEN kun liikennevalo ihan yhtäkkiä menee täysin normaalisti keltaisen kautta punaiseksi Otetaan positiivisen kautta eli HS:n toimittajalla sentään oli ajokortti ja suostui ajamaan yksityisautoa. Viisastelu on toki kehittävä harrastus. Vaikka Hesarin toimittaja kirjoittaisii mitä ja vaikka häntä kirjoituksestaan pilkattaisiin kuinka, VVV eli Viikin Villi Viritys on sekava ja suunnittelutoimistossa juosten kustu. Totta kai jokainen liikennemerkki on laillinen. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, vaan kun tulee vastaan liikennejärjestely, jossa on liikaa informaatiota yhtaikaa hetkessä käsiteltäväksi, ihminen alkaa tekemään virheitä. Se on biologiaa: ihminen on rakennettu niin. Aloitetaanpa siitä liikenneympyrästä. Maailmalla sellaista on suosittu turvallisuutensa takia. Liikennesuunnittelijat puhuvat konfliktipisteistä, eli kohdista jossa liikennevirrat leikkaavat. X-risteyksessä niitä on 32 nelihaarampyrässä 8, jos risteyksessä on vain ajoratoja. Lisäturvaa tuo se, että väistämisvelvollisen tarvitsee katsoa vain oikealle. Sitten alkaa ympyrän turvallisuuden tuhoaminen. Suomalainen tapa tuoda kevyt liikenne aivan kiinni ympyrään kasvattaa konfliktipisteiden määrän kolminkertaiseksi. Kerroin voi olla myös 4 tai 5, jos lähdetään laskemaan kevyen liikenteen keskinäisiä pisteitä ja/tai lasketaan jalankulkijat ja pyöräilijät eri liikennevirroiksi. Myös "katse vain vasemmalle" -periaate romutetaan. Poistuttaessa pitää lisäksi katsoa suuntaan, johon ei oikeastaan voi nähdä. Sitten mennään Viikkiin. Siellä seurataan seudulla yleistä mutta käsittämätöntä ratkaisua tuoda raitiotie ympyrän alueelle. Ratkaisua pidetään liikennesuunnittelussa hyvin onnettomuusalttiina. Täyteen ahdetuilla kaupunkiseuduilla ratkaisu voi olla pakon sanelema. Viikissä tällaista pakkoa ei ole: ympyrä olisi voitu mainiosti rakentaa 50 meträ etelämmäs, jolloin ratikkaristeys olisi selkeästi siitä erillään. Viikissä ratikkalinja tangeeraa ympyrää. Pihlajamäentien suunnasta tultaessa on kymmenkunnan metrin päässä toisistaan kaksi kääntymispistettä oikealle etuviistoon: etumainen ratikkaradalle ja taempi itse ympyrään. Valoisassa kauniissa kelissä ei erehtymisriski ole kovin suuri, mutta tilanne on toinen pimeässä ja vesisateessa. Siinä vaiheessa, kun ajokieltomerkki on kunnolla näkyvissä, on vahinko jo tapahtunut. Usein tällaisissa tilanteissa on turvallisempaa jatkaa kieltosuuntaan ja yrittää löytää perille kuin lähteä peruuttamaan vilkkaalle kadulle. Tällaisen hätäpoistumusmahdollisuden rakentaminen olisi ollut pikku juttu. Sen sijaan valittiin konstruktio, joka maksimoi liikennehäiriön. Myös ne kaksiaukkoiset liikennevalot ovat aivan lain mukaiset. Mutta ne voivat tulla pimeässä tai huonossa kelissä yllätyksenä, koska ne ovat normaalitilanteessa pimeänä. Yhtäkkiä eteen lävähtävä keltainen voi olla yllätys, joka vie hetkeksi pasmat sekaisin. Olettama kun on, että katuliikenteessä käytetään normaaleja kolmiaukkoisia valoja. Liikennepsykologia on tieteenhaara, joka muun muassa pyrkii kompensoinaan niitä riskejä, joita ihmisen epätäydellisyys aiheuttaa, muun muassa ohjaamalla suunnittelemaan ratkaisuja, jotka eivät sisällä tarpeettomia yllätyksiä. Viikinkin tapauksessa jokainen tietenkin on vastuussa omasta liikkumisestaan. Vastuunkanto vain on vaikeampaa, jos liikennejärjestelyt oppien vastaisesti maksimoivat erehdysten todennäköisyyden. Ilkkuminen vahingon satuttua toisaalta on hyvin helppoa ja halpaa. Tampereella oli myös muutama paikka, jossa autoilijoille oli vaarana joutua radalle. Esim. Rautatienkatua pohjoiseen ajava voi helposti kääntyä henkilöratapihan alittavaan Itsenäisyydenkadun tunnelin kiskoliikenteen puolelle. Samoin Pirkankadulla on vaarana vanhaan tapaan kääntyä Sepänkadulle ratikoiden puolelle. Tämänkaltaisissa kolhteissa on ensin lähestysmismerkkinä kielletty kääntyminen liikennemerkki ja lisäkilpenä "koskee raitiotielle kääntymistä". Raiteiden väliin on sitten pystytetty pylväs, joka heijastimineen pitäisi kertoa kyseessä olevan jotain muuta kuin ajokaistan. Sitten vielä se tärkein eli kuljettajan vastuu ja ympäristön tarkkailu. Aivan. Myös Tampereen ensi viikot olivat vaikeita, kun porukat ajoivat kiskoille ja ratikan alle. Nyt siellä kai menee varsin hyvin, kun liikennemaailman muutos on pikkuhiljaa muuttunut jokapäiväiseksi leiväksi. Vastaavaa vähintään erikoista suunnittelua edustaa Pitäjänmäentien tapaus, jossa on kolaroitu jo useamman kerran. Siinä on siis Vanhan Viertotien varressa maailman suurimman moottoripyöräkerhon Mc Donaldsin ravintola. Sinne pääsy oli ennen helppoa, mutta nyt siitä on tehty lähes mahdotonta: Vanha Viertotie on kokonaan suljettu Huopalahdentien päästä ja Pitäjänmäentieltä sinne pääsee laillisesti vain lännestä. Siinä sitten porukat ällistyneenä etsivät reittejä ja kun sitä tehdään muun liikenteen seassa, tarkkaavaisuus herpaantuu ja vahinkoja sattuu. Vasemmalle kääntymisen kielto ratikkaradan yli on puhdasta kiusantekoa: Paikassa olisi hyvin tilaa kääntymiskaistalle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arttu Kaipiainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 26
|
« Vastaus #10 : Marraskuu 02, 2023, 15:43:11 » |
|
Viisastelu on toki kehittävä harrastus. Vaikka Hesarin toimittaja kirjoittaisii mitä ja vaikka häntä kirjoituksestaan pilkattaisiin kuinka, VVV eli Viikin Villi Viritys on sekava ja suunnittelutoimistossa juosten kustu.
Viikin ympyrä on toki ollut samanmuotoinen viimeiset 20 vuotta, ainoa ero aiempaan on se, että entisen bussikadun (jossa oli yksityisautoilu liikennemerkillä kielletty) paikalla kulkee nykyään ratikkarata (jossa on yksityisautoilu samalla liikennemerkillä kielletty, ja lisäksi sepeliradalla fyysisesti mahdotonta). Varmaan sitä olisi jotenkin voinut parantaa tässä remontissa, mutta mitään uutta nykytilanteessa ei yksityisautoilijan kannalta varsinaisesti ole. Vastaavaa vähintään erikoista suunnittelua edustaa Pitäjänmäentien tapaus, jossa on kolaroitu jo useamman kerran. Siinä on siis Vanhan Viertotien varressa maailman suurimman moottoripyöräkerhon Mc Donaldsin ravintola. Sinne pääsy oli ennen helppoa, mutta nyt siitä on tehty lähes mahdotonta: Vanha Viertotie on kokonaan suljettu Huopalahdentien päästä ja Pitäjänmäentieltä sinne pääsee laillisesti vain lännestä. Siinä sitten porukat ällistyneenä etsivät reittejä ja kun sitä tehdään muun liikenteen seassa, tarkkaavaisuus herpaantuu ja vahinkoja sattuu. Vasemmalle kääntymisen kielto ratikkaradan yli on puhdasta kiusantekoa: Paikassa olisi hyvin tilaa kääntymiskaistalle.
En ole käynyt paikan päällä tarkistamassa tilannetta, mutta bussiliikenne on kyllä palannut Vanhalle Viertotielle, eli ei sitä ainakaan täysin suljettu ole. Onko kiinteistöille ajaminen kielletty Huopalahdentien suunnasta? Ainakin ennen työmaata sieltäkin sai ajaa McDonaldsille, koska ajokielto koski ainoastaan läpiajoa. Korjaus: bussiliikenne palaa kuljettajaohjeen mukaan Vanhalle viertotielle 7.11. eli ensi tiistaina, Reittiopas näytti jo tulevaa reittiä.
|
|
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 02, 2023, 15:59:11 kirjoittanut Arttu Kaipiainen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 968
|
« Vastaus #11 : Marraskuu 02, 2023, 18:57:48 » |
|
Kannattaisi se Pitäjänmäentien ja Vanhan Viertotien risteys poistaa kokonaan koska on Viertotiellä on läpiajokielto, ja pistää ainoa bussilinja, nro 30 kulkemaan Haagan liikenneympyrän kautta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka-Pekka Manninen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 144
|
« Vastaus #12 : Marraskuu 03, 2023, 11:06:01 » |
|
Kannattaisi se Pitäjänmäentien ja Vanhan Viertotien risteys poistaa kokonaan koska on Viertotiellä on läpiajokielto, ja pistää ainoa bussilinja, nro 30 kulkemaan Haagan liikenneympyrän kautta.
Mäkkäri varmasti tykkäisi, että suora ajoreitti syöttölän pihaan suljettaisiin. Ei se tee tuosta risteyksestä yhtään ongelmattomampaa, mutta tuskin kaupunki haluaa myöskään otsikoita siitä miten köyhää franchising-yrittäjää taas potkitaan... Ilman tuota mäkkäriä ongelmahan olisi suorastaan triviaali ratkaista juuri niin kuin esität.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 968
|
« Vastaus #13 : Marraskuu 03, 2023, 17:38:09 » |
|
Mäkkäri varmasti tykkäisi, että suora ajoreitti syöttölän pihaan suljettaisiin. Ei se tee tuosta risteyksestä yhtään ongelmattomampaa, mutta tuskin kaupunki haluaa myöskään otsikoita siitä miten köyhää franchising-yrittäjää taas potkitaan... Ilman tuota mäkkäriä ongelmahan olisi suorastaan triviaali ratkaista juuri niin kuin esität.
Mäkkärille pääsee edelleen Huopalahdentien ja Vanhan Viertotien kautta. Mäkkäri sekä vieressä oleva bensa-asema taitaa joka tapauksessa olla teknisen käyttöikänsä lopussa joten ne todennäköisesti korvautuvat jollain isommalla pytingillä lähivuosina. Suuri osa Mäkkärin asiakkaista tulee kävellen, mm Haagan koulujen oppilaita tai viereisten toimistorakennusten työntekijöitä. Kun olin itse Pitskusa töissä kadun toisella puolella niin tuli silloin tällöin käytyä jos oli kiire. Muita Mäkkäreitä lähistöllä ovat Paciuksenkadulla joka on isompi ja siistimpi ja helpompi lähestyä autolla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eero Karttunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 106
|
« Vastaus #14 : Marraskuu 03, 2023, 21:44:03 » |
|
Mäkkäri varmasti tykkäisi, että suora ajoreitti syöttölän pihaan suljettaisiin. Ei se tee tuosta risteyksestä yhtään ongelmattomampaa, mutta tuskin kaupunki haluaa myöskään otsikoita siitä miten köyhää franchising-yrittäjää taas potkitaan... Ilman tuota mäkkäriä ongelmahan olisi suorastaan triviaali ratkaista juuri niin kuin esität.
Mäkkärille pääsee edelleen Huopalahdentien ja Vanhan Viertotien kautta. Mäkkäri sekä vieressä oleva bensa-asema taitaa joka tapauksessa olla teknisen käyttöikänsä lopussa joten ne todennäköisesti korvautuvat jollain isommalla pytingillä lähivuosina. Suuri osa Mäkkärin asiakkaista tulee kävellen, mm Haagan koulujen oppilaita tai viereisten toimistorakennusten työntekijöitä. Kun olin itse Pitskusa töissä kadun toisella puolella niin tuli silloin tällöin käytyä jos oli kiire. Muita Mäkkäreitä lähistöllä ovat Paciuksenkadulla joka on isompi ja siistimpi ja helpompi lähestyä autolla. Tuo Mäkkäri on 24h/vrk auki senkin takia, että Mäkkärin asiakkaina on yöaikaankin paljon Pitäjänmäentietä autoilla kulkevaa porukkaa. Jos Pitäjänmäentien vieressä olevalle Mäkkärille joutuisi kiertämään liikenneympyrän, Huopalahdentien ja Vanhan kiertotien kautta, siitä tulisi kaiketi noin 800 metrin lenkki. Kuinka moni oikeasti tekisi tuon kierroksen kun Vanha viertotie on vielä nimensä mukaisessa kunnossa. Eipä tosiaan Mäkkärissä hommia tekevä firma olisi moisesta mielissään. Eivätkä takuulla myöskään Vanhan viertotien viereiset asukkaat olisi mielissään tielle ilmestyvästä uudesta yöaikaisesta liikenteestä. Ja Paciuksenkadun Mäkkäriin on matkaa monta kilometriä, sehän sijaitsee lähellä Meilahden sairaala-aluetta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|