Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Tunnistamattomia kalustoyksiköitä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 199


« : Syyskuu 06, 2015, 20:45:26 »

Dr25 98 10 8021 043-9, sn16
Dr25 98 10 8129 002-6, sn25
Dr25 98 10 8129 003-4, sn25
Dr25 98 10 8129 166-9, sn14
Dr27 98 10 8121 053-7, sn8
Dr27 98 10 8121 054-5, sn8
Dr30 98 10 1002 001-5, sn60
Dr35 98 10 8039 011-6, sn60
Dr35 98 10 8128 001-9, sn20 (hinattaessa sn60)
Dr35 98 10 8128 002-7, sn20
Dr35 98 10 8128 003-5, sn20

Tuollaiset kalustoyksiköt mainitaan Rautateiden verkkoselostus 2015 -julkaisussa. Mitähän mahtavat olla?

tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #1 : Syyskuu 06, 2015, 21:07:03 »

Arvaan, että nämä ovat enimmäkseen erilaisia Otso-Robot tyyppisiä vaihtotyövehkeitä. Voisi olla pari Move66-veturiakin seassa, mutta enpä osaa sanoa enempää.
tallennettu
Heikki Itävuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 66


« Vastaus #2 : Toukokuu 02, 2016, 22:37:23 »

Mikähän on tuo vautihirmu Dr30, raskas, ilmeisesti kolmiakselinen veturi, jolle on sallittu 60 km/h A-radoista lähtien?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #3 : Toukokuu 18, 2016, 17:25:57 »

Dr25 98 10 8021 043-9, sn16

Tästähän saatiin nyt kuva. http://vaunut.org/kuva/110888
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 199


« Vastaus #4 : Toukokuu 18, 2016, 18:28:15 »


Arvelinkin, että se voisi olla tuo.

Nyt kehtaan paljastaa muutkin arvaukseni:
Dr25 98 10 8129 166-9   UPM:n OTSO-robot 50 (Saalasti 166/2007)?
Dr27 98 10 8121 053-7   IVP:n OTSO-robot 100 (Saalasti 153/2001)?
Dr27 98 10 8121 054-5   IVP:n OTSO-robot 100 (Saalasti 154/2001)?
Dr35 98 10 8039 011-6   SSAB:n nro 11, MOVE66/Ⅲ (Valmet 6621/1976)?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #5 : Toukokuu 18, 2016, 21:56:15 »

Nyt kehtaan paljastaa muutkin arvaukseni:
Dr25 98 10 8129 166-9   UPM:n OTSO-robot 50 (Saalasti 166/2007)?
Dr27 98 10 8121 053-7   IVP:n OTSO-robot 100 (Saalasti 153/2001)?
Dr27 98 10 8121 054-5   IVP:n OTSO-robot 100 (Saalasti 154/2001)?
Dr35 98 10 8039 011-6   SSAB:n nro 11, MOVE66/Ⅲ (Valmet 6621/1976)?

Jäljelle jäävät siis:

Dr25 98 10 8129 002-6, sn25
Dr25 98 10 8129 003-4, sn25
Dr30 98 10 1002 001-5, sn60
Dr35 98 10 8128 001-9, sn20 (hinattaessa sn60)
Dr35 98 10 8128 002-7, sn20
Dr35 98 10 8128 003-5, sn20
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Pasi Seppälä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 43


« Vastaus #6 : Toukokuu 19, 2016, 19:47:47 »

Tällainen robottiveturi oli Joutsenon Pulp:lla kesällä 2009. Saalasti Otso Robot 100 lukee kyljessä.


* IMG_0349_b.jpg (209.01 kilotavua, 1024x768 - tarkasteltu 1141 kertaa.)
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #7 : Kesäkuu 19, 2016, 13:45:45 »

Mikähän tämä on? http://vaunut.org/kuva/4421
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Aarni Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 26


« Vastaus #8 : Heinäkuu 01, 2016, 16:05:06 »

Jussi-Pekka Halonen mainitsi tuon Dr35 veturin joista 1 on rautapyörällä 2 hylättynä ja ainaski minun tietojenk mukaan 1 Rauta Ruukilla aikoinaan Move66 veturina mutta muistaakseni he luovuttivat sen HMVY:lle. Dr35 litteralla niitä tehtiin 3 ja Move66 litteralla anaski 1 kappale.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #9 : Helmikuu 19, 2017, 17:28:48 »

Dr25 98 10 8129 002-6, sn25 = Otso4 (Saalasti 119)
Dr25 98 10 8129 003-4, sn25 = Otso4 (saalasti 113)
Dr30 98 10 1002 001-5, sn60 = Move 250B (Valmet 201)

Allaolevat tuskin ovat Move66-sarjaa, koska sn20 tuntuu pienehköltä 66:selle

Dr35 98 10 8128 001-9, sn20 (hinattaessa sn60)
Dr35 98 10 8128 002-7, sn20
Dr35 98 10 8128 003-5, sn20
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #10 : Syyskuu 15, 2017, 14:00:05 »

Vuoden 2017 verkkoselostuksesta (liite 16/2 (5)) löytyy seuraavat veturit. Ilmeisesti jonkinlaisia sähkövetureita? Ehkä jopa kaapelivetureita?
https://julkaisut.liikennevirasto.fi/pdf8/lv_2015-02_rautateiden_verkkoselostus_2017_web.pdf

Sk 9010 9981201-7
Sk 9010 9981202-5
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #11 : Syyskuu 15, 2017, 14:08:44 »

Vuoden 2017 verkkoselostuksesta (liite 16/2 (5)) löytyy seuraavat veturit. Ilmeisesti jonkinlaisia sähkövetureita? Ehkä jopa kaapelivetureita?
https://julkaisut.liikennevirasto.fi/pdf8/lv_2015-02_rautateiden_verkkoselostus_2017_web.pdf

Sk 9010 9981201-7
Sk 9010 9981202-5


Kuvahaku auttaa tässäkin: http://vaunut.org/kuvat/?tt=2&i1=Sk&i2=90109981201
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #12 : Syyskuu 15, 2017, 14:14:13 »

Tosiaan. Sieltähän olisi löytynyt vstaus. Kiitos!
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #13 : Syyskuu 15, 2017, 14:27:07 »

Tosiaan. Sieltähän olisi löytynyt vstaus. Kiitos!

Eipä kestä. Onkohan tuo 02 sitten toinen samanlainen?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 199


« Vastaus #14 : Lokakuu 11, 2017, 22:21:09 »

Dr25 98 10 8129 003-4, sn25 = Otso4 (saalasti 113)

Eikö Saalasti 113:lla ole jo numerona 98 10 8029 002-7? Molemmat euronumerot löytyvät Trafin avoimesta datasta. Ei kai kalustoyksikkö voi olla rekisterissä useammalla numerolla samanaikaisesti?

Dr30 98 10 1002 001-5, sn60 = Move 250B (Valmet 201)

Tämä on nyt 98 10 8108 001-3.

Allaolevat tuskin ovat Move66-sarjaa, koska sn20 tuntuu pienehköltä 66:selle

Dr35 98 10 8128 001-9, sn20 (hinattaessa sn60)
Dr35 98 10 8128 002-7, sn20
Dr35 98 10 8128 003-5, sn20

Näillä on hyvin pitkälti samat tekniset arvot kuin Dr35-sarjaan rekisteröidyillä MOVE66-vetureilla. Avoimesta datasta sopivasti puuttuvat modernisoidut raahelaiset: 98 10 8039 001-7 (Valmet 6619/1976), 98 10 8039 002-5 (Valmet 6618/1976) ja 98 10 8039 003-3 (Valmet 6620/1976). Ehkä ne ovat saaneet radio-ohjauslaitteet ja samalla uudet numerot?



Avoimesta datasta (versio 1.4) löytyi lisää numeroita, joita ei ole vielä mainittu missään. Arvuutellaanpa taas.

Tässä on taas niitä hyviä arvauksia:
Dr25 98 10 8108 108-6   Szepaniak Oy:n OTSO4 (Saalasti 108/1974)?
Dr25 98 10 8108 151-6   Szepaniak Oy:n OTSO-robot 50 (Saalasti 151/2001)?
Dr27 98 10 8108 162-3   Szepaniak Oy:n OTSO-robot 100 (Saalasti 162/2005)?
Dr25 98 10 8129 160-2   Joutjärvi & Joutjärvi Ky:n OTSO-robot 50 (Saalasti 160/2004)?

Nämä ovat kai Zephirin tuotteita?
Sk 90 10 9981 101-9
Sk 90 10 9981 102-7
Dk 90 10 9982 135-6

Dv19 98 10 8108 037-7 on melko varmasti OTSO2. Ainakin sillä on samanlaiset arvot kuin toisella Dv19:llä, joka on todistetusti OTSO2.

Entä mikä ihmeen kapistus on Dr26 98 10 2102 090-5? Alla olevista arvoista päätellen se on jokin neliakselinen, hidas, raskas, ja hieman Vempuja pidempi.

Akselipaino: 23,7 t
Hinausnopeus: 10 km/h
Suurin nopeus vaunujen kanssa: 4 km/h
Pituus puskimineen: 12,03 m
Paino työkunnossa ilman lisäpainoja: 95 t
tallennettu
Heikki Itävuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 66


« Vastaus #15 : Lokakuu 12, 2017, 20:43:08 »



Entä mikä ihmeen kapistus on Dr26 98 10 2102 090-5? Alla olevista arvoista päätellen se on jokin neliakselinen, hidas, raskas, ja hieman Vempuja pidempi.

Akselipaino: 23,7 t
Hinausnopeus: 10 km/h
Suurin nopeus vaunujen kanssa: 4 km/h
Pituus puskimineen: 12,03 m
Paino työkunnossa ilman lisäpainoja: 95 t
[/quote]
---------------------

Koska sarja on muotoa Dr2x, täytyy olla kyseessä kaksiakselinen veturi. Paino on 95t, joten veturissa on kuitenkin neljä akselia. Näistä päätellään, että kyseessä voi olla kahdesta yksiköstä koostuva laite niin kuin esim. OtsoRobot100.  Tällaisia on sarjassa Dr25. Jostain syystä tämä on kuitenkin sarjassa Dr26. Numeron lopussa on 090. Voikohan se viitata veturin painoon tai tyyppiin.

Veikataan, että kyseessä OtsoRobot90, jollainen Outokumpu Oy:llä on ainakin ollut Torniossa. Vastaväitteet ovat toivottavia.

tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #16 : Lokakuu 12, 2017, 21:36:52 »

Mitkä muutoin ovat tunnuksiltaan Äänekosken sellutehtaan kaksi sähkökäyttöistä robottiveturia, valmistaja Mantisinen ?
tallennettu
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 362


« Vastaus #17 : Lokakuu 13, 2017, 01:16:27 »

Tasoristeyspalsta 3/2016 mukaan Sr10 93 10 31113 501 ja 502
tallennettu

Don't panic.
Heikki Itävuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 66


« Vastaus #18 : Lokakuu 18, 2017, 19:35:56 »

Dk 90 10 9982 135-6 voisi olla Saalasti 135/1993 "Pikku Karhu". Tosin Juliassa sen valmistuspäivä on 9.11.2012.

Juliassa Dr26 on valmistettu 11.2.2015, mikä sekään ei ole oikein, jos kyseessä on OtsoRobot90 (Saalasti 148/1996). Voisi olla, että ko. päivämäärillä em. veturit ovat saaneet sarjatunnuksensa, tai että ko veturit on saneerattu ja siinä yhteydessä saaneet uudet valmistusnumerot Saalastin käytännön mukaisesti. 

Sr10 93 10 31113 501 ja 502 eivät voi olla oikein, sillä niissä on yksi numero liikaa (voisi olla 31113 -> 3113).
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #19 : Lokakuu 18, 2017, 19:56:20 »

Dk 90 10 9982 135-6 voisi olla Saalasti 135/1993 "Pikku Karhu". Tosin Juliassa sen valmistuspäivä on 9.11.2012.

Juliassa Dr26 on valmistettu 11.2.2015, mikä sekään ei ole oikein, jos kyseessä on OtsoRobot90 (Saalasti 148/1996). Voisi olla, että ko. päivämäärillä em. veturit ovat saaneet sarjatunnuksensa, tai että ko veturit on saneerattu ja siinä yhteydessä saaneet uudet valmistusnumerot Saalastin käytännön mukaisesti. 

Sr10 93 10 31113 501 ja 502 eivät voi olla oikein, sillä niissä on yksi numero liikaa (voisi olla 31113 -> 3113).

Tuo kalustorekisterissä oleva valmistuspäivä on erittäin epäluotettava tieto. Sitä ei kannata pitää minään totuutena.
tallennettu
Heikki Itävuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 66


« Vastaus #20 : Helmikuu 06, 2019, 20:54:12 »

Mikä ja missä on Dr25 98108129005-9? Lienee kuitenkin Otso-robot 50?
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #21 : Helmikuu 06, 2019, 22:11:04 »

Dk 90 10 9982 135-6 voisi olla Saalasti 135/1993 "Pikku Karhu". Tosin Juliassa sen valmistuspäivä on 9.11.2012.

Juliassa Dr26 on valmistettu 11.2.2015, mikä sekään ei ole oikein, jos kyseessä on OtsoRobot90 (Saalasti 148/1996). Voisi olla, että ko. päivämäärillä em. veturit ovat saaneet sarjatunnuksensa, tai että ko veturit on saneerattu ja siinä yhteydessä saaneet uudet valmistusnumerot Saalastin käytännön mukaisesti. 

Sr10 93 10 31113 501 ja 502 eivät voi olla oikein, sillä niissä on yksi numero liikaa (voisi olla 31113 -> 3113).

Tuo kalustorekisterissä oleva valmistuspäivä on erittäin epäluotettava tieto. Sitä ei kannata pitää minään totuutena.

Mitä muutoin tapahtui näille Saalastin traktoripohjaisille "vetureille" ?
tallennettu
Heikki Itävuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 66


« Vastaus #22 : Joulukuu 27, 2023, 19:45:15 »

Löytyisikö tarkempaa tietoa seuraavista (malli ja missä)

Resiina 3/2023: Uudet rekisteröinnint: Dr25 9810 8129 159
Voisiko olla jokin Otso4 tai OtsoRobot 50?

Resiina 4/2023: Romutukset: Ttk2 99 10 9424 051
Voisiko olla aikaisemmalta numeroltaan 91051 tai sitten 851?


tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Tunnistamattomia kalustoyksiköitä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina