Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1442


« Vastaus #200 : Joulukuu 09, 2024, 07:32:42 »


Pirkkalassa toimiva firma sai miljoonatilauksen – rekrytoi Suomessa 100 harjoittelijaa (Maksullinen)

"Nyhän mukaan Virossa on vain vähän sähköistettyjä rautateitä, ja ne sijaitsevat lähinnä Tallinnan läheisyydessä. Nyt Viron rautatietoimija Eesti Raudtee haluaa sähköistää suuren osan maan rataverkosta vuoden 2028 loppuun mennessä. Virossa ei kuitenkaan ole paljon rautatiepuolen sähkörata- tai turvalaiteurakoitsijoita. Siksi suuri osa työntekijöistä ja asentajista matkustaa Suomesta Viroon urakan ajaksi. Myös kunnossapito on GRK:n vastuulla viiden vuoden ajan.

Lisäksi GRK on toteuttamassa Baltian halki rakennettavaa noin 1 000 kilometrin mittaista Rail Balticaa Virosta Puolaan. Yhteistyökumppanin kanssa toteutettava urakka on arvoltaan vajaat 60 miljoonaa euroa."

https://www.aamulehti.fi/talous/art-2000010878998.html
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 751


« Vastaus #201 : Joulukuu 09, 2024, 09:46:10 »

Kiitoksia GRK:lle. Se onkin toistaiseksi lähes ainoa suomalaisyritys, joka on vaivautunut Rail Baltikan osatoimittajaksi.
Isoja suomalaisia infratoimittajia tai rakennusyhtiöitä ei aihe ole kiinnostanut, koska Rail Baltikan osatoimittajuus edellyttää menestymistä kansainvälisessä kilpailussa.  
Ei pärjää hyvävelitouhulla, jolla esimerkiksi Tampereen ratikkaa on toteutettu alkuhetkestä lähtien ja yhä edelleen.

Muistiin palautus: Rail Baltikan kokonais-rakennuskustannuksista tulee Suomen, siis edellishallituksen liikenneministeri Harakan 4.3 miljardin euron (netto) lahja (EU:n elvytyspaketin osa) olemaan karkeasti kolmasosa.
Suomi ei lahjoittamaansa 4.3 miljardia euroa (netto) itse halunnut, koska se (siis edellishallitus) ei nähnyt tarvetta Suomen omille infrahankkeille tällä tai jopa suuremmalla rahalla.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2024, 14:42:45 kirjoittanut Erkki Nuutio » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1442


« Vastaus #202 : Joulukuu 09, 2024, 15:33:16 »


Muistiin palautus: Rail Baltikan kokonais-rakennuskustannuksista tulee Suomen, siis edellishallituksen liikenneministeri Harakan 4.3 miljardin euron (netto) lahja (EU:n elvytyspaketin osa) olemaan karkeasti kolmasosa.
Suomi ei lahjoittamaansa 4.3 miljardia euroa (netto) itse halunnut, koska se (siis edellishallitus) ei nähnyt tarvetta Suomen omille infrahankkeille tällä tai jopa suuremmalla rahalla.

Ja viraillset selitykset ja huomaatte varmaankin että CEF-rahat eivät ole mukana https://vm.fi/elpymisvaline
tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina