Onhan noita muitakin operaattoreita kuin VR. Kyllä talous vielä joskus virkistyy ja kuljetukset lisääntyy. Nuo Dv12 hinnat taitaa olla niin suolaisia että markkinoilla olisi varmaankin hyvä olla myös toinen myyjä taho. Kustannustehokkuus siis, romua ei kannata ostaa. Kysymys oli kyllä ajateltu niin että onnistuisiko saada suomen liikenteeseen suhteellisen helposti, eikä tarpeesta. Onhan noissa 1435mm raideleveys maissa melkoisen kirjavaa kalustoa.
Millä tavalla onnistuisi hankkimaan Dv12 telit ilman että ostaa koko veturin? Siihen kai se idea perustuu että Br 218 varustettaisiin Dv12 teleillä, mutta onko siinä mieltä jos kaikki on vanhaa ja kulunutta?
Br 218 lienee vähän liian tehoton raskaille tavarajunille lisäksi. Matkustajajuniin sopisi mutta onko tarvetta isoille dieseleille matkustajajuniin Suomen liikenteessä?