Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: BR 218 Suomeen?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jorma Kattelus
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« : Tammikuu 04, 2025, 20:37:15 »

BR 218 Suomeen? Kuinkahan tälläinen projekti onnistuisi käytännössä? Käsittääkseni Dv12 telit on noin suunnilleen samat. Jos veturi on luokiteltu Saksaan niin eikös sen luokittelu luulisi olevan myös mahdollista Suomeen.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 985


« Vastaus #1 : Tammikuu 04, 2025, 22:56:01 »

Kai se olisi mahdollista mutta mitä sellaisia tekisi? Onko hyväkuntoisia käytettyjä Br 218 vetureita ylipäänsä kaupan? 
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #2 : Eilen kello 00:25:16 »

218 löytyy eri yksityisyrityksistä, siis DB on myynyt niitä. Tällä hetkellä näyttää olevan vain sähkövetureita myynnissä: https://www.db-usedtrain.com Mutta kysymys on tosiaan, mitä niillä tekisi. VR:llä ei liene tällä hetkellä dieselveturipula?
tallennettu
Jorma Kattelus
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« Vastaus #3 : Eilen kello 16:18:51 »

Onhan noita muitakin operaattoreita kuin VR. Kyllä talous vielä joskus virkistyy ja kuljetukset lisääntyy. Nuo Dv12 hinnat taitaa olla niin suolaisia että markkinoilla olisi varmaankin hyvä olla myös toinen myyjä taho. Kustannustehokkuus siis, romua ei kannata ostaa. Kysymys oli kyllä ajateltu niin että onnistuisiko saada suomen liikenteeseen suhteellisen helposti, eikä tarpeesta. Onhan noissa 1435mm raideleveys maissa melkoisen kirjavaa kalustoa.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 985


« Vastaus #4 : Eilen kello 16:46:17 »

Onhan noita muitakin operaattoreita kuin VR. Kyllä talous vielä joskus virkistyy ja kuljetukset lisääntyy. Nuo Dv12 hinnat taitaa olla niin suolaisia että markkinoilla olisi varmaankin hyvä olla myös toinen myyjä taho. Kustannustehokkuus siis, romua ei kannata ostaa. Kysymys oli kyllä ajateltu niin että onnistuisiko saada suomen liikenteeseen suhteellisen helposti, eikä tarpeesta. Onhan noissa 1435mm raideleveys maissa melkoisen kirjavaa kalustoa.

Millä tavalla onnistuisi hankkimaan Dv12 telit ilman että ostaa koko veturin? Siihen kai se idea perustuu että Br 218 varustettaisiin Dv12 teleillä, mutta onko siinä mieltä jos kaikki on vanhaa ja kulunutta?

Br 218 lienee vähän liian tehoton raskaille tavarajunille lisäksi. Matkustajajuniin sopisi mutta onko tarvetta isoille dieseleille matkustajajuniin Suomen liikenteessä? 
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: BR 218 Suomeen?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina