| Eljas Pölhö Käyttäjä
 Poissa
 
 Viestejä: 2821
 
 
 
 | 
								
								| «  : Helmikuu 10, 2025, 17:03:43 » |  | 
 
 OULUN VARIKKOJAKSON Sk1-4- ja Tk2-SARJOJEN KÄYTTÖ 1950
 Oulun varikkojakson päällikkö V.K. Lavi ilmoitti koneosaston johtajalle lätetetyssä kirjelmässä 236/434, 23.5.1950 Sk1-4 ja Tk2 käytön yksityiskohtaisesti. Lausunnossaan hän myös ilmoitti, että vaikka vetureiden määrä oli suuri, ei niitä vallinneessa tilanteessa voinut jättää korjaamatta tai hylätä ilman, että tilalle oli saatavilla korvaava veturi.
 
 Sk1 = 1 kpl, Iisalmi, vaihtotyössä
 Tk2 = 3 kpl, Kajaani ja Kontiomäki, vaihtotyössä
 Sk3 = 2 kpl, Kontiomäki, työjunat ja em. vetureiden korjausajan työt
 
 Oulun päävarikon alaisena ovat (tilanne toukokuussa 1950):
 Sk2 202 = Rovaniemi, Rautatierakennusosaston käytössä
 Sk2 205 = Raahe, liikennejunissa
 Sk2 207 = Ylivieska, päivystyksessä
 Sk2 208 = Kelloselkä, Rautatierakennusosaston käytössä
 Sk2 209 = Tornio, päivystyksessä
 Sk2 210 = Kemi, korjauksessa
 Sk2 211 = Kemi, odottaa konepajaan pääsyä
 
 Sk3 175 = Kemi, sorajunissa
 Sk3 176 = Rovaniemi, päivystyksessä
 Sk3 192 = Oulu,korjauksessa
 Sk3 193 = Oulu, päivystyksessä
 Sk3 214 = Rovaniemi, Rautatierakennusosaston käytössä
 Sk3 216 = Oulu, Jylhämän sorajunassa
 Sk3 217 = Ylivieska, sora- ja työjunissa
 Sk3 218 = Kemi, päivystäjä III
 Sk3 219 = Rovaniemi, Rautatierakennusosaston käytössä
 Sk3 220 = Kemijärvi, Rautatierakennusosaston käytössä
 Sk3 221 = Kemijärvi, liikennejunissa
 Sk3 337 = Kemi, sorajunissa
 Sk3 391 = Kemijärvi, Rautatierakennusosaston käytössä
 
 Sk4 = 8 kpl (242-246, 308, 309 ja 313) ovat erittäin haluttuja vaihtotyöhön, koska varsinaisia vaihtovetureita ei ole käytettävissä.
 |