Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: P272:ssa dieselnippu  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« : Helmikuu 17, 2010, 03:52:39 »

P272:ssa 2xDv12 + Sr1 Kokkolasta eteenpäin. Ei tiedossa mihin asti se menee dieselvetureilla mutta kannattaa pitää silmät auki myös ruuhkasuomessa.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #1 : Helmikuu 17, 2010, 07:14:42 »

Olisi varmasti hienon näköinen nippu, näyttää Tampereella olevan lähtöaika-arvio niin myöhään, että taidetaan vaihtaa siellä veturi, tai näin epäilisin. Oliko Robertilla tiedossa että mistä tuli deeverit?
tallennettu
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #2 : Helmikuu 17, 2010, 10:10:47 »

Hyvin on kiritty, kun Helsinkiin saapuminen oli vain 8 min myöhässä. Tampereelle tullessa oli sentään 1:28 myöhässä.
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #3 : Helmikuu 17, 2010, 10:15:40 »

Joo näin tais käydä. Tampereella uusi veturi keulaan.
Kokkolasta tuli Dv:t.
Hienon näköistä kun keulassa oli pari Deeveriä ja sen perässä Sr1, virrotin ylhäällä.
Syötti ilmeisesti 1500V junarunkoon.
tallennettu
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 199


« Vastaus #4 : Helmikuu 17, 2010, 12:50:00 »

Mahtoivatko olla 2510 ja 2644?

Tuollainen pariskunta lepäilee tätä kirjoitettaessa Jyväskylässä.
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #5 : Helmikuu 17, 2010, 12:59:29 »

En tiedä mutta hyvin mahdollista!
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2346


« Vastaus #6 : Helmikuu 17, 2010, 18:42:16 »

Haapamäen ohi Jyväskylään puolestaan tuli yöllä Dv12:t 2726 ja 2556 (jos en väärin havainnut).
tallennettu
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 199


« Vastaus #7 : Helmikuu 17, 2010, 20:18:34 »

Haapamäen ohi Jyväskylään puolestaan tuli yöllä Dv12:t 2726 ja 2556 (jos en väärin havainnut).

Oikein havaitsit. 2726:lle pukkasi keikkaa Petäjäveden suunnalle junaparin 3395/3396 (vai mitkä ne numerot nykyisin ovatkaan) muodossa ja myöhemmin se korvasi 2743:n 444:stä 451:ksi kääntyneessä vaasalaisessa. 2556:lle puolestaan napsahti 3365/3368, eli Jy–Äki ja takaisin.

2644 + 2510 -paria ei käytetty Jy:ssä ainakaan puolenpäivän jälkeen, muuten kuin ajamalla koneet Pmt:lle lähteneen 3473:n eteen ilmeisesti hinattaviksi eikä sen vetäjiksi.
tallennettu
Niklas Savinsaari
Toimitus
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« Vastaus #8 : Helmikuu 18, 2010, 14:44:02 »

Kokkolasta tuli Dv:t.
Tarkennetaas sen verran, että dieselvetovoima oli käytössä osuudella Kannus - Tampere.  Virnistää

Ja Dv:t olivat 2510 + 2644. Niin ja Sr1 oli 3090, joka kärsi kompurarikosta. Ilmavaivoja siis. Pyörittää silmiään
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1794


« Vastaus #9 : Helmikuu 18, 2010, 20:20:42 »

Hyvin on kiritty, kun Helsinkiin saapuminen oli vain 8 min myöhässä. Tampereelle tullessa oli sentään 1:28 myöhässä.
Eikös tuo 272 päästele pitkin matkaa kiireisempiä ohi Tampereen ja Helsingin välillä? Muistelisin aikataulun olevan erityisen löysä jopa yöjunaksi.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2346


« Vastaus #10 : Helmikuu 18, 2010, 20:39:10 »

Eikös tuo 272 päästele pitkin matkaa kiireisempiä ohi Tampereen ja Helsingin välillä? Muistelisin aikataulun olevan erityisen löysä jopa yöjunaksi.

Tampere, tulo 5:37 lähtö 6:36
Toijala, tulo 7:05 lähtö 7:37
Hämeenlinna, tulo 8:02 lähtö 8:04
Riihimäki, tulo 8:27, lähtö 8:32
Tikkurila, tulo 9:42, lähtö 9:43
Pasila, tulo 9:53, lähtö 9:54
Helsinki, tulo 10:00

Tampereelta Helsinkiin matka-aika 3 tuntia 24 minuuttia!
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: P272:ssa dieselnippu  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina