Kouvolan seudulla tarvitsee auton tai pyörän, jos haluaa päästä nopeasti paikasta toiseen. Mielenkiintoisia junia kulkee oikoraiteen kautta kohti Kotkaa (North Railin venäläisjunat). Aseman liikenne on päivisin usein raakapuu/umpivaunupainotteista. Tampereella voi kulkea bussilla tai ratikalla, joten se on ehkä parempi paikka autottomille ihmisille.
Omilla lukuisilla Kouvolan reissuillani oon liikkunut ihan vaan jalkapatikassa ja yleensä asettunut passiin joko tavaravaunukorjaamon kupeeseen tai laskumäen paikkeille jommalle kummalle puolelle rataa ja ihan mukavat saaliit on niistäkin paikoista saanut, vaikka Oikoraiteen junat ovatkin jääneet välistä. On sitä toki Oikoraiteellekin tullut käveltyä, mutta sitten taas joutuu hyväksymään sen, että länteen lähtevät junat jäävät kuvaamatta ja kävley ottaa aikansa.
Yleisesti vilkkaalla risteysasemalla joutuu hyväksymään sen, että kaikkea ei saa kuvattua vaikka mikä olisi, joten on pakko priorisoida. Vaikka auto olisi käytössä, sattuu sekä Tampereella että Kouvolassa sitä, että samaan aikaan lähtee tavarajuna kahteen suuntaan ja valinta on pakko tehdä, että kumman kuvaa ja kumman passaa.
Ja Tampereellakin, vaikka joukkoliikennettä on käytössä, ei kuvauspaikalta toiselle siirtyminen välttämättä niin järin nopeaa ole, mutta toki se antaa laajemman vapauden valita kuvauspaikan, kun kaikkialle pääsee.
Tampereen laskumäen paikkeilla ratapihan länsipuolella on oikein mukava kuvauspaikka, jos ratapihatoiminta kiinnostaa, jos taas ihan vaan ohikulkevat junat, niin Pispalanharjulla on omat hyvät kuvauspaikkansa, mm. vasta avattu Santalahden kävelysilta, jonne pääsee keskustasta niin bussilla kuin ratikallakin.
Ja Tampere ja Kouvola olisivat minunkin suositukseni, jos hakuparametrinä on "monipuolinen liikenne". Tarjolla molemmissa vilkasta tavara- ja henkilöliikenne ja vetokaluston puolesta valikoimana Sr1, Sr2, Sr3, Dv12, Dr14, Dr18, Dr20, Sm2, Sm3, Sm4.
Tampereella tarjontaan kuuluu myös Dr19, siitä ei hajua, että näkeekö niitä Kouvolassa.