Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Elvytyspaketti laman torjuntaan  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« : Tammikuu 30, 2009, 14:23:54 »

Tiestön ja rataverkon parannuskohteet
Perustienpitoon lisätään 50 miljoonaa euroa. Lisäraha käytetään siltojen
korjauksiin, pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen edellytysten parantamiseen,
kevyen liikenteen väylien rakentamiseen ja muihin pienehköihin kohteisiin.
Summaan sisältyy Kainuun kehittämisrahaa 4,2 miljoonaa euroa käytettäväksi
muun muassa Tönölänsalmen sillan kunnostukseen.

Perusradanpitoon lisätään 21,5 miljoonaa euroa. Sitä käytetään mm.
Kokemäki-Tampere rataosuuden parantamiseen, Kokkola-Ykspihlajan
ratapihatoimintojen tehostamiseen, Harjavallan ratapihan muutostöihin sekä
Kotkan Kotolahden satamaratapihan perusparantamiseen.


Väylähankkeita aiennetaan
Seuraavat väylähankkeet aiennetaan alkavaksi vuonna 2009:

Kt 51 Kivenlahti-Kirkkonummi, kokonaiskustannus 80 miljoonaa euroa
Vt 5 Päiväranta-Vuorela, kokonaiskustannus 90 miljoonaa euroa
Vt 14 Savonlinnan keskusta, kokonaiskustannus 135 miljoonaa euroa
Vt 6 Joensuun kohta, kokonaiskustannus 35 miljoonaa euroa
Porin Mäntyluodon väylän syventämistyö, kokonaiskustannus 9,2 miljoonaa
euroa, käynnistää lisäksi Porin kaupungin 22 miljoonan euron investoinnin

Lisäksi toteutetaan Seinäjoki-Oulu -ratahankkeen jatkaminen. Lisäys 40
miljoonaa euroa rahoitetaan VR Oy:n rahoitusosuutena.

Valtioneuvoston tiedote kokonaisuudessaan osoitteessa:

http://www.valtioneuvosto.fi/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote/fi.jsp?oid=252588


tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Tammikuu 30, 2009, 21:04:03 »

Kt 51 Kivenlahti-Kirkkonummi, kokonaiskustannus 80 miljoonaa euroa
Vt 5 Päiväranta-Vuorela, kokonaiskustannus 90 miljoonaa euroa
Vt 14 Savonlinnan keskusta, kokonaiskustannus 135 miljoonaa euroa
Vt 6 Joensuun kohta, kokonaiskustannus 35 miljoonaa euroa
Aivan odotettua: tiehankkeisiin, hölmöihinkin, syydetään elvytysrahaa, mutta radat saavat vain osan siitä, mikä niihin olisi pitänyt sijoittaa joka tapauksessa, ilman tätä erinomaista elvytystarvettakin.
Lainaus
Porin Mäntyluodon väylän syventämistyö, kokonaiskustannus 9,2 miljoonaa
euroa, käynnistää lisäksi Porin kaupungin 22 miljoonan euron investoinnin
Mäntyluodon väylän parantaminen on hyvä juttu.
Lainaus
Lisäksi toteutetaan Seinäjoki-Oulu -ratahankkeen jatkaminen. Lisäys 40
miljoonaa euroa rahoitetaan VR Oy:n rahoitusosuutena.
Erinomaista! Elvytystoimena siis päätettiin toteuttaa jo aiemmin toteutettavaksi päätetty investointi. Hyvä hallitus, hyvä Katainen!

Koskahan Suomessa on viimeksi ollut liikennemisnisteri, joka ymmärtää jotain liikenneinfran kokonaisuudesta? 50-luvulla, vai oliko silloinkaan? Ja nyt pitäisi vielä tajuta jotain tietoliikenteestäkin. Voi-voi...
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1797


« Vastaus #2 : Tammikuu 31, 2009, 08:37:38 »

Hauskaa, että elvytyspaketti ottaa kantaa näinkin pieniin yksityiskohtiin:

Mt 11436 Kyläjoen tasoristeys, puolipuomi Nurmijärvi 0,05 M€

No, eipä siinä mitään, tarpeeseen tulevat nuo puomit. Hymyilee
tallennettu
Mikko Loponen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 7


« Vastaus #3 : Tammikuu 31, 2009, 14:58:38 »

Mihin hölmöilyihin nyt ollaan rahaa syytämässä? Ainakin tuon Tönölänsalmen sillan korjausta on ooteltu jo varsin kauan.
Kevyt liikenne kuuluu erottaa jo turvallisuuden vuoksi pois autojen seasta. Näin myös lisätään autottoman liikkumisen suosiota.
Ainakin tällä suunnalla maata kaikki paitsi 2 tietä on siinä kunnossa ettei pian enää pelkkä katumaasturi riitä vaan pitää ruveta miettimään tuollaista islantilaistyyppistä oikeaa maastoautoa. Tiestö muistuttaa osan vuotta pottupeltoa. Ei ole hyvä ajella henkilöautolla. Raskas liikenen valittaa yhtenään tiestön kapeudesta ja kantavuudesta.
Pitää ratojakin korjata mutta niitä ei vaan joka kylään edelleenkään mene. Ei varsinkaan henkilöliikennettä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Tammikuu 31, 2009, 16:33:12 »

Mihin hölmöilyihin nyt ollaan rahaa syytämässä?
No ensimmäisenä pistää silmään tuo viitostie Päiväranta-Vuorela -välillä. Ajelen siitä useita kertoja vuodessa enkä havaitse vikaa.

Lainaus
Ainakin tuon Tönölänsalmen sillan korjausta on ooteltu jo varsin kauan.
Kevyt liikenne kuuluu erottaa jo turvallisuuden vuoksi pois autojen seasta. Näin myös lisätään autottoman liikkumisen suosiota.
Epäilemättä, mutta rohkenen kyllä epäillä onko Tönölässä niin paljon kevyttä liikennettä, että sillan korjaus olisi sen vuoksi kärkisijoilla. Taitaa se kevyen liikenteen määrä romahtaa jo ennen siltaa. Toki, jos siltaa korotettaisiin muutama metri, että purkkarilla mahtuisi alitse... Mutta aluepolitiikkaahan tämä enempi on.

Lainaus
Ainakin tällä suunnalla maata kaikki paitsi 2 tietä on siinä kunnossa ettei pian enää pelkkä katumaasturi riitä vaan pitää ruveta miettimään tuollaista islantilaistyyppistä oikeaa maastoautoa. Tiestö muistuttaa osan vuotta pottupeltoa.
Höpsis. Toki pienet soratiet ovat kurjia kelirikkoaikana, mutta kyllä niitä ihan kunnossa olevia pikiteitä on paljon enemmän kuin kaksi.

Lainaus
Raskas liikenen valittaa yhtenään tiestön kapeudesta ja kantavuudesta.
Kapeudesta? Eivätkö kuskit enää osaa ajaa? Kantavuusongelma on pikkuteillä kelirikkoaikaan, mutta on turha odottaa, että kaikki Keski- ja Pohjois-Suomen pikkutiet koskaan peruskorjattaisiin ja päällystettäisiin routimisen kestäviksi.
tallennettu
Jape Ruotsalainen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #5 : Tammikuu 31, 2009, 17:02:49 »

Mihin hölmöilyihin nyt ollaan rahaa syytämässä?
No ensimmäisenä pistää silmään tuo viitostie Päiväranta-Vuorela -välillä. Ajelen siitä useita kertoja vuodessa enkä havaitse vikaa.

Ajapa silloin, kun Kallan sillat ovat jumittuneet yläasentoon. Hymyilee
tallennettu
Mikko Loponen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 7


« Vastaus #6 : Tammikuu 31, 2009, 21:24:31 »

Mihin hölmöilyihin nyt ollaan rahaa syytämässä?
No ensimmäisenä pistää silmään tuo viitostie Päiväranta-Vuorela -välillä. Ajelen siitä useita kertoja vuodessa enkä havaitse vikaa.

Lainaus
Ainakin tuon Tönölänsalmen sillan korjausta on ooteltu jo varsin kauan.
Kevyt liikenne kuuluu erottaa jo turvallisuuden vuoksi pois autojen seasta. Näin myös lisätään autottoman liikkumisen suosiota.
Epäilemättä, mutta rohkenen kyllä epäillä onko Tönölässä niin paljon kevyttä liikennettä, että sillan korjaus olisi sen vuoksi kärkisijoilla. Taitaa se kevyen liikenteen määrä romahtaa jo ennen siltaa. Toki, jos siltaa korotettaisiin muutama metri, että purkkarilla mahtuisi alitse... Mutta aluepolitiikkaahan tämä enempi on.

Lainaus
Ainakin tällä suunnalla maata kaikki paitsi 2 tietä on siinä kunnossa ettei pian enää pelkkä katumaasturi riitä vaan pitää ruveta miettimään tuollaista islantilaistyyppistä oikeaa maastoautoa. Tiestö muistuttaa osan vuotta pottupeltoa.
Höpsis. Toki pienet soratiet ovat kurjia kelirikkoaikana, mutta kyllä niitä ihan kunnossa olevia pikiteitä on paljon enemmän kuin kaksi.

Lainaus
Raskas liikenen valittaa yhtenään tiestön kapeudesta ja kantavuudesta.
Kapeudesta? Eivätkö kuskit enää osaa ajaa? Kantavuusongelma on pikkuteillä kelirikkoaikaan, mutta on turha odottaa, että kaikki Keski- ja Pohjois-Suomen pikkutiet koskaan peruskorjattaisiin ja päällystettäisiin routimisen kestäviksi.


Vaikken kuopiossa nii hirveen usein liikukkaan nii tuolle kyseiselle välille olisi pitänyt tehdä jotain varmaan jo 10v sitten. Joskus sopivaan aikaan ajaessa siitä pääsee sujuvasti kulkemaan. Yleensä ei.

Mikäli herra Heikkinen on yhtään paikalliseen keskusteluun tutustunut niin tietää varmasti ettei tönölä ole aluepolitiikkaa.

Kai se on normaalia sitten että autosta loppuu pikitiellä jouset kuoppien takia? Sateisen jälkeen saa olla tarkkana koska uusia reikiä ilmestyy tiehen useita viikossa. Rekat ajaa 10cm päässä reunasta ja keskeltä. Siinä ei paljon väistellä enää jos tulee vaikka metsäkoneen kuljetus vastaan. Soratiet on sitten asia erikseen eikä niitä kaikkia pidä oikeiksi teiksi muuttaa mutta selaiset pätkät jotka on paikallisesti merkittäviä yhteyksiä.

Ilmeisesti täällä on yleisemminkin käsitys että Suomessa saa lla autolla välttävästi kulke vain kehä III:n sisäpuolella ja junalla Helsingistä Turkuun ja Ouluun? Tässä maassa asutaan muuallakin ja myös siellä pitää ihmisten ja tavaroitten päästä liikkumaan ilman ihmeellisempiä vaikeuksia.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #7 : Helmikuu 01, 2009, 00:07:28 »

Vaikken kuopiossa nii hirveen usein liikukkaan nii tuolle kyseiselle välille olisi pitänyt tehdä jotain varmaan jo 10v sitten. Joskus sopivaan aikaan ajaessa siitä pääsee sujuvasti kulkemaan. Yleensä ei.
No-no, eipä sorruta ilmeiseen liioitteluun. *Yleensä* siitä pääsee sujuvasti, mutta saattaa olla, etten ole koskaan osunut aamuruuhkan aikaan tuonne. Iltapäiväruuhkan aikaan kyllä.

Lainaus
Mikäli herra Heikkinen on yhtään paikalliseen keskusteluun tutustunut niin tietää varmasti ettei tönölä ole aluepolitiikkaa.
Se, että Tönölänsalmen ympäristössä puhutaan sillankorjauksesta, ei mitenkään muuta sitä, että nyt sinne myönnetyt rahat ovat aluepolitiikkaa.

Ja Herra Heikkinen haluaisi nyt selvennykseksi huomauttaa, että Herra Heikkinen kannattaa aluepolitiikkaa ja koko maan pitämistä asuttuna.

Lainaus
Kai se on normaalia sitten että autosta loppuu pikitiellä jouset kuoppien takia?
Itse asiassa kyllä, se on ihan normaalia. Muuallakin kuin teilläpäin.

Lainaus
Rekat ajaa 10cm päässä reunasta ja keskeltä. Siinä ei paljon väistellä enää jos tulee vaikka metsäkoneen kuljetus vastaan.
Kyllä ne ihan standardilevyisiä teitä ovat. Ehkä kuskit sitten ovat huonompia kuin silloin parikymmentä vuotta sitten, kun itse niitä teitä isolla autolla työkseni ajelin. Vai onko teitä kavennettu?

Lainaus
Ilmeisesti täällä on yleisemminkin käsitys että Suomessa saa lla autolla välttävästi kulke vain kehä III:n sisäpuolella ja junalla Helsingistä Turkuun ja Ouluun?
Siellä voi olla. Täällä ei ole.
tallennettu
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #8 : Helmikuu 01, 2009, 01:16:22 »

Elvytetään, elvytetään. Milloinka elvytetään Savonlinna - Pieksämäki rataosuus henkilöliikenteelle? Tietysti on muitakin elvytettäviä rataosia.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 911


« Vastaus #9 : Helmikuu 02, 2009, 12:38:14 »

Koskahan Suomessa on viimeksi ollut liikennemisnisteri, joka ymmärtää jotain liikenneinfran kokonaisuudesta? 50-luvulla, vai oliko silloinkaan? Ja nyt pitäisi vielä tajuta jotain tietoliikenteestäkin. Voi-voi...
Miten niin tietoliikenteestä? Sitä varten on viestintäministeri, liikenneministerin tonttiin ei tietoliikenne kuulu.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2009, 14:19:32 kirjoittanut Petri P. Pentikäinen » tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Jape Ruotsalainen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #10 : Helmikuu 02, 2009, 22:08:03 »

Vaikken kuopiossa nii hirveen usein liikukkaan nii tuolle kyseiselle välille olisi pitänyt tehdä jotain varmaan jo 10v sitten. Joskus sopivaan aikaan ajaessa siitä pääsee sujuvasti kulkemaan. Yleensä ei.
No-no, eipä sorruta ilmeiseen liioitteluun. *Yleensä* siitä pääsee sujuvasti, mutta saattaa olla, etten ole koskaan osunut aamuruuhkan aikaan tuonne. Iltapäiväruuhkan aikaan kyllä.

Kirjoitinkin jo tuossa, että olen käsittänyt suurimman pulman Päiväranta-Vuorela-välillä olevan vanhat ja vikaherkät läppäsillat eikä niinkään "normaali" ruuhkautuminen. Aivan oikeaan kohteeseen on rahaa siis kohdennettu, jos sillat saataisiin viimeinkin kuntoon. Toki liikennettäkin riittää (vrk:ssa n. 30 000 autoa?) ja ruuhkia saattaa olla, mutta pahimmillaan tuntikausia pystyssä olevat sillat voivat viedä ihmishenkiä, kun kiertotietä esim. pohjoisesta KYS:aan saapuville tulee melkoisesti.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2009, 22:13:00 kirjoittanut Jape Ruotsalainen » tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1797


« Vastaus #11 : Helmikuu 04, 2009, 15:05:55 »

Ja kyllähän tuo Päiväranta-Vuorela-projekti muuttaa myös radan linjausta parempaan suuntaan ja poistaa Suosaaren hankalan tasoristeyksen.

Kyllä minustakin tuontasoiselta väylältä (sekä radalta) ja noilla liikennemäärillä  pitää saada tuollaiset avattavat sillat pois.
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #12 : Helmikuu 05, 2009, 01:54:47 »

Ja kyllähän tuo Päiväranta-Vuorela-projekti muuttaa myös radan linjausta parempaan suuntaan ja poistaa Suosaaren hankalan tasoristeyksen.

Kyllä minustakin tuontasoiselta väylältä (sekä radalta) ja noilla liikennemäärillä  pitää saada tuollaiset avattavat sillat pois.
Itse asiassa ratasilta tulee olemaan edelleen avattava, joskin avattava ratasilta siirtyy Suosaaren ja Päivärannan välistä Suosaaren ja Tikkalansaaren välille.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #13 : Helmikuu 05, 2009, 11:06:37 »

Kyllä minustakin tuontasoiselta väylältä (sekä radalta) ja noilla liikennemäärillä  pitää saada tuollaiset avattavat sillat pois.

Miksi? Yli 15 metrin alituskorkeudelle rakennettu silta on kallis - ja ruma.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Elvytyspaketti laman torjuntaan  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina