Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Shampoojuna  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jouni Seilonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 173


« : Tammikuu 09, 2011, 21:42:26 »

Henkel-niminen saksalainen kosmetiikkavalmistaja näyttää kertovan linkissä, että se on kuljettanut viime vuoden alusta alkaen kaikki Baijerin Wassertrüdingenissä sijaitsevan tuotantolaitoksensa tuotteet keskusvarastolleen Monheimiin Düsseldorfin lähelle rautateitse. Vuosittain kuljetetaan 86000 tonnia ja sen kerrotaan vähentävän 7000 tonnia CO2-päästöjä.

Linkki: http://www.henkel.com/sustainability/logistics-12063.htm

Julkaisu BahnExtra 1/2011 näyttäisi tietävän, että kuljetuksen hoitavat BayernBahn ja Bahnen der Stadt Monheim. Alkuosuudella Gunzenhauseniin BayernBahn käyttää Bayerische Eisenbahnmuseum Nördlingenin rataa ja sen dieselvetureita V60 ja V100. Pääosuudella Langenfeldiin junaa vetää Thüringer Eisenbahnvereinin E 42 151 tai ajoittain Centralbahnin 1042.520. Viimeisellä osuudella vaunut siirtää BSM:n dieselveturi Max tai Moritz.

Ovatko tällaiset kuljetukset tavallisia Keski-Euroopassa tai muualla? Suomessa taitavat kemian teollisuuden kuljetukset olla aika toisenlaisia. Jos tällaiset kuljetukset yleistyisivät, paljonko se vaikuttaisi esimerkiksi mahdolliseen ilmastonmuutokseen tai muuten ympäristöön?

Kummastakaan lähteestä ei käy ilmi, kuinka usein juna kulkee.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 911


« Vastaus #1 : Tammikuu 10, 2011, 12:17:34 »

Suomen erityisolosuhteissa tällaiset tavaravirrat eivät tule kysymykseen rautatiekuljetuksina.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #2 : Tammikuu 10, 2011, 14:14:06 »

Suomen erityisolosuhteissa tällaiset tavaravirrat eivät tule kysymykseen rautatiekuljetuksina.

Siis tuollainen reilu 200 tonnia päivittäin, tai vaikkapa reilu 400 tonnia joka toinen päivä? Kyllähän tuollaisia virtoja kulkee Suomessa rautatiekuljetuksina. En siis ymmärrä, mitä yritit kommentillasi sanoa.
tallennettu
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 237


« Vastaus #3 : Tammikuu 10, 2011, 15:15:40 »

Siis tuollainen reilu 200 tonnia päivittäin, tai vaikkapa reilu 400 tonnia joka toinen päivä? Kyllähän tuollaisia virtoja kulkee Suomessa rautatiekuljetuksina. En siis ymmärrä, mitä yritit kommentillasi sanoa.
...Ironia on taitolaji? Iskee silmää

Mutta onhan noita erilaisia junia Keski-Euroopassa: tässäpä juna, joka on täynnä ohranestettä:
http://www.zu-den-zuegen.de/seiten/wle2/bier-2/443.html
Lisää kuvia galleriassa:
http://www.zu-den-zuegen.de/seiten/wle2/bier/auswahl-bier.htm
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Shampoojuna  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina