ETUSIVU
KALENTERI
HAKU
OHJEET
Resiina-lehti
Museojunat
Keskustelu
Vaunut.org
Info
•
Yhteystiedot
Muista minut!
Unohtuiko salasana?
Rekisteröidy!
Resiina
Rautatiet ja harrastus
|
Yleinen keskustelu
| Aihe:
Mikä onnettomuus?
|
<< edellinen
seuraava >>
Sivuja:
[
1
] |
Siirry alas
Tulostusversio
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 199
Mikä onnettomuus?
«
:
Maaliskuu 15, 2011, 16:09:23 »
http://www.flickr.com/photos/allanscotson/3948441644/in/set-72157623640769822/
Milloin tapahtui ja millainen oli tapahtumien kulku? Onko kuvassa Dr13 2326 hylkykunnossa?
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 566
Vs: Mikä onnettomuus?
«
Vastaus #1 :
Maaliskuu 16, 2011, 18:36:25 »
Jollei muuta, niin kuvasta näkee hyvin alstikan 'turvahytin' toiminnan...tai toimimattomuuden, riipuen siitä miten miehistölle kävi...
Oliskos kuva jostain 70-luvulta? Milloinkas Kouvola - Pieksämäki väli sähköistettiinkään?
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
Vs: Mikä onnettomuus?
«
Vastaus #2 :
Maaliskuu 16, 2011, 23:32:34 »
Tapaus vaikuttaisi Mikkelissä tapahtuneelta turmalta vuoden 1974 viimeisinä (30.12?) päivinä. Noin klo 1;30 P71 odotteli lähtöaikaansa ja vastaantulevan tavarajunan (T6634) sivuutusta Mikkelissä. T6634 ohjautui väärin asetetun vaihteen takia samalle raiteelle pikajunan kanssa. Molempien junien veturimiehistöt huomasivat uhkaavan tilanteen ajoissa ja poistuivat työpaikoiltaan ulkoilmaan, tavarajunan nopeus n. 50km/h. Vain puolenkymmentä henkilöä kävi sairaalassa tutkituttamassa saamiaan lieviä ruhjeita ja ainoastaan yksi henkilö (P71:n konduktööri) jäi loppuyöksi tarkkailtavaksi. Pikajunan matkustajien, ja järjestyksessä toisena vaununa veturin jälkeen olleen postivaunun henkilökunnan, pelastukseksi koitui veturin jälkeinen kiitotavaravaunu, joka osaltaan myös vaimensi törmäystä. Kymmenestä postimiehestä vain yksi sai verta vuotavan ja ompelua kaipaavan haavan päähänsä. Mikkeli oli tuolloin ainut liikennepaikka Kouvolan ja Pieksämäen välillä, missä ei ollut vielä releasetinlaitetta, vaan vaihteet käännettiin ja opastimet asetettiin käsipelillä molemmista päistä erikseen - taisi olla välivaihdekin.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
Vs: Mikä onnettomuus?
«
Vastaus #3 :
Maaliskuu 17, 2011, 00:29:10 »
2326 hylättiin vasta vuonna 1980(?). Dr13:n ohjaamoita taisi konepajalla olla vaihto-osina odottamassa. Tuossakin vain pieni nitkahduksen korjaus ja uusi ohjaamo nostetaan paikalleen - kuljettajan istuinkin näyttäisi olevan kunnossa - ja eikun takaisin töihin
tallennettu
Allan Scotson
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1
Vs: Mikä onnettomuus?
«
Vastaus #4 :
Maaliskuu 17, 2011, 10:52:42 »
Voin vahvista että Flickr kuvani oli otettu Mikkelissa 30 tai 31.12.1974 - Allan Scotson
tallennettu
Allan Scotson
Pl 17, 57201 Savonlinna
p.015-510550 044-5105700
Pasi Ohtonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 76
Vs: Mikä onnettomuus?
«
Vastaus #5 :
Maaliskuu 17, 2011, 12:03:10 »
Muistan kyllä nuo jäänteet mitä aikanaan isän kanssa katseltiin ja ihmeteltiin että miksi näin on tapahtunut.
tallennettu
Sivuja:
[
1
] |
Siirry ylös
Tulostusversio
Rautatiet ja harrastus
|
Yleinen keskustelu
| Aihe:
Mikä onnettomuus?
|
<< edellinen
seuraava >>
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Ajankohtaiset
-----------------------------
=> Havainnot
=> Uutiset
=> Tapahtumat
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Junakuvaus
=> Kalusto
-----------------------------
Resiina
-----------------------------
=> Resiinan nettisivusto
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Yleinen keskustelu
-----------------------------
Resiina
-----------------------------
=> Resiina-lehti
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Radat ja laitteet
=> Ulkomaat
=> Kääntöpöytä
-----------------------------
Muut aiheet
-----------------------------
=> Osto- ja myyntipalsta
=> Sivuraide
Powered by SMF
|
SMF © 2006-2008, Simple Machines
| ©
2024 Resiina
Ladataan...