Tero Wiheriäkoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 15
|
« : Toukokuu 30, 2011, 07:02:57 » |
|
Huomenia. Huomasimpa tänä aamuna töihin tullessa junalla, että Oulunkylässä puretaan kiskoja, jotka veivät sinne entisen Hankkijan pihalle. Nykyäänhän siinä taitaa olla Schenker. Onko niin kova pula kiskoista, että kaikki historiallinen pitää purkaa Ihme ettei niitä metrovarikolle vieviä kiskojakin ole kaikkia purettu, Viikissä ainakin kulkevat vielä autotien seassa. TERO
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #1 : Toukokuu 30, 2011, 09:02:08 » |
|
Itse havaitsin työkoneita ja -miehiä Oulunkylän "nollaraiteen" pohjoispäässä kello 23 jälkeen, mutta en jäänyt katsomaan enempiä heidän puuhia - selvisi tämäkin... Pula kiskoista ei taida olla ainakaan noin kova, mutta toisaalta miksi pitää kiskoja maastossa jos niiden välissä kasvaa kymmenmetrisiä koivuja yms...
Metron huoltoraidetta ei ole purettu siitä syystä, että se on aktiivisessa käytössä oleva raide. Nimensä mukaisesti sitä käytettään huoltotoimenpiteiden yhteydessä kaluston siirtämiseen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Hyökyranta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 78
|
« Vastaus #2 : Toukokuu 30, 2011, 09:03:57 » |
|
Koska metron radalla on viimeksi ollut liikennettä? Näyttää vain aika kuolleelta radalta, kun viikoittain siitä ohi kuljen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Olli Keski-Rahkonen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 264
|
« Vastaus #3 : Toukokuu 30, 2011, 09:11:04 » |
|
Koska metron radalla on viimeksi ollut liikennettä? Näyttää vain aika kuolleelta radalta, kun viikoittain siitä ohi kuljen.
Metron raiteen liikennöinti päivällä on käytännössä mahdotonta, sillä se kulkee suuren osan matkastaan jokeribussien käyttämällä kaistalla. Bussejahan menee muutaman minuutin välein suuntaansa. Siihen, miten usein rataa pitkin ajellaan öisin, en osaa kyllä sanoa mitään. 8)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2613
|
« Vastaus #4 : Toukokuu 30, 2011, 14:59:18 » |
|
Nippelitietoa: tämä Metron rata on raide numero 586 ja se alkaa Oulunkylässä Metro- nimiseltä linjavaihteelta (lyh. Metr, km 7+515)
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #5 : Toukokuu 30, 2011, 17:15:40 » |
|
Nippelitietoa: tämä Metron rata on raide numero 586 ja se alkaa Oulunkylässä Metro- nimiseltä linjavaihteelta (lyh. Metr, km 7+515)
Käsitykseni on, että tämä raide myöskin päättyy lähes välittömästi Oulunkylän jälkeen. Kun Oulunkylän aseman kohdilla olevasta portista kaarretaan läpi, ei olla enää valtion rataverkolla (eikä siten myöskään raiteella 586), vaan HKL-Metroliikenteen rataverkolla (eli tavallaan "metroradalla" ) Onko muistikuvani oikea?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2613
|
« Vastaus #6 : Toukokuu 30, 2011, 21:15:35 » |
|
Jaa, no voihan olla, että silloin kun se oli Herttoniemen satamarata, niin silloin sen raidenumero oli 586.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #7 : Toukokuu 30, 2011, 22:07:59 » |
|
Jaa, no voihan olla, että silloin kun se oli Herttoniemen satamarata, niin silloin sen raidenumero oli 586. Nosiis, myös käsitykseni ollessa oikea, ovat radan ensimmäiset paristakymmenestä pariinsataan metriin valtion rataverkkoa ja niiden metrien raidenumero voi hyvinkin olla 586.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 172
|
« Vastaus #8 : Toukokuu 30, 2011, 22:45:46 » |
|
Tuomas: Ns messinkimallarit porukka on kulkenut Hyvinkäällä lähes joka toinen lauantai talvisin noin 5 vuotta ja pääradalla on sillalta katsottuna näkynyt tänä aikana 3 junaa, joten ei sielläkään mikään tiuha liikenne ole.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #9 : Toukokuu 30, 2011, 22:54:05 » |
|
Nippelitietoa: tämä Metron rata on raide numero 586 ja se alkaa Oulunkylässä Metro- nimiseltä linjavaihteelta (lyh. Metr, km 7+515)
Ei taida nykylistaukset tuntea tuota paikkaa linjavaihteena, vaan se on sulautunut osaksi Helsingin osiin jaettua liikennepaikkaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #10 : Kesäkuu 02, 2011, 13:32:40 » |
|
Nyt sinne Hankkijan raiteen alkuun on ilmestynyt uusi raidepuskin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #11 : Kesäkuu 05, 2011, 21:49:21 » |
|
Todennäköisesti raide haluttiin irrottaa rataverkosta. Jäljelle jäänyt pätkä lienee valtion rataa ja toimii turvaraiteena Ilmalan ratapihalta tulevan raiteen ja pääradan välillä. Mikä lienee syy kyseiseen operaatioon?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|