Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Rautatiesekoilu hämmentää Saksassa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« : Lokakuu 02, 2011, 22:01:34 »

Saksassa Berliinin ja Münchenin väliä kulkevalla luotijunalla on outoja ongelmia. Junankuljettajat ovat toistuvasti unohtaneet pysähtyä Wolfsburgin kaupungissa. Saksan rautatiet ei osaa selittää, mistä kuljettajien huonomuistisuus johtuu.

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/10/rautatiesekoilu_hammentaa_saksassa_2917553.html
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #1 : Lokakuu 03, 2011, 08:51:05 »

Saksan rautatieverkostoa tuntematta kummastelen, miksi Berliini - München välinen luotijuna ajaisi Wolfsburgin kautta. Wolfsburghan on kutakuinkin suoraan länteen Berliinistä, melko lähellä Saksojen entistä rajaa.
tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 346


« Vastaus #2 : Lokakuu 04, 2011, 18:10:24 »

Saksan rautatieverkostoa tuntematta kummastelen, miksi Berliini - München välinen luotijuna ajaisi Wolfsburgin kautta. Wolfsburghan on kutakuinkin suoraan länteen Berliinistä, melko lähellä Saksojen entistä rajaa.


ICE 598 München-Stuttgart-Frankfurt-Kassel-Göttingen-Braunschweig-Berlin

On siis useiden kaupunkien kautta kulkevia ICE-vuoroja, ei pelkästään päätepisteiden välistä lyhyintä reittiä kulkevia.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #3 : Lokakuu 05, 2011, 11:42:43 »

Saksan rautatieverkostoa tuntematta kummastelen, miksi Berliini - München välinen luotijuna ajaisi Wolfsburgin kautta. Wolfsburghan on kutakuinkin suoraan länteen Berliinistä, melko lähellä Saksojen entistä rajaa.


ICE 598 München-Stuttgart-Frankfurt-Kassel-Göttingen-Braunschweig-Berlin

On siis useiden kaupunkien kautta kulkevia ICE-vuoroja, ei pelkästään päätepisteiden välistä lyhyintä reittiä kulkevia.

Katselin, että 1:50h kuluu ylimääräistä tuolla kiertoreitillä, jos menee koko matkan. Linja näyttäisi heilurilinjatyyppiseltä, eikä liene tarkoituskaan että kukaan menisi koko matkaa päästä päähän - usein myöhemmin lähtevällä suoralla junalla on aiemmin perillä, oletettavasti halvemmallakin. Miltähän mahtavat näyttää noiden junavuorojen täsmällisyystilastot?

ICE 598 ei osunut silmiini, mutta useita muita vastaavia löytyi.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 346


« Vastaus #4 : Lokakuu 06, 2011, 06:38:21 »

Katselin, että 1:50h kuluu ylimääräistä tuolla kiertoreitillä, jos menee koko matkan. Linja näyttäisi heilurilinjatyyppiseltä, eikä liene tarkoituskaan että kukaan menisi koko matkaa päästä päähän - usein myöhemmin lähtevällä suoralla junalla on aiemmin perillä, oletettavasti halvemmallakin. Miltähän mahtavat näyttää noiden junavuorojen täsmällisyystilastot?

Saksan maantiede on aika erilainen kuin Suomen: Isoja kaupunkeja on siellä täällä maata ja rataverkko on todellakin verkko. Suomessahan rataverkko pääosin on Helsinkiin painottunut viuhka.

Tuossa mainitussa ICE-linjassa on vähän samaa kuin kolmosen ratikassa: tarjota yhteyksiä linjan varrella olevien paikkojen välillä ilman, että päätarkoitus on kulkea päätepisteiden väliä. Toinen vastaavankaltainen linja on 28 Hampuri-Berliini-München, joka ei todellakaan kulje Hampurin ja Münchenin välistä lyhyintä tietä.

http://www.bahn.de/p/view/mdb/bahnintern/fahrplan_und_buchung/streckenplaene/MDB84831-ice_2011.pdf
http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Intercity-Express-Linien
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Rautatiesekoilu hämmentää Saksassa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina