Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Salonki- sekä erityisvaunut ja telinvaihto  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« : Joulukuu 31, 2011, 15:24:01 »

Sain taas DSO:lla kysymyksen, joka osuu samalla aihealueeseen, joka itseänikin erityisen paljon kiinnostaa...

Salonkivaunussa A40 on kysyjän mukaan RIC-merkinnät, jotka vaaditaan länsi-euroopan kansainväliseen liikenteeseen. Ovatko A40:n telit vaihdettavat, eli onko se ja mahdollisesti muutkin erikoisvaunut, esim. A1 ja A2, rakennettu kykeneväiseksi ajamaan esim. Ruotsin rataverkolla?
Samaan aiheeseen liittyen kiinnostaisi nähdä kuvia eri sibelius-vaunujen kylkimerkinnöistä, jos niitä jollakulla on.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Pekka Porkkakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 144


« Vastaus #1 : Joulukuu 31, 2011, 18:11:53 »

Venäläiset vaativat RIC-koodia. Myös ERA:ssa ja komissiossa on asetus joka vaatii EAN-numeroita. Vaunujen ulottuma ei ole RIC:n mukaista, samoin puskinten välinen mitta on erilainen.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:139:0001:0151:FI:PDF kohta 7.3.2.2
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #2 : Tammikuu 02, 2012, 13:27:02 »

Venäläiset vaativat RIC-koodia.

Perustuuko tämä tietoon vai onko se päättelyn tulos? Jos kyseessä on varma fakta, onko lähde tiedossa? Miksi vaunuista löytyy myös venäläinen МС-merkintä, joka oikeuttaa kyseisen vaunun liikennöimään kansainvälisessä liikenteessä Venäjän rataverkolla?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Salonki- sekä erityisvaunut ja telinvaihto  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina