Tarkoitan tietenkin vain ja ainoastaan Suomea ja maamme paljon puhuttuja
erityisolosuhteita. Olisihan sitä paitsi hassua, jos valtiollinen, voitollinen liikenneyhtiö hoitaisi paikallisliikennettä ja veisi leivän rehellisten linja-autoyrittäjien pöydästä.
Vakavasti puhuen: päättelin asian olevan näin, kun koko maan paikallisliikenne tulee hoidetuksi yhteensä 16 yksivaunuisella moottorivaunulla, jotka hankittiin halvimman tarjouksen tekijältä, sekä muutamalla romutusjonopaikkaa odottelevalla sinisellä vaunulla ja tämäkin liikenne perustuu valtiolta saatavaan vuotuiseen tukeen.
Kokonaan toinen asia on, miten haluaisin asioiden olevan
2007 käytin valkeakosken liikenteen palveluita ja muutaman kerran minä jäin pysäkille koska ensimmäisellä kerralla Sääksjärvellä sokea kuski ei huomannut minua, toisella kerralla oli linjakilpi pimeä huomasin vasta kohdalla että auto oli linjalla. Lähetin molemmissa tapauksessa palautetta ja sain vastaukseksi suoranaista vittuilua, että näin hyvää palvelua.
Vastasin Lpä-Tpe välillä siirryn käyttämään VR:n palveluita, koska siellä ei tehdä samoja virheitä. Siksi kannatan että myös Valkeakoski-Toijala välille tulisi henkilöliikennettä, aikataulut ajoitetaan niin että ne osuvat yksiin kaukojunien kanssa. Tosin Metsäkansaan tarvittaisi pääopastimet ja yksi lisäraide että vaihtotyöt voisi tehdä "sivulla". Tpe-Lpä juna 10min kun taas bussilla menee 45min, juna on halvempi kuin bussi ja nopeampi.