Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Entäs jos...  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jukka Viitala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 283


« : Heinäkuu 07, 2012, 00:48:05 »

... Dm7 olisi modernisoitu?

Eihän edes Scania myönnä tehneensä niin tehottomia moottoreita, kuin nuo mukamas Valmetin suorat kasit olivat.

Nykyaikainen 300 hepan diesel mahtuisi vaunun keulaan. Nykyisten palje-ovien kohdalle voisi perustaa kuljettajan paikan ja keskelle vaunua tuplapalkeet. Vessa keulaan moottorin viereen.

Hiljaisessa päädyssä kuljettajalle oma tila.

Veikkaan Dm xx:n kulkevan noin puolella 7:n kuluista.

Vanhoja voisi uusia tai tehdä kokonaan uusia, piirustukset ovat jo valmiina.
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 642


« Vastaus #1 : Heinäkuu 13, 2012, 10:08:05 »

Veikkaisin, ettei Lättähatun törmäyskestävyydellä ja avoimilla ylikulkusilloilla olisi mitään asiaa tämän päivän kaupalliseen liikenteeseen 95-115 km/h nopeuksia ajaen, joten tehokkaampia moottoreitakaan ei tarvita. Toisaalta Dv12-vetoinen sinisistä vaunuista muodostuva juna on paljon miellyttävämpi matkustajan kannalta, joten en näe mitään syytä haikailla Lättähattujen perään.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #2 : Heinäkuu 13, 2012, 11:23:20 »


Veikkaan Dm xx:n kulkevan noin puolella 7:n kuluista.


Lättähän kuluttaa polttoainetta noin 30 litraa sadalla, joka on suurinpiirtein saman verran kuin linja-auto. Eli ei kovin paljoa.
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #3 : Heinäkuu 13, 2012, 17:15:19 »

Taitaisi olla täysin mahdoton projekti, nykyaikaisten liikkuvan kaluston vaatimuksien mukaan. Ja vaikka noista saisikin vaatimusten mukaisia, siihen palaisi niin paljon rahaa ettei se vaan kannattaisi, samalla hinnalla saisi jo uusia vaatimustenmukaisia moottorivaunuja.
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #4 : Heinäkuu 31, 2012, 12:07:38 »

Hanke on 50 vuotta myöhässä. Valmetilla oli tarjolla KB 2 (Kiskobussi II), joka olisi ollut kaksivaunuinen Lättä. Tähän voimme kuvitella Valmetin (siis Scanian) ahdetun koneen, noin 250 hv ja sen perään vaikkapa Allisonin automaatin, olkoonkin, että KB 2:een piti kai tulla kaksi Lätän koneistoa.

Mutta aika oli ajanut Lätistä ohi jo silloin, eikä tarvetta sellaiselle hankinnalle nähty.

Kevyet moottorivaunut ovat osoittautuneet hengenvaarallisiksi erilaisissa törmäyksissä ja onnettomuuksissa ja keskiraskaat moottorivaunut ja -junat ovat kehittyneet viimeisen 20 vuoden aikana niin, että ei kannata keksiä pyörää uudelleen, vaan hankkia LINT:ejä tai Desiroita, silloin kun paikallisliikennekalustoa tarvitaan.

Mutta kun sitäkään ei edes tarvita.

tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #5 : Heinäkuu 31, 2012, 16:45:29 »

Mutta kun sitäkään ei edes tarvita.

Mielenkiintoinen väite. Avaisitko vähän? Ainakin Saksassa pienehköä paikallisliikennejunakalustoa on tarvittu ja ne kulkevat ihan kohtuullisilla täyttöasteilla. Suomessa on joitakin pätkiä, jotka ovat kohtuullisen samankaltaisia.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #6 : Heinäkuu 31, 2012, 21:35:05 »

Tarkoitan tietenkin vain ja ainoastaan Suomea ja maamme paljon puhuttuja erityisolosuhteita. Olisihan sitä paitsi hassua, jos valtiollinen, voitollinen liikenneyhtiö hoitaisi paikallisliikennettä ja veisi leivän rehellisten linja-autoyrittäjien pöydästä.

Vakavasti puhuen: päättelin asian olevan näin, kun koko maan paikallisliikenne tulee hoidetuksi yhteensä 16 yksivaunuisella moottorivaunulla, jotka hankittiin halvimman tarjouksen tekijältä,  sekä muutamalla romutusjonopaikkaa odottelevalla sinisellä vaunulla ja tämäkin liikenne perustuu valtiolta saatavaan vuotuiseen tukeen.

Kokonaan toinen asia on, miten haluaisin asioiden olevan  Hymyilee

tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 516


« Vastaus #7 : Elokuu 01, 2012, 13:29:17 »

Tarkoitan tietenkin vain ja ainoastaan Suomea ja maamme paljon puhuttuja erityisolosuhteita. Olisihan sitä paitsi hassua, jos valtiollinen, voitollinen liikenneyhtiö hoitaisi paikallisliikennettä ja veisi leivän rehellisten linja-autoyrittäjien pöydästä.

Vakavasti puhuen: päättelin asian olevan näin, kun koko maan paikallisliikenne tulee hoidetuksi yhteensä 16 yksivaunuisella moottorivaunulla, jotka hankittiin halvimman tarjouksen tekijältä,  sekä muutamalla romutusjonopaikkaa odottelevalla sinisellä vaunulla ja tämäkin liikenne perustuu valtiolta saatavaan vuotuiseen tukeen.

Kokonaan toinen asia on, miten haluaisin asioiden olevan  Hymyilee



2007 käytin valkeakosken liikenteen palveluita ja muutaman kerran minä jäin pysäkille koska ensimmäisellä kerralla Sääksjärvellä sokea kuski ei huomannut minua, toisella kerralla oli linjakilpi pimeä huomasin vasta kohdalla että auto oli linjalla. Lähetin molemmissa tapauksessa palautetta ja sain vastaukseksi suoranaista vittuilua, että näin hyvää palvelua.

Vastasin Lpä-Tpe välillä siirryn käyttämään VR:n palveluita, koska siellä ei tehdä samoja virheitä. Siksi kannatan että myös Valkeakoski-Toijala välille tulisi henkilöliikennettä, aikataulut ajoitetaan niin että ne osuvat yksiin kaukojunien kanssa. Tosin Metsäkansaan tarvittaisi pääopastimet ja yksi lisäraide että vaihtotyöt voisi tehdä "sivulla". Tpe-Lpä juna 10min kun taas bussilla menee 45min, juna on halvempi kuin bussi ja nopeampi.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2012, 17:06:10 kirjoittanut Mikko Mäntymäki » tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #8 : Elokuu 01, 2012, 15:18:14 »

Kannatan minäkin vaikka mitä mutta niiden toteuttamiseen vaaditaan poliittista tahtoa ja se taas loistaa kertakaikkisella poissaolollaan.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Entäs jos...  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina