Eikös Suden matka yleensä katkea siksi että hirvenruhon luut runnovat törmänneen pään jarruletkut rikki? Tuolle en hetikään keksi korjausta, joka ei samalla tarjoaisi oivaa mahdollisuutta katastrofaaliseen inhimilliseen tai tekniseen virheeseen.
Norrtåg puolestaan näyttäisi liikennöivän lähinnä moottorijunayksiköillä, jotka lienevät vielä kevyemmin rakennettuja kuin varsinaiset veturit suorituskyvyn ja energiankulutuksen optimoimiseksi. Ja vaikka ohjaamon pitääkin kestää se tietty isku kuljettajan ja matkustajien suojelemiseksi, niin kaikki mitä on ohjaamon etupuolella saa käsittäkseeni mennä säpäleiksi pienemmästäkin mällistä. Näin siis lakien ja asetusten puolesta, tietysti tietty hintahan on silläkin jos jokaisen kaniturman jälkeen pitää juna hinauttaa konepajalle kuntoon pantavaksi, joten liian hentoinen rakenne kostautuu kyllä.
Niin ja mun pointti..? Ei sellaista ole, kunhan päästelen tajunnanvirtaa. Saa kommentoida!