Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: JKV-pakko ja RVI  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« : Maaliskuu 25, 2009, 20:35:52 »

Viime aikoina on ollut paljon puhetta museokaluston JKV-pakosta ja Rautatieviraston epäloogisuudesta museojunaliikennöinnin suhteen. Finlexistä ja RVI:n sivuilta löytyy tästä asiasta paljon materiaalia, kuten myös muualtakin internetistä. Joka tapauksessa jouduin hymyilemään ajatuessani Rautatieviraston kotisivuille kohtaan "visio, missio ja arvot" (http://www.rautatievirasto.fi/fi/rautatievirasto/visio_missio_ja_arvot), jossa sanotaan:

Arvot

Avoimuus
Johdonmukaisuus
Oikeudenmukaisuus

Mielestäni noista yksikään ei ole RVI:n suhteen totta.

(Ylläpito voinee siirtää tämän johonkin muualle, jos ei ole hyvä havainnoksi)
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 516


« Vastaus #1 : Maaliskuu 25, 2009, 22:51:51 »

Et ole ainoa joka suorastaan nauraa JKV pakolle museokalustossa, kuulemma VR aikoo laittaa JKV:n Dr13 2349:n. Nyt luin tuon linkin , rautatievirastolle voin sanoa että haistakaa pitkä p...a, vai luotettavaa tiedon siirtoa kalustotekniset-taulukot ovat myöhässä n.5kk, RHK hoiti hommansa paremmin.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2009, 01:36:13 kirjoittanut Mikko Mäntymäki » tallennettu
Osku Reinikka
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 36


« Vastaus #2 : Heinäkuu 31, 2022, 17:12:19 »

Miten kävi tässä asiassa?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #3 : Heinäkuu 31, 2022, 19:11:29 »

Miten kävi tässä asiassa?

JKV-pakosta ei lopulta tullut sellaista de facto käytäntöä, kuin ehkä odotettiin. Ajo ilman kulunvalvontaa vain otetaan huomioon toimijoiden omien turvallisuusjohtamisjärjestelmien tasolla.

Mutta, sitten seuraavaan haasteeseen nimittäin lähivuosina maahamme on tulossa ERTMS ja ETCS-kulunvalvonta. Parin vuosikymmenen aikajänteellä sillä korvataan JKV. Siihen kannattaa valmistautua. Muualla Euroopassa on jo ehditty liata käsiä aiheen tiimoilta. Esimerkiksi Iso-Britanniassa on käynnissä projekti ETCS-laitteiston asentamiseksi höyrykoneeseen.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #4 : Heinäkuu 31, 2022, 20:37:18 »

Veikkaukseni on että museoliikenne loppuu tässä maassa kokonaan ETCS:n myötä. Miksi veikkaan näin?  Noh, Suomessa kaikki instanssit vain levittelevät käsiään (Traficom, Väylä) ja muistuttavat että on kallista.  Samaan aikaan Ruotsissa ihan todella pohditaan että miten mahdollistetaan ETCS-asennukset museokalustoon ilman että se tulee älyttömän kalliiksi ja siellä mahdollisesti julkinen valta osallistuu kustannuksiin. Mutta mepä olemmekin Suomessa ja eihän täällä mikään tuollainen ole mahdollista että mietittäisiin vuosia etukäteen että miten tullaan menettelemään.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #5 : Heinäkuu 31, 2022, 21:11:34 »

Veikkaukseni on että museoliikenne loppuu tässä maassa kokonaan ETCS:n myötä. Miksi veikkaan näin?  Noh, Suomessa kaikki instanssit vain levittelevät käsiään (Traficom, Väylä) ja muistuttavat että on kallista.  Samaan aikaan Ruotsissa ihan todella pohditaan että miten mahdollistetaan ETCS-asennukset museokalustoon ilman että se tulee älyttömän kalliiksi ja siellä mahdollisesti julkinen valta osallistuu kustannuksiin. Mutta mepä olemmekin Suomessa ja eihän täällä mikään tuollainen ole mahdollista että mietittäisiin vuosia etukäteen että miten tullaan menettelemään.

Estääkö joku Suomessa tämän asian miettimistä?
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: JKV-pakko ja RVI  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina