Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Kuinka aloitit junakuvauksen?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Teemu Tuomisto
Käyttäjä
Poissa

« : Joulukuu 27, 2012, 13:47:22 »

Minä ainakin aloitin sen sillä lailla, kun minulla on pitkäaikainen kiinnostus juniin ja minulla on paljon tuttuja äidin puolelta rautateiltä.
tallennettu
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #1 : Joulukuu 27, 2012, 13:58:07 »

Eno oli ikänsä töissä veturinkuljettajana Hymyilee Jäi 5v sitten eläkkeelle. Myös toinen tuttu on Transtechillä. Siitä se innostus lähti.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #2 : Joulukuu 27, 2012, 14:33:09 »

Juniin ja metroihin kiinnostusta on koko iän ollut joten kuvaamisen vaan aloitin, yks tuttava asuu ihan Siilinjärvi-Viinijärvi radan varressa ja on veturinkuljettaja mut ei sillä oo ollu yhtään vaikutusta asiaan Hymyilee
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2012, 18:00:42 kirjoittanut Tommi Koskinen » tallennettu
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #3 : Joulukuu 27, 2012, 15:16:28 »

Rautateillä työskenteleviä en tunne yhtäkään.. Oma harrastukseni aloitus olikin kummallinen stoori..:

Oltiin kaverin luona tietokoneella, ja katsottiin jääkiekkovideoita. Haimmekin erään pelaajan sukunimellä videoita Youtubesta ja sitten siihen ilmestyi pari lätkävideota ja yksi tasoristeysvideo. Siinä sitten katsottiin se tasoristeysvideo, ja ajateltiin että kuka tällaisia kuvaa. No, jonkun ajan päästä lähdin kotiin ja rupesin katsomaan noita videoita uteliaisuuttani lisää ja rupesi kiinnostamaan nämä jutut.. Ensin menin vain tasoristeyksille odottelemaan ja katsomaan kun juna meni ohi, aikatauluista mitään tietämättä.. Jonkun ajan päästä sain uuden puhelimen, ja sillä sitten rupesin kuvailemaan.. ja nyt siitä 3 vuoden päästä kuvaillaankin jo omalla kameralla...  Nimim. 6. vuotta junista kiinnostunut.
tallennettu

Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #4 : Huhtikuu 07, 2013, 16:02:56 »

Joo, mulla harrastus alkoi siten, että pikku lapsena (noin 10v) tuli oltua joskus rautatieasemalla äidin kanssa joskus 1,5 tuntia, ihan vain junia katsellen. No sitten rupesin katsomaan junavideoita youtubesta ja mietin: vois kuvata junia itsekin, no seuraavana jouluna sain canon eos 1100d kameran ja 18-55mm objektiivin. Vuotta myöhemmin eli viime jouluna sain 55-250 objektiivin ja sitten tuli ostettua myös kamerareppu. Minulla on kanava youtubessa. nimi merkillä SuperTrainiac, sekä oma blogi: junakuvia.blogspot.com
tallennettu

Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #5 : Huhtikuu 07, 2013, 16:22:57 »

Oma junien kuvailuharrastus alkoi viime toukokuussa, kun sain oman kameran ja en tiennyt mitä kuvaisin. Ensin kuvailin kaupungilla ihmisiä ym. kiinnostavaa, mutta jossain välissä valokuvaus alkoi kohdistua enemmän juniin ja rautateihin. Kyllähän rautatiet ovat olleet kiinnostuksen kohde jo pikkupojasta lähtien, mutta viimeistään digikameran saanti laittoi asiaan vauhtia.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #6 : Huhtikuu 07, 2013, 18:42:27 »

Rautateillä työskenteleviä en tunne yhtäkään.. Oma harrastukseni aloitus olikin kummallinen stoori..:

Oltiin kaverin luona tietokoneella, ja katsottiin jääkiekkovideoita. Haimmekin erään pelaajan sukunimellä videoita Youtubesta ja sitten siihen ilmestyi pari lätkävideota ja yksi tasoristeysvideo. Siinä sitten katsottiin se tasoristeysvideo, ja ajateltiin että kuka tällaisia kuvaa. No, jonkun ajan päästä lähdin kotiin ja rupesin katsomaan noita videoita uteliaisuuttani lisää ja rupesi kiinnostamaan nämä jutut.. Ensin menin vain tasoristeyksille odottelemaan ja katsomaan kun juna meni ohi, aikatauluista mitään tietämättä.. Jonkun ajan päästä sain uuden puhelimen, ja sillä sitten rupesin kuvailemaan.. ja nyt siitä 3 vuoden päästä kuvaillaankin jo omalla kameralla...  Nimim. 6. vuotta junista kiinnostunut.
A s j a a !
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #7 : Huhtikuu 07, 2013, 19:08:18 »

Oma kuvausura alkoi lainakameralla 2003-2004, rautatieharrastusta on takana 22 vuotta.
tallennettu
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #8 : Huhtikuu 07, 2013, 19:38:28 »

Marssin Lahden rautatieasemalle ja otin kuvia junista. Yllätys. Iskee silmää

Rautatiet ovat kiinnostaneet jo pienestä pitäen, ja kesällä 2010 katsottuani vahingossa YouTubesta junavideon, alkoi kiinnostus rautatieliikenteen kuvaamiseen.
tallennettu
Juha-Pekka Kurvinen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #9 : Huhtikuu 08, 2013, 05:47:32 »

Jos minun pitäisi sanoa että miten minulla alkoi tämä junien kuvaus, niin se varmaan alkoi kun tuli ostettua mun ensimmäinen digitaalikamera laivalta pitkä aika sitten. Se on ollut käyttämättömänä niin pitkään, ja mulle on tulossa uusi digitaalikamera, joka on Olympus SP-720UZ, jolla voin myös nauhoittaa 1080p -teräväpiirtovideoitakin.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #10 : Huhtikuu 08, 2013, 13:57:38 »

Jos minun pitäisi sanoa että miten minulla alkoi tämä junien kuvaus, niin se varmaan alkoi kun tuli ostettua mun ensimmäinen digitaalikamera laivalta pitkä aika sitten. Se on ollut käyttämättömänä niin pitkään, ja mulle on tulossa uusi digitaalikamera, joka on Olympus SP-720UZ, jolla voin myös nauhoittaa 1080p -teräväpiirtovideoitakin.

SP-590UZ en löydä mitenkä saan kytkettyä mikrofonin päälle. Joskus yritin ottaa vaunun kokoonpanoa ylos mutta kortista taisi loppua kirjoitusnopeus. muuten hyvä kamera mutta seuraava on järjestelmäkamera.
tallennettu
Juha-Pekka Kurvinen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #11 : Huhtikuu 08, 2013, 17:19:11 »

No niin, nyt se mun uusi digitaalikamera tuli sitten postista, joten eiköhän sillä tule sitten napsittua kuvia sillä en ole kovin aktiivinen täällä kuvien suhteen.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Kuinka aloitit junakuvauksen?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry: