Viimeinen muistutus: Blogit.fi -palvelu suljetaan 31.10.2013, jolloin kaikki palvelussa olevat blogit poistetaan. Myös minun blogini
http://poelhoe.blogit.fi/Jos joku on kopioinut sieltä tietoja, aikatauluja, veturi- ja vaunulistoja, nopeustaulukoita tai mitä vaan, ja haluaa pitää tiedon julkisesti saatavilla, niin saat laittaa omalle kotisivullesi tai blogiisi tai jonnekin. Kerro vain minulle, niin tiedän sitten minäkin missä tieto on.
Itse olen niin pönttö näissä nettijutuissa, etten edes tiedä mitä pitäisi tehdä ja mitä edellyttäisi oma kotisivu. Sellainen, mitä kukaan ei yllättäen lopeta.
Rautatiemuseokin näyttää lopettavan keskustelupalstansa sen vaivalloisuuden ja kustannusten takia. Sieltäkin pitäisi varmaan kopsata tietoja jonnekkin. Harmittaa, kun on käyttänyt paljon aikaa näiden työstämiseen ja sitten ne menävät hukkaan.
Blogissani jäi monta aihepiiriä kesken ja nyt en sitten tiedä minne ne tiedot voisi laittaa, jotta ne olisivat tallessa. Käväisin Suomessa reilu viikko sitten ja taas tuli kopsattua (digikuvattua) yli 900 sivua vanhoja dokumentteja Joensuun ja Mikkelin maakunta-arkistoissa. Ne, ja yli 10 000 edellistä digikuvattua dokumenttiä voisi laittaa jonnekin, jotta muiden ei tarvitsisi kopsata samoja sivuja arkistossa. Ja sitten pitäisi vielä kuvata tai työstää edellisinä vuosikymmeninä haalitut tiedot, kymmeniä hyllymetrejä niitäkin on mapitettuna.
Mutta minne digimatskun voi laittaa? Onko ehdotuksia? Mielellään ennenkuin minä kupsahdan, niin voin itse vaikuttaa asiaan.