Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Parkanon ja Seinäjoen raakapuuterminaalien ratasuunnitelmat  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Markus Perälä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« : Syyskuu 01, 2009, 20:55:28 »

Parkanon ja Seinäjoen raakapuuterminaalien ratasuunnitelmat ovat luettavissa RHK:n sivuilla.

Tärkeimpiä kohtia suunnitelmista:

Parkano
- 5 raide sähköistetään kokonaan
- 6 raide perusparannetaan uudelle paikalle ja sähköistetään molemmista päistä
- 7 raide perusparannetaan uudelle paikalle ja sähköistetään molemmista päistä
- ns. 8 raide (nyk. puunkuormauspussiraide) puretaan
- eteläpään vetopätkä perusparannetaan nykyiselle paikalle ja sähköistetään kokonaan
- pohjoispään vetopätkä perusparannetaan nykyiselle paikalle 750 m matkalta ja sähköistetään 100 m matkalta. Samalla se muuttuu sotilaskuljetuksien purku/lastausraiteeksi
- raiteille 6 ja 7 ei rakenneta lähtökulkuteitä (opastimia)

Seinäjoki
- raakapuun kuormausraide sijoittuu tulevan Etelä-Seinäjoki - Seinäjoki -kaksoisraiteen ja tavararatapihalle menevän raiteen välimaastoon
- toteutaan 1 raakapuun kuormausraide, pituudeltaan 540 m
- raide erkanee tavararatapihalle menevästä raiteesta
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 552


« Vastaus #1 : Syyskuu 02, 2009, 07:30:59 »

Parkanon terminaalin valmistuminen merkinnee samalla Kihniön liikenteen loppumista.
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 275


« Vastaus #2 : Syyskuu 02, 2009, 09:16:33 »

Ja taitaa tuo sotilasliikenteen purku/kuormausraide merkitä myös Niinisalon liikenteen loppumista...
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Aleksi Perkio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« Vastaus #3 : Syyskuu 02, 2009, 10:07:37 »

Taas mierontien viimeistä tuomiota ollaan suunnittelemassa oikein innolla... Samoin Seinäjoen nykyinen puunlastausraiteistö häviää. Kiskoja lähtee reippaalla tahdilla kävelemään... Sääli vaan tuota mierontietä... Nyt ei ole oikein mitään mahdollisuuksia että ko rata tulee säilymään. Tulee seislätkät aina vaan lähemmäs päärataa.
tallennettu
Marko Anttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 176


« Vastaus #4 : Syyskuu 02, 2009, 13:26:22 »

Linkin ko. "luettavissa" olevaan ratasuunnitelmaan voisi lisätä...
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #5 : Syyskuu 02, 2009, 21:48:19 »

Jos Kihniön ja Niinisalon radat lakkautetaan, olisi Parkanosta mahdollisuus kehittää resiinamatkailukeskus. Molempia ratoja voitaisiin jatkaa pääradan vieressä omina raiteinaan asemalle saakka.  Pääradan länsipuolella olisi resiina-ajeluiden lähtöpaikka Porin suuntaan ja itäpuolella tavararatapihan takana Haapamäen suuntaan.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Syyskuu 04, 2009, 21:50:02 »

Ratojen lakkauttaminen Suomessa on aivan yhtä lyhytnäköistä kuin oli Turun raitiotieliikenteen lakkauttaminen. Jälkimmäistä kirotaan nyt, edellistä joitain vuosia tai pahimmassa (sic!) tapauksessa kymmeniä myöhemmin.

Ketään ei vastuuseen kuitenkaan saada.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Parkanon ja Seinäjoen raakapuuterminaalien ratasuunnitelmat  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina