Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 294
|
« : Joulukuu 31, 2015, 16:37:35 » |
|
Junamatkan järkyttävä käänne: 3-vuotias poika poltti takapuolensa patteriin - pakara vereslihallahttp://www.iltalehti.fi/uutiset/2015123120893489_uu.shtml------- Kuinka tällainen voi olla mahdollista, kun määräykset rautatiekaluston sähköjärjestelmästä edellyttävät seuraavaa: "Tiloissa, jossa on ihmisiä, eläimiä tai tavaroita, ei saa esiintyä pintalämpötiloja, jotka voivat aiheuttaa palovammoja tai vahingoittaa tavaroita. Sallittu lämpötila riippuu pinnan materiaalista. Yli 60 °C pintalämpötiloja ei suositella."? Ei tällainen tietystikään yllättävältä kuulosta, on akemminkin poikettu ko. määräyskokoelmasta mitä tulee viiden luksin minimivalaistustason toteutumiseen Sm3-kalustossa ohjaamoa vaihdettaessa.
|
|
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 24, 2024, 21:52:17 kirjoittanut Olli Aalto »
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 516
|
« Vastaus #1 : Joulukuu 31, 2015, 18:50:00 » |
|
Olen minäkin polttanut käteni veturin sähköpatteriin joskus 90 luvulla eikä siitä mitään uutista tehty. Vai ovatko nämä 2000 luvun kasvatit vain tyhmempiä, no siperia opettaa mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Joka päivä kun tekemisissä tulen kanssa niin siihen tottuu, hulluksi maailma on mennyt ja ei edes kiinnosta ajatella kuinka asiat muuttuvat tulevan 50 vuoden aikana no silloin ainakin vielä toimii nyk 120 vuotta vanhat muurit 2065 ne ovat 165 vuotiaita, silloin osattiin tehdä kestävää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 688
|
« Vastaus #2 : Joulukuu 31, 2015, 19:25:14 » |
|
Oi joi...oliko tuo muuten Pendo, kun kuvassa on sellainen? Tässä VR:n kylmentävää paikkaukseen:
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eero Karttunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 106
|
« Vastaus #3 : Joulukuu 31, 2015, 20:11:24 » |
|
Olen minäkin polttanut käteni veturin sähköpatteriin joskus 90 luvulla eikä siitä mitään uutista tehty. Vai ovatko nämä 2000 luvun kasvatit vain tyhmempiä,
Hyvin valitettavaa, mikäli yllä oleva mielipide osoittaa rautatiehenkilökunnan yleistä mielipidettä. Kysymyksessähän oli 3-vuotias lapsi, joka ei juuri osaa varoa. Muutoinkaan kenenkään, varasinkaan matkustajan ei tietenkään kuulu polttaa pyllyään käydessään junan vessassa. Aivan oikein, että asiasta on tehty lehtijuttu. Asianomaisen turvallisuudesta vastaavan viranomaisen pitää ehdottomasti tutkia, miten matkustaja voi polttaa pyllynsä käydessään junan vessassa, ja vastaavien tapaturmien estämiseksi täytyy välittömästi tehdä konkreettisia varotoimia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 236
|
« Vastaus #4 : Joulukuu 31, 2015, 22:02:12 » |
|
Tää on taas tätä keltaisen lehdistön klikkijournalismia. Jos peeceensä olis polttanu arska 50v pihtiputaalta, niin ketään ei olis kiinnostanu ja juttu ei olis koskaan päätyny lehteen. Mutta nyt sattumoisin kohdalle sattu jonkun Armar Pirkko Petteri 3v niin johon lööpit hehkuttaa. Vr varmaan tarjoo hyvitykseks vähintään maailmanympärysmatkan, kylpyläviikonlopun ja 16 tukholmanristelyä puhumattakaan loppuelämän ilmaisista junamatkoista koko suvulle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 294
|
« Vastaus #5 : Joulukuu 31, 2015, 22:34:48 » |
|
Olen minäkin polttanut käteni veturin sähköpatteriin joskus 90 luvulla eikä siitä mitään uutista tehty. Vai ovatko nämä 2000 luvun kasvatit vain tyhmempiä,
Hyvin valitettavaa, mikäli yllä oleva mielipide osoittaa rautatiehenkilökunnan yleistä mielipidettä. Kysymyksessähän oli 3-vuotias lapsi, joka ei juuri osaa varoa. Muutoinkaan kenenkään, varasinkaan matkustajan ei tietenkään kuulu polttaa pyllyään käydessään junan vessassa. Aivan oikein, että asiasta on tehty lehtijuttu. Asianomaisen turvallisuudesta vastaavan viranomaisen pitää ehdottomasti tutkia, miten matkustaja voi polttaa pyllynsä käydessään junan vessassa, ja vastaavien tapaturmien estämiseksi täytyy välittömästi tehdä konkreettisia varotoimia. Tuo sekoilu ei onneksi ole minkään rautateillä työskentelevän mielipide. Lisäksi veturissa henkilökunnalta voinee edellyttää tietämystä kuumista pinnoista voidakseen varoa niitä, toisin kuin matkustajilta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eero Karttunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 106
|
« Vastaus #6 : Joulukuu 31, 2015, 22:58:23 » |
|
Kun edes kaikki rautatieharrastajat eivät näytä ymmärtävän, että palovammoja matkustajalle aiheuttavassa lämmityspatterissa on ensisijaisesti kysymys ihmisten turvallisuudesta, niin minun täytynee lähettää maanantaina asianomaiselle turvallisuusviranomaiselle virallinen ilmoitus ilmeisti määräysten vastaisesta junan lämmituspatterista, josta on lehtitiedon mukaan aiheutunut nuorelle matkustajalle palovamma. Ainakin tämän jälkeen lämmityspatteri tullaan hoitamaan matkustajien kannalta turvalliseen kuntoon.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #7 : Tammikuu 01, 2016, 00:50:24 » |
|
Syytä muistaa että rautatieliikenteessä kuten ei myöskään lentoliikenteessä ole tuottamusta vaan ANKARA VASTUU.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Urho Joki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 34
|
« Vastaus #8 : Tammikuu 01, 2016, 02:48:53 » |
|
Juu, itselläni on kerran sulanut tennarinpohja IC-vaunun patteriin, näköjään ovat edelleen yhtä kuumia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 610
|
« Vastaus #9 : Tammikuu 05, 2016, 10:30:00 » |
|
Rautatiekaluston lämmityslaitteita* ei taida koskea samat vaatimukset, kuin "siviiipuolella". Nimenomaan lämmityslaitteen pintalämpötilan on oltava.......Polttaa ei saa. *Vaunun pikkuvessaan matalalämpötilainen patteri, eipä mahdu, teho huomioiden. Jokin muu lämmityssysteemi, vaikkapa epäsuora, olisi paikallaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 293
|
« Vastaus #10 : Tammikuu 05, 2016, 17:13:38 » |
|
Kyllä vika on tietysti liikenteenharjoittajan. Osoittaa todellista tyhmyyttä kirjoittaa, että kolmivuotiaan olisi pitänyt tietää mihin takapuolensa työntää. Samoin vähättelyt tyyliin "Pihtiputaan Arskakin...".
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 610
|
« Vastaus #11 : Tammikuu 07, 2016, 07:45:52 » |
|
"Pihtiputaan Arska" olisi luultavasti polttanut polvensa....
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|