Eikö ole metka juttu, että Suomi on niin erilainen kuin Ruotsi. Ruotsissa ei ole ollut lainkaan ongelmallista järjestää yhteensopivat bussi- ja junavuorot. Suomessa koko ajatus tuntuu olevan täysin mahdoton.
Niin minustakin. Luulisi että uusi tuore kansainvälinen linja-autoalan toimija osaisi sovittaa vuoronsa juna-aikatauluihin sopiviksi, niin että syöttöliikenne juniin onnistuisi. Mutta kun ei millään, taitaa johtua siitä että Onnibussia johtaa suomalainen johtaja
Taitaa Express- ja Onnibusseilla olla pysähdyksiä niin harvakseen, ettei syöttöliikenne niillä oikein toimi. Ehkä jatkoyhteys kauemmas puoleen tai toiseen jossain? Teoriassa (en tiedä oliko vai ei) Onnibussin tapauksessa Oulusta pohjoiseen junalla tai toisella bussilla ja toiseen suuntaan junalta tai toiselta bussilta Jyväskylän suuntaan. Varkaudesta Joensuun suuntaan. Kuopiosta pohjoiseen. Oliko muita missä junaa voisi käyttää edes teoriassa mahdollisia ennen eilistä laajenemisilmoitusta? Enemmän ihmettelen, ettei Onnibussi tai Savonlinja aja osaa Kuopion vuoroista Haukivuoren ja Pieksämäen kautta, vaan kaikki Juvan ja Varkauden kautta. Vanhasta tottumuksesta?