Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kouvolan aseman betonikatokset puretaan ja rakennetaan uudelleen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Tomi Lapinlampi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« : Tammikuu 09, 2009, 10:05:17 »

(ETELÄ-SAIMAA 7.1.2009) Kouvolan rautatieasemalla alkaa helmikuussa 2009 laaja remontti, joka kestää yli vuoden. Aseman ja laiturialueen peruskorjaus alkaa laitureiden katoksista, joista ensimmäisenä puretaan raiteiden 3 ja 4 välinen katos. Tilalle rakennetaan ulkoasultaan lähes samanlainen betonikatos.  Museovirasto kannatti aseman ja katoksien arkkitehtoonisen kokonaisuuden säilyttämistä, mutta katokset ovat niin huonossa kunnossa että ne pitää purkaa ja rakentaa uudelleen.

Asemalle rakennetaan neljä hissiä, joista ensimmäinen tulee todennäköisesti aseman eteen. Muut kolme hissiä nousevat asematunnelista laitureille, jotka korotetaan nykyaikaisiksi korkeiksi laitureiksi.

Lh-Lä -välin perusparannustyöt jatkuvat Lh-Kv -välillä puolenvaihtopaikkojen, Suurisuon oikaisun, uusien turvalaitteiden ja muun ratatekniikan rakentamisella. Syksyyn mennessä uudet pvp:t otetaan käyttöön, mutta sitä ennen viikonloppujen paikallisjunavuoroja korvataan bussikuljetuksin. Kaukojunat kulkevat nykyisten aikataulujen mukaisesti. Muutokset näkyvät toukokuun lopussa voimaan astuvissa uusissa aikatauluissa.
tallennettu
Janne Ridanpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 94


« Vastaus #1 : Tammikuu 11, 2009, 10:52:37 »

Mahtaakohan nykyinen 10- ja 11-raiteiden laituri jäädä vielä käyttöön remontin jälkeenkin vai puretaanko se kokonaan? Uusimmissa aikatauluissa lähteviä junia on ainoastaan raiteelta 10, tältäkin vain yksi kappale. Menneillä aikataulukausilla jompi kumpi laitureista on usein ollut täysin käyttöä vailla. Museaalinen betonikatoskin on takimmaisella laiturilla muita lyhyempi.
tallennettu

Nosturi on nostotoiminnan keskus.
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #2 : Tammikuu 16, 2009, 12:45:52 »

On raiteella 10 ollut käyttöä niin kauan kuin muistan. Vanhalla juna-ajalla P23 saapui sille ja nyt siis 235/232 käyttää sitä. Vanhan juna-ajan illan viimeinen Kotkan motti saapui raiteelle 11 mutta nyt vakinaista käyttöä ei ole ollut. Varmasti kylläkin tultaisiin toimeen ilman 10/11 laitureita.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kouvolan aseman betonikatokset puretaan ja rakennetaan uudelleen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina