Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Poistettu  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #25 : Marraskuu 01, 2016, 18:58:32 »

Dr13 junapainot olivat 12 promillen nousuissa T-aluevaihteella 1500 tonnia, M-aluevaihteella 1000 tonnia. Dv12:sella T-alueella 800 tonnia,,, M-aluetta en tiedä tarkkaan, mutta varmaan jossain 550 tonnin kantturoissa. Joskus painavan pikajunan kanssa Dr13 pysyi paremmin aikatauluassa T-asennolla, parempi kiihtyvyys ja parempi mäennousukyky korvasi hieman puuttuvasta huippunopeudesta. Monestihan ennen  saattoi pitkissä pikajunissa olla puurakenteisia vaunujakin jollon sn oli 110. Pitkissä nousuissa esim. Kuopiosta Kurkimäelle oli muutama lisätonni vetovoimassa valttia. Sn 140 junissa oli tietysti aina M-asento käytössä.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #26 : Marraskuu 02, 2016, 00:44:48 »

Koska tuolla toisaalla ( http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,9754.msg76515/topicseen.html#msg76515 ) on höyryasiantuntijoita. Kuinkahan pitkälti riitti käytännössä (ilman riskirajaa) esim. Hr1:n 27m³ vesivaranto - ainakin Hesasta Kouvolaan/Tampereelle n. 200km?
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Poistettu  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina