Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kaupunkiraideverkot  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 27 28 [29] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2423


« Vastaus #700 : Eilen kello 06:47:03 »


Hatanpään ja Tampereen valtateiden liikenneympyrä poistuu jo ensi vuonna – lopulliset kaistajärjestelyt käyttöön vuonna 2027

"Raitiotien rakentaminen Hatanpään valtatiellä jatkuu vilkkaana vielä parin vuoden ajan. Kadulla otettiin syyskuussa käyttöön läpiajokielto arkipäivisin ja työvaiheita on järjestelty uudelleen liikenteen helpottamiseksi. Yksi merkittävä muutos on, että Hatanpään ja Tampereen valtateiden liikenneympyrä voidaan muuttaa takaisin valo-ohjatuksi liittymäksi odotettua aiemmin jo kesällä 2026. Alueen lopulliset kaistajärjestelyt valmistuvat vuonna 2027 ja koko raitiotie vuonna 2028."

https://pirkkalalinnainmaa.fi/hatanpaan-ja-tampereen-valtateiden-liikenneympyra-poistuu-jo-ensi-vuonna-lopulliset-kaistajarjestelyt-kayttoon-vuonna-2027/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2423


« Vastaus #701 : Eilen kello 07:27:30 »


Tero Mäkinen vetää sataman ja varikon raitiotiekatujen suunnittelutiimiä

"Olen Tero Mäkinen ja toimin allianssissa osaprojektipäällikkönä satamaan vievällä reittiosuudella. Lisäksi vetovastuullani oli varikkoalueen infrasuunnittelu ja sen yhteensovittaminen varikkorakennuksen kanssa. Kotiorganisaationi on GRK ja koulutukseltani olen insinööri (AMK) ja diplomi-insinööri. Asun Kangasalla ja täältä Tampereen seudulta on aina mukava tulla käymään Turussa.

Tehtäväni oli varmistaa, että suunnittelutiimi pysyi annetuissa tavoitteissa ja aikataulussa. Pidin myös huolen, että valmiit suunnitelmat ovat toteuttamiskelpoisia. Lisäksi sain itse suunnitella joitain osa-alueita. "

https://turunraitiotie.fi/tero-makinen-vetaa-sataman-ja-varikon-raitiotiekatujen-suunnittelutiimia/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2423


« Vastaus #702 : Tänään kello 14:53:58 »


Tampereen Ratikan varikko laajenee kiertotalous- ja allianssihengessä

"Tampereen Ratikan reittiä laajennetaan parhaillaan kohti Pirkkalaa ja Linnainmaata. Samalla laajennetaan myös Tampereen Ratikan Hervannassa sijaitsevaa varikkoa, sillä kasvava raitioliikenne vaatii lisäkapasiteettia vaunujen säilytykseen ja kunnossapitoon.

”Varikko on sen kolmevuotisen laajennushankkeen ajan normaalisti ympärivuorokautisessa toiminnassa. Rakennusvaiheet ja häiriöttä toimiva varikko on sovitettava joka päivä yhteen niin, että hankkeen eri osapuolet voivat tehdä työnsä turvallisesti ja työt etenevät suunnitellusti. Nyt kun ensimmäinen rakentamisvuosi alkaa olla takana, voidaan sanoa, että olemme edenneet hienosti avoimessa allianssihengessä ja haasteita yhdessä ratkoen”, sanoo Tampereen Raitiotie Oy:n kiinteistöpäällikkö Sakari Meriläinen."

https://pirkkalalinnainmaa.fi/tampereen-ratikan-varikko-laajenee-kiertotalous-ja-allianssihengessa/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2423


« Vastaus #703 : Tänään kello 15:04:30 »


Uusien M400-metrojunien hankinta etenee kaupunginvaltuuston käsittelyyn

11.11.2025

"M400-metrojunien hankesuunnitelmassa tavoitteena on hankkia enintään 25 uutta pääkaupunkiseudun metrojärjestelmän liikenteeseen soveltuvaa metrojunaa. Hankkeella mahdollistetaan nykyisen vuorotason mukainen liikennöinti M100- ja M200-junien elinkaaren päättyessä.

Uudet metrojunat mahdollistavat myös tiheämpään vuoroväliin siirtymisen tulevaisuudessa. Metrokaluston luotettavuus, turvallisuus ja ympäristöystävällisyys ovat hankinnan tärkeitä kriteereitä. Lopullisen päätöksen asiasta tekee Helsingin kaupunginvaltuusto."

https://kaupunkiliikenne.fi/uutisartikkelit/uusien-m400-metrojunien-hankinta-etenee-kaupunginvaltuuston-kasittelyyn/
tallennettu
Sivuja: 1 ... 27 28 [29] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kaupunkiraideverkot  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina