Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kaupunkiraideverkot  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 13 14 [15] 16 17 | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #350 : Lokakuu 15, 2024, 14:59:34 »


Pirkkalan esitys valtuustolle

"Pirkkala-Linnainmaa-raitiotie rakennetaan vaiheittain
toteutussuunnitelmaraportin vaihtoehto C mukaisesti. Vaiheessa 1
rakennetaan Sorin aukio - Partola ja Kaupin kampus - Niihama -osuudet

Vaiheen 2 Pirkkalan kunnan osuuden Partola-Suuppa rakentamispäätös
tuodaan valtuustolle uudelleen päätettäväksi, mikäli hankkeessa tai sen
valtionosuuden oletetussa määrässä tulee olennaisia muutoksia."


https://pirkkala.tweb.fi/ktwebscr/fileshow?doctype=3&docid=4023604
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #351 : Lokakuu 16, 2024, 06:53:21 »


Kaupin kampuksen Ratikkapysäkin vaihde sähköistetään

"Kaupin kampuksen ratikkapysäkin vaihde muutetaan mekaanisesta sähköiseksi. Vaihde on ollut tähän asti jousipalautteinen ja käsin käännettävä, jolloin raitiovaununkuljettaja varmistaa vaihteen asennon näköhavaintojen avulla. Vaihteen sähköistämisen myötä vaihteen kielet kääntyvät automaattisesti ja opastimet näyttävät vaihteen asennon.

– Vaihteen sähköistäminen parantaa merkittävästi toimintavarmuutta ja vähentää suistumisriskiä. Tavoitteemme on parantaa liikennöinnin sujuvuutta ja turvallisuutta, selventää ratapäällikkö Antti Uotila Tampereen Raitiotie Oy:stä.

Vaihteen muutosten suunnittelu on tehty kevään 2024 aikana, ja rakentamisurakka on käynnistynyt kilpailutuksen jälkeen syksyllä 2024. Muutostyöhön tarvittavien materiaalien ja laitteiden toimitusaika on noin 6 kuukautta ja varsinaisiin asennustöihin kuluu noin kuukausi. Sähköistetty vaihde otetaan käyttöön keväällä 2025."

https://www.tampereenratikka.fi/kaupin-kampuksen-ratikkapysakin-vaihde-sahkoistetaan-muutoksella-parannetaan-toimintavarmuutta/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #352 : Lokakuu 17, 2024, 06:13:38 »


Ratikkavaltuusto kokoontuu ensi viikolla

"PIRKKALAN valtuusto kokoontuu ensi maanantaina tekemään päätöksen siitä, kuinka Tampereen seudun raitiotieverkkoa laajennetaan Pirkkalassa. Tampere päättää samaan aikaan laajennuksista sen maaperällä, mistä ratikka tulisi Hatanpään ja Härmälän kautta Pirkkalaan.

Valtuustolle ehdotetaan, että raitiotietä alettaisiin rakentaa tänä talvena Sorilta Partolaan. Siitä eteenpäin raiteita tehtäisiin Pirkkalan keskustaan, kun valtio myöntää hankkeelle lisää avustuksia – tavoitteen mukaan alkaen vuonna 2028."

https://pirkkalainen.fi/2024/10/17/ratikkavaltuusto-kokoontuu-ensi-viikolla-ratikan-tuoma-kasvupotentiaali-yliarvioitu/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #353 : Lokakuu 20, 2024, 07:55:03 »


Kaupunginvaltuusto kokoontuu maanantaina 21.10.2024

"Kokouksen asialistalla yhtenä merkittävänä asiana on Pirkkala–Linnainmaa-raitiotien rakentaminen. Valtuustolle esitetään, että raitiotietä Tampereen Linnainmaalta Pirkkalaan rakennettaisiin vaiheittain, ensimmäisessä vaiheessa osuudet Sorin aukiolta Partolaan ja Kaupin kampukselta Niihamaan. Rakentamista käsitellään sekä Tampereen että Pirkkalan valtuustossa."

https://www.tampere.fi/ajankohtaista/2024/10/18/kaupunginvaltuusto-kokoontuu-maanantaina-21102024
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #354 : Lokakuu 20, 2024, 07:57:16 »


21.10.2024 Kaupunginvaltuusto

"Vantaan kaupunginvaltuusto käsittelee kokouksessaan Helsingin seudun ja valtion välistä maankäytön, asumisen ja liikenteen sopimusta 2024-2035. Kaupunginhallitus esittää valtuustolle tämän MAL-sopimuksen hyväksymistä.

MAL-sopimus linjaa Helsingin seudun 14 kunnan ja valtion yhteisen tahtotilan seudun kehittämisestä. Sovitut toimenpiteet tukevat kaupunkiseutujen kestävää kasvua ja edistävät sujuvaa liikkumista eri kulkumuodoilla.

Vantaan kaupungin keskeisenä tavoitteena MAL-sopimusneuvotteluissa oli valtion rahoituksen varmistaminen Vantaan ratikan rakentamiselle. Valtio on sitoutumassa sopimuksessa Vantaan ratikan osalta 144,1 miljoonan euron suoraan rahoitusosuuteen sekä jäljelle jäävän rahoitusosuuden kattamiseen valtion omistamien maa-alueiden luovutuksella Vantaan kaupungille."

https://www.vantaa.fi/fi/kokouskalenteri/21102024-kaupunginvaltuusto
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #355 : Lokakuu 21, 2024, 20:16:21 »


Tampereen valtuusto hyväksyi ratikan jatkon ilman draamaa – raitiotie rakentuu vaiheittain kohti Pirkkalaa

"Tampereen valtuuston keskustelu raitiotien jatkon rakentamisesta oli harvinaisen yksimielistä.

Useat valtuutetut kertoivat, että he ovat kääntyneet ratikan vastustajista sen kannattajiksi. Myös pormestari Kalervo Kummola (kok.) kertoi, että hänen mielensä ratikasta on muuttunut vuosien saatossa."

https://yle.fi/a/74-20119305
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #356 : Lokakuu 22, 2024, 06:11:34 »


Tampereen valtuusto hyväksyi ratikan jatkon ilman draamaa – raitiotie rakentuu vaiheittain kohti Pirkkalaa

"Tampereen valtuuston keskustelu raitiotien jatkon rakentamisesta oli harvinaisen yksimielistä.

Useat valtuutetut kertoivat, että he ovat kääntyneet ratikan vastustajista sen kannattajiksi. Myös pormestari Kalervo Kummola (kok.) kertoi, että hänen mielensä ratikasta on muuttunut vuosien saatossa."

https://yle.fi/a/74-20119305

Myös Pirkkakan valtuusto hyväksyi ratikan, Suupalle saakka

"Pirkkalan valtuusto päätti tänään, että Pirkkala-Linnainmaa raitiotie rakennetaan vaiheittain Suupalle asti. Päätöstä edelsi kaksi äänestystä. Ensimmäisessä vaiheessa kiskot saadaan Partolaan. Tavoitteena on aloittaa rakennustyöt jo loppuvuodesta, ja liikennöinti Partolaan voisi alkaa vuonna 2028. "

https://www.pirkkala.fi/pirkkalan-valtuusto-paatti-etta-raitiotie-rakennetaan-vaiheittain-suupalle-asti/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #357 : Lokakuu 22, 2024, 06:44:07 »

Nyt se varmistui: Vantaasta tulee Suomen neljäs ratikkakaupunki

"Vantaan kaupunginvaltuuston enemmistö äänesti raitiovaunun vastustajat jälleen nurin äänin 40–19. Runsas vuosi sitten edellinen ratikkapäätös syntyi äänin 41–26.

Valtuustokeskustelu pyöri samoissa asioissa kuin aiemminkin. Raitiovaunun kriitikot pitivät rakennuskustannuksia liian suurina, hankkeen tuottolaskelmia epäuskottavina ja sähköbusseja kelpo vaihtoehtona.

Kannattajat näkivät 19 kilometrin raideyhteyden investointina tulevaisuuteen ja Kehäradan kaltaisena kaupunkikehityshankkeena Itä- ja Keski-Vantaalla.

Reitti: Mellunmäki-Hakunila-Tikkurila-Aviapolis-Lentoasema

Reitin pituus: 19,3 kilometriä (500 metriä Helsingissä)

Huippunopeus: 70 kilometriä tunnissa

Pysäkkejä: 27 kappaletta

Pysäkkiväli: noin 800 metriä

Vuoroväli: ruuhka-aikaan 7,5 minuuttia, muina aikoina 10–20 minuuttia

Liikennöintiaika: kello 4.30–1.30

Kapasiteetti: 174 matkustajaa per vaunu

Päivittäisiä matkustajia: vuonna 2030 noin 31 000

Aikataulu: Rakentaminen alkaa vuonna 2025

Valmistuu vuonna 2029/2030.

Rakentamisen kustannukset: 606 miljoonaa euroa."

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010777571.html
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1766


« Vastaus #358 : Lokakuu 22, 2024, 07:16:46 »

Myös Pirkkakan valtuusto hyväksyi ratikan, Suupalle saakka

Hienoa, Pirkkala on kokoaan suurempi, onhan siellä jo pormestari. Nyt se kasvaa Suomen kuudenneksi ratikkakaupungiksi ja pääsee vuosia Vantaankin edelle.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #359 : Lokakuu 22, 2024, 07:35:09 »


Valtuustot myönsivät Tampereen Raitiotie Oy:lle tilausoikeudet Pirkkala-Linnainmaa -raitiotien ensimmäiseen vaiheeseen

"Tavoitteena on, että Tampereen Ratikan Pirkkala-Linnainmaa-allianssi aloittaa rakentamisen osuuksilla Sorin aukio-Partola sekä Kaupin kampus-Niihama joulukuun alkupuolella. Ensimmäisessä työvaiheessa tehdään työnaikaisia liikennejärjestelyjä, joilla pyritään varmistamaan sujuva ja turvallinen liikenne kaikille kulkumuodoille rakentamisen aikana. Seuraavaksi aloitetaan maanrakennustyöt, jotka sisältävät mm. putki- ja johtosiirtoja.  Rakennustöiden aloittamisesta ja etenemisestä tiedotetaan tarkemmin lähempänä aloitusajankohtaa.

Koko rakentamisen ajan raitiotien läheisyydessä sijaitseviin kiinteistöihin, yrityksiin ja asiointipaikkoihin säilyvät kulkuyhteydet. Liikennejärjestelyt toteutetaan töiden aikana pitkälti niin, että ne vastaavat raitiotien valmistumisen mukaista tilannetta."

https://www.tampereenratikka.fi/suunnittelu-ajankohtaista/pirkkala/valtuustot-myonsivat-tampereen-raitiotie-oylle-tilausoikeudet-pirkkala-linnainmaa-raitiotien-ensimmaiseen-vaiheeseen/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #360 : Lokakuu 23, 2024, 07:28:19 »


Pirkkala ajaa ratikalla rohkeasti tulevaisuuteen

"Pirkkalan kunnanvaltuusto hyväksyi ratikan rakentamisen myöhäiseen maanantai-iltaan venyneessä kokouksessaan. Päätöksen mukaan ensimmäisessä vaiheessa raitiotie rakennetaan Tampereen Sorin aukiolta Pirkkalan Partolaan ja Tampereella Kaupin kampukselta Niihaman pysäkille. Toisessa vaiheessa raitiotietä jatketaan Niihamasta Linnainmaalle ja Pirkkalan kunta tilaa Partolan ja Suupan välisen yhteyden raitiotieallianssilta, kun valtion tuki ja edellytykset rakentamiseen varmistuvat ja kunnanhallitus asian vahvistaa. Jos hankkeessa tapahtuu olennaisia muutoksia, raitiotien jatkaminen Suupalle tuodaan vielä valtuuston päätettäväksi."

https://www.aamulehti.fi/paakirjoitukset/art-2000010778612.html
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #361 : Lokakuu 23, 2024, 07:30:51 »


Vantaan kaupunginvaltuusto hyväksyi MAL-sopimuksen – Vantaan ratikka siirtyy kehitysvaiheeseen

"Vantaan kaupungin keskeisenä tavoitteena MAL-sopimusneuvotteluissa oli valtion rahoituksen varmistaminen Vantaan ratikan rakentamiselle. 

Käytännössä päätös merkitsee Vantaan ratikka-allianssien siirtyvän nyt kehitysvaiheeseen. Sen aikana ratikan rakentajat ja suunnittelijat viimeistelevät suunnitelmia ja valmistautuvat aloittamaan rakentamisen vuonna 2025. "

Allianssi väärin päin.

https://kaupunkiliikenne.fi/uutisartikkelit/vantaan-kaupunginvaltuusto-hyvaksyi-mal-sopimuksen-vantaan-ratikka-siirtyy-kehitysvaiheeseen/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #362 : Lokakuu 23, 2024, 07:38:47 »



Ratikka Pirkkalan keskustaan, katso ketkä äänestivät puolesta ja ketkä vastaan – yllätys oli erään ryhmän käyttäytyminen

PIRKKALAN valtuusto päätti maanantaina raitiotien rakentamisesta kuntakeskukseen Suupalle asti. Rakentaminen tehdään vaiheittain niin, että ratikan on määrä ajaa Partolaan Härmälän läpi elokuussa 2028 ja Suupalle asti tammikuussa 2032.
Valtuutetut päättivät äänestäen kahden vaihtoehdon välillä: joko vaiheistetusti Suupalle asti tai päätös vain Partolaan tehtävästä ratikasta.

Suuppa-ratikka voitti äänin 25-18.

https://pirkkalainen.fi/2024/10/22/ratikka-pirkkalan-keskustaan-katso-ketka-aanestivat-puolesta-ja-ketka-vastaan-yllatys-oli-eraan-ryhman-kayttaytyminen/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #363 : Lokakuu 25, 2024, 07:26:04 »


Ratikan rakennustyöt harventavat pian Pirkkalan keskustan bussivuoroja

"RAITIOTIEN rakentamisen aikaiset liikennejärjestelyt tulevat vaikuttamaan merkittävästi alueen liikenteeseen. Tämän takia bussilinjoihin tehdään muutoksia 7. tammikuuta alkaen.

Työmaat tulevat hidastamaan liikennettä varsinkin Hatanpään ja Härmälän suunnalla. Reitti- ja aikataulumuutokset mahdollistavat joukkoliikenteen sujuvuuden ja turvallisuuden myös rakentamisen aikana.

Raitiotietä Sorin aukiolta Pirkkalan Partolaan rakennetaan vuoteen 2032 asti."

https://pirkkalainen.fi/2024/10/24/ratikan-rakennustyot-harventavat-pian-pirkkalan-keskustan-bussivuoroja-lue-mita-muutoksia-harmalaan-hatanpaalle-ja-muihin-linjoihin-on-luvassa/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #364 : Lokakuu 25, 2024, 07:55:49 »


Raitiotien arkeologiset koekaivaukset alkavat marraskuussa Aninkaistenkadulla

"Satama–Varissuo-linja kulkee läpi Turun vanhan asemakaava-alueen, jossa on Suomen vanhinta kaupunkiasutusta. Koekaivauksia tehdään raitiotien teknisen suunnittelun tueksi, toteutusvaiheen arkeologisten kaivausten aikatauluttamiseksi sekä kustannusten ja riskien määrittämiseksi."

https://turunraitiotie.fi/raitiotien-arkeologiset-koekaivaukset-alkavat-marraskuussa-aninkaistenkadulla/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #365 : Lokakuu 25, 2024, 14:27:56 »


Harhaanjohtavana pidetyn Niihaman ratikkapysäkin nimi mietitään uudelleen

"Tampereella ollaan muuttamassa Niihamaksi nimetyn ratikkapysäkin nimeä.

Tuleva Niihaman pysäkki sijaitsee jo ennen Ruotulan gofkenttää ja Teiskontieltä kohti Tampereen tenniskeskusta menevää Toimelankatua.

Nimitystä on pidetty harhaanjohtavana, sillä moni mieltää Niihaman olevan selvästi idempänä."

https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/8005395
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #366 : Lokakuu 26, 2024, 15:55:44 »

Uusi raitiotieallianssi on aloittamassa rakennustyöt Tampereella vanha jatkaa vielä jonkinaikaa

"Rakennamme Ratikkaa Pirkkalaan ja Linnainmaalle

Tampereen Ratikan Pirkkala–Linnainmaa -allianssi aloittaa raitiotien rakentamistyöt! Olemme laatineet toteutussuunnitelmat raitiotiestä ja siihen liittyvistä katu-, pysäkki- ja liikennejärjestelyistä Hatanpään valtatieltä Pirkkalan Suupalle ja Taysilta Linnainmaalle.

Raitiotie toteutetaan vaiheittain, jotta koko reitille pystyttäisiin varmistamaan riittävä valtion tuki. Ensimmäisessä vaiheessa rakennetaan raitiotieosuudet Sorin aukiolta Partolaan ja Kaupin kampukselta Niihamaan. Tavoitteena on aloittaa liikenne näille väliaikaisille päätepysäkeille elokuussa 2028."

https://pirkkalalinnainmaa.fi/
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1766


« Vastaus #367 : Lokakuu 26, 2024, 19:48:58 »

Raitiotie toteutetaan vaiheittain, jotta koko reitille pystyttäisiin varmistamaan riittävä valtion tuki. Ensimmäisessä vaiheessa rakennetaan raitiotieosuudet Sorin aukiolta Partolaan ja Kaupin kampukselta Niihamaan. Tavoitteena on aloittaa liikenne näille väliaikaisille päätepysäkeille elokuussa 2028."

Kannatan lämpimästi ratikkaa, mutta Hatanpään valtatien ja Tampereen valtatien välinen risteys aiheuttaa jo nyt puistatuksia näin päivittäin reittiä käyttävälle. Samaan syssyys vielä Väyläviraston ja kaupungin yhteishanke henkilöratapihan siltojen uusimiseksi ja siihen liittyvät katujärjestelyt.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #368 : Lokakuu 27, 2024, 08:35:42 »


Kannatan lämpimästi ratikkaa, mutta Hatanpään valtatien ja Tampereen valtatien välinen risteys aiheuttaa jo nyt puistatuksia näin päivittäin reittiä käyttävälle. Samaan syssyys vielä Väyläviraston ja kaupungin yhteishanke henkilöratapihan siltojen uusimiseksi ja siihen liittyvät katujärjestelyt.

Rakennusaikaiset työmaat raitiotien osalta ovat vain vuoden ajan kun kiskot vedetään Tampereen valtatie läpi. Enemmän  autoilua haittaa Hatanpään valtatien muuttuminen 2+2 tiestä 1+1 kaduksi ja 40 km/t nopeudeksi. Risteyksessä ratikoiden liikkuessa ei kulje kuin yksi raitiolinja kun taas Sampolan risteyksessä kulkee kaksi raitiolinjaa.

Toinen ongelmapaikka on Partola, jossa ratikka poistaa taas kylmäaseman ja pesulaitoksen ABC:n tontilta ja katujärjestelyt muuttuvat.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #369 : Lokakuu 29, 2024, 09:22:07 »


Toinen Tampereella kolaroineista raitiovaunuista on pitkään korjauksessa

"Tiistaina 22. lokakuuta Tampereella kolaroineiden raitiovaunujen rungoissa on vaurioita. Korjausaikataulu on vielä avoinna, mutta suurimmat vahingot kärsineen vaunun korjaamisessa tulee menemään useampi kuukausi. Tampereen Ratikalla on varavaunuja, mutta kaluston puuttumisesta saattaa aiheutua pidemmällä aikavälillä peruutuksia liikennöintiin."

https://www.tampereenratikka.fi/toinen-tampereella-kolaroineista-raitiovaunuista-on-pitkaan-korjauksessa/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #370 : Marraskuu 01, 2024, 07:10:09 »


Tampereen Ratikka kasvattaa edelleen suosiotaan

"Tampereen Ratikan kuluttajatutkimuksen mukaan 89 prosenttia tamperelaisista suhtautuu Ratikkaan positiivisesti. Viime vuonna kyseinen luku oli 86 prosenttia. Erittäin myönteisesti Tampereen Ratikkaan suhtautuvien osuus on noussut neljä prosenttiyksikköä viime vuoden tutkimukseen verrattuna – heitä on nyt 69 prosenttia vastaajista. Vastaajista neljä prosenttia suhtautuu Ratikkaan jonkin verran kielteisesti, kun viime vuonna vastaava luku oli viisi prosenttia. Erittäin kielteisesti Ratikkaan suhtautuu viime vuoden tapaan vain yksi prosentti vastaajista."

"Kuluttajatutkimuksen mukaan 92 prosenttia tamperelaisista on jo matkustanut Ratikalla, kun viime vuonna vastaava määrä oli 91 prosenttia."

https://www.tampereenratikka.fi/tutkimus-tampereen-ratikka-kasvattaa-edelleen-suosiotaan/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #371 : Marraskuu 01, 2024, 07:39:20 »


Liikennejärjestelyt Aninkaistenkadulla arkeologisten koekaivausten aikana

"Turun raitiotien toteutussuunnittelun aikana tehdään arkeologisia koekaivauksia Aninkaistenkadulla, Eerikinkadun ja Tuomiokirkkosillan välisellä alueella. Alue on yksi Suomen merkittävimmistä arkeologisista kohteista. Kaivaukset alkavat 4. marraskuuta ja kestävät joulukuuhun saakka."

https://turunraitiotie.fi/liikennejarjestelyt-aninkaistenkadulla-arkeologisten-koekaivausten-aikana/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #372 : Marraskuu 04, 2024, 08:35:25 »


Vanha raitiotieallianssi viimeisillään

"Tampereen raitiotien osalla 2 on käynnissä viimeiset rakentamistyöt. Hankkeen valmiusaste on nyt 95 %, kun projektiaikaa on kulunut 92 %.

Näsisaaressa ja Santalahdessa viimeistellään marraskuussa raitiotietöitä, ja koeajot alueella aloitetaan kuun lopulla. Hiedanrannassa viimeisteltiin lokakuussa rannan aluetta, ja loputkin lohkon työt ovat nyt valmistuneet. Lentävänniemessä ja Niemenrannassa raitiotietyöt valmistuivat jo syyskuussa. "

https://raitiotieallianssi.fi/tiedotteet/raitiotieallianssin-marraskuu-nasisaaressa-viimeistellaan-rakentamistoita-ja-aloitetaan-koeajot/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #373 : Marraskuu 06, 2024, 06:05:45 »


Näsisaari kasvamassa tuplaten nykyisen kokoiseksi – "Aloitetaan ajoissa, ettei tule yllätyksenä"

"Tampere alkaa valmistautua ensi vuonna Näsisaaren toisen vaiheen rakentamiseen. Hiedanrannan yleissuunnitelmassa Näsisaaren laajuus on noin 25 hehtaaria, kun saari on nyt noin puolet siitä.

– Täyttö on onnistunut vallan mainiosti ympäristö- ja rakennusteknisesti, Tampereen rakennuttamisjohtaja Milko Tietäväinen sanoo."

https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/8038746
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1435


« Vastaus #374 : Marraskuu 08, 2024, 07:37:06 »


Helsinki on valmistellut kolmen pikaratikkahankkeen allianssiohjelman

"Suunnitteilla olevien Länsiratikoiden, Viikin-Malmin pikaraitiotien ja Länsisataman pikaraitiotien rakentajat ja suunnittelijat on kilpailutettu.

Investointien enimmäisarvo on 1 200 miljoonaa euroa, josta käytettävä osuus tarkentuu kun päätetään, mitä kaikkea urakkaan sisällytetään ja kun tavoitekustannukset tarkentuvat. Raitiotieinvestointien alustavasti arvioitu osuus on noin 600 miljoonaa euroa, katuinvestointien noin 400 miljoonaa euroa ja vesihuollon investoinnit noin 150 miljoonaa euroa."

https://kaupunkiliikenne.fi/uutisartikkelit/helsinki-on-valmistellut-kolmen-pikaratikkahankkeen-allianssiohjelman/
tallennettu
Sivuja: 1 ... 13 14 [15] 16 17 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kaupunkiraideverkot  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina