Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Uusi ennätys veturivioissa saman päivän aikana?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #25 : Joulukuu 18, 2009, 18:58:41 »

Sr2-vetureita on hyydyttänyt ADD:n vikaantuminen.  Joku järjestelmän suodatin on tukkeutunut pakkaskelillä, jonka ADD on tulkinnut vialliseksi virrottimen hiileksi ja pudottaa virrottimen.

Eikös se virroittimen hiilen eheys varmisteta paineilmalla... Hiilen sisällä on paineilmakanava. Hiilen kuluessa liikaa / vaurioituessa ilma sitten vuotaa ulos ja syntynyt äkillinen paineen lasku tarkoittaa näin ollen hiilivikaa. Yksinkertainen systeemi, jonka luulisi toimivan luotettavasti pakkasellakin... Paitsi Sr2:n lämmittämättömässä konehuoneessa? Hymyilee
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #26 : Joulukuu 18, 2009, 19:33:26 »

Ja tänään jatkui myöhästymiset, esim. S7:n kohdalla oli syynä 'vaunujen odotus'...  Virnistää

IC77/9 jäi myöhään jo Helsingissä, syynä 'vaunujen liittäminen', eikös noi rungot laiteta yhteen jo ilmalassa vai tehdäänkö se asemalla? Ilmajohdot varmaan tyylekkäästi jäässä?

S75:lla oli Kouvolassa myös 'vaunujen odotus', ajetaankos vielä S7 ja 75 yhdessä Kouvolaan?
tallennettu
Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 190


« Vastaus #27 : Joulukuu 18, 2009, 21:13:45 »

Automatic dropping device tuo taisi olla. En mitenkään muista mikä sen oikea suomenkielinen nimi on, mutta kyseessä on kuitenkin järjestelmä joka virroitinhiilen vaurioituessa pudottaa virroittimen ajolangan suojelemiseksi. Kuten tuossa sanottiin, niin hiilessä on ilmakanava jossa on paineilmaa sisällä. Paineen lasku tulkitaan hiilen vioittumiseksi ja virroitin pudotetaan pikapudotuksella alas.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #28 : Joulukuu 18, 2009, 22:53:51 »

S60 teknisen vian tai pikemminkin Jukun mukaan "veturivian" takia myöhässä.
tallennettu
Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 190


« Vastaus #29 : Joulukuu 18, 2009, 23:13:18 »

Hmm.. Olikin tuo ADD vähän virheellinen termi. Virroittimen laskeva suojajärjestelmä sekin on, mutta tuo hiilen valvonta ei tainnut ollakaan sitä kautta.

No, vikapaikka on kuitenkin siinä hiilen kunnon valvonnassa. Ei Sr2:n ohjekirjakaan tuota systeemiä tunne, joten jää nimi nyt kertomatta.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #30 : Joulukuu 19, 2009, 15:17:36 »

Tänään vuorostaan veturiviasta kärsi IC50.
tallennettu
Pasi Nousiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 20


« Vastaus #31 : Joulukuu 19, 2009, 16:11:04 »

Ja S 8 myöhässä 1,5 tuntia myöhässä henkilövahingon takia, itse tulin kutosella ja veturina Sr1 ja ei oltu Tikkurilassa myöhässä kuin 15 minuuttia. Tällä viikolla ei Karjalan radalla oikein kulje.
tallennettu
Tapani Parviainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1


« Vastaus #32 : Tammikuu 05, 2010, 11:56:16 »

Rupesinkin miettimään, että missä välissä se veturi kerkesi hajota kun 10 ohitti bussin jossa istuin  joutsenon kohdilla ja oli kohtuu ajoissa. Kun S7 tuli 10min myöhässä vastaan lauritsalassa niin rupesin katsomaan jukusta, mutta siellä ei ollut mitään erikoista, 7 kai odotti 10:iä, vaikka välillä on kohtaus järjestetty esim. muukossa. Veturi lienee hajonnut Lappeesta lähdön jälkeen, onkohan matkustavaisille tullut kylmä...ellei kyseessä ollut sitten perinteinen jarrujen jäätyminen...


...josta pääsemmekin kysymykseen joka on hieman mietityttänyt minua, miten ilmajärjestelmän vedenpoisto on hoidettu vetureissa, jäähdyttimellä (kondensaatiokuivain) vai ihan kosteudenpoistopatruunoilla?

EDIT: 9 oli näemmä 28min myöhässä Lappeessa, ei tainnut olla vitonen enään odottomassa asemalla, joten tuli matkustavaisille kävelyreissu...   Pyörittää silmiään

Kaikissa linjaliikennevetureissa on ilmankuivaimet!
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Uusi ennätys veturivioissa saman päivän aikana?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina