Ei lähtenyt käyntiin Kanan kuntokartoitus. Kun veturin kuvaa
https://vaunut.org/kuva/133230?tt=0&i1=Vr1&i2=661 katselee niin näyttää siltä, että veturista puuttuvat sanotaanko niitä nyt kytkintangoiksi. Minkä tähden veturi on myyty Hyrsylän mutkaan Haapamäeltä ilman niitä?. Ovatko ne normiterästä arvokkaampaa metallia?.
Tuli mieleen että jos tämä veturi
https://www.ksml.fi/paikalliset/8006707 jää haltijansa omistukseen ja hän päättää myydä sen romumetalliksi, niin saako siitä hyödynnettyä nuo kytkintangot Hyrsylän veturiin. Vähän sama juttu kun kuollut ihminen luovuttaa elimiä muiden ihmisten hyväksi, hieno muisto jää luovuttajasta.
Tuli vielä mieleen että jos Jokioisten porukka matkustaa PKS seudulta viikonloppu talkoisiin Jokioisille, niin Hyrsylän mutka osuu aivan matkan varrelle. Etukäteen asiasta sovittaessa siellä saa varmasti kunnon puolimatkan eväät. Saataisiin pienellä vaivalla säilytettyä rautatiehistoriaa tältäkin osin. Päällimmäisenä asiana on veturin ruostekartoitus. Jos porukalta löytyy haluja tähän, niin minä voin toimia yhdyshenkilönä Kiti Samuliiniin päin.