Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 9238


« Vastaus #25 : Elokuu 05, 2025, 15:25:05 »

Saksassa Baden-Wuerttembergin hallinto-oikeus on päättäänyt että DB joutii kokonaisuudessaan kantamaan "Stuttgart 21" projeksista kertyneet miljardiluokan lisäkustannukset. DB ei saanut asiassa valituslupaa!(Die Welt)
Projekti arvioitiin sen alkuvaiheessa maksavan 2,5Mrd ja nyt se on noussut lukemaan 12Mrd.
Yleisö osastolla todetaan lopulta sen maksajaksi tulevan veronmaksaja!
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 9238


« Vastaus #26 : Elokuu 11, 2025, 23:29:32 »

Saksassa uusi ICE L saa käyttöönottohyväksynnän.Junan käyttöönotto on myöhästynyt.Nyt DB ilmoittaa junan tulevan käyttöön vielä tämän vuoden aikana.Junat tulevat liikennöimään välillä Berliini-Köln. Tilauksen kokonaismäärä on 79 yksikköä,ne valmistaa espanjalainen Talgo.Näiden virallinen esittely on suunniteltu tapahtuvaksi Berliinissä 17 Lokakuuta 2025.(Die Welt)
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 9238


« Vastaus #27 : Elokuu 14, 2025, 19:48:05 »

"Pääteasema! DBn pääjohtaja Lutz saa ministeriltä potkut!(Bild de.)
Asiaan vaikuttanut pitkään kestänyt tyytymättömyys asiaqkkaider,junahenkilökunnan taholta ja myös jatkuvat aikataulujen pettämiset,infrastruktuurin massiivinen  korjausvelka sekä megatappiot näin ministeri Schneider(CDU)Asioiden korjaussuunnitelmaa odotellessa johon on määräaika!
Näyttääkin siltä että Saksan oikeistohallitus ei enää jäänyt katsomaan tilannetta kauaa sivusta!DB suunnittelee korkeimman johdon supistamista kahdeksasta viiteen! Viime vuonna DB teki 760 miljoonan tappion!(Bild de)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2025, 02:37:30 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 429


« Vastaus #28 : Eilen kello 23:39:54 »

[...] DBn pääjohtaja Lutz saa ministeriltä potkut!(Bild de.)
Asiaan vaikuttanut pitkään kestänyt tyytymättömyys asiaqkkaider,junahenkilökunnan taholta ja myös jatkuvat aikataulujen pettämiset,infrastruktuurin massiivinen  korjausvelka sekä megatappiot näin ministeri Schneider(CDU)Asioiden korjaussuunnitelmaa odotellessa johon on määräaika!
Näyttääkin siltä että Saksan oikeistohallitus ei enää jäänyt katsomaan tilannetta kauaa sivusta!DB suunnittelee korkeimman johdon supistamista kahdeksasta viiteen! Viime vuonna DB teki 760 miljoonan tappion!(Bild de)

Tällä kerta se pitää jopa paikkansa, mitä Bild kirjoittaa (se on semmoinen sensaatiolehti, että asia ei ole itsestään selvä).
Saa jatkaa, kunnes seuraaja on löydetty.

Olisin halunnut jo kirjoittaa vähän aikaa, että huonot uutiset DB:stä vain lisääntyvät. Yllä mainittujen asioiden lisäksi vielä huonoja uutisia harrastajille ja matkustajille:

ICE:n mallisto vähennetään 10:stä sarjasta 5:een (luvut muistista, saattavat olla epätarkkoja). Se tuo tietysti kustannussäästöjä, mutta myös tarjoilla olevat istumapaikat vähenevät. Tuosta voi itselleen ostaa ICE:n: https://web.archive.org/web/20250816201955/https://www.db-gebrauchtzug.de/r/gbzp/gbzp/schaufenster-detail?p210_id=4274&session=2113192563778&cs=1QfLNgS4WTh6881dBcNRb5GLN162fOQ9PHLR_TXCzQJQH8suT3GizsswTkysaplDl-InlB_GotJszz1rWzUCTaw

Suuria IC-junia, jotka kulkevat vähän harvinaisempia yhteyksiä vähennetään. Pitää matkustaa ICE:llä ja vaihtaa. Vain muutama vuosi sitten vuokratut KISS-kaksikerrosmoottorivaunut on jo palautettu.

Kaikki johtaa siihen, että varsinkin halpoja lippuja ei ole enää niin paljon tarjolla, koska niitä on eniten vähemmän kysytyillä reitillä. Siis piilohinnankorotus huonomman tarjouksen päälle.

P.S. Että Saksassa olisi oikeistohallitus oli minulle uusi luokittelu. Vaikka sosiaalidemokraatit ovatkin heikentyneet, he ovat hallituksessa ja heillä on esim. valtiovarainministerin salkku. Mutta se on tässä yhteydessä kai vain sivuraide Hymyilee
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 9238


« Vastaus #29 : Eilen kello 23:48:09 »

Uwe totta ,Saksassa lienee punamusta hallitus!Mutta liikenneministeri Schneider kuuluu CDU puolueesen., Aiemmin en ole kirjoittanut veturinkuljettajien tyytymättömyydestä DB johtoa kohtaan.
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 429


« Vastaus #30 : Tänään kello 01:28:52 »

Ei vain veturinkuljettajien. Se on ihan tiedossa, että miltei kaikki työntekijät kärsivät siitä jokapäiväisestä aikataulukaaoksesta. Minun viimeinen kokemus oli Ulmista. Siellä koko rautatieasema on isossa myllerryksessä. Pitää kävellä pari sataa metriä kiertoteitä (ei kuitenkaan 500m niin kuin Stuttgartissa), onneksi vanha postitunneli ei ole purettu. (Kun tulee Suomesta huomaa kuitenkin, että on suuri konttirakennus, jossa myydään matkalippuja!) Monitoreissa niin vähän riviä, että näkyy vain seuraavan 15 – 20 minuutin junat.  Ei ole kovin toimivaa, jos suuri osa junista on myöhässä. Oma juna oli ilmoitettu raiteelle 6, vain 5 minuuttia myöhässä. Ilmoitetulla ajalla ei tullut yhtään juna. Vähän myöhemmin tuli toinen juna ja jäin sinne suunnanvaihtoa varten. Oma juna vain hävisi näytöstä, mitään kuulutusta ei tullut. Vaikka minä en ole semmoisessa tilanteessa kovin hätäinen, aloitin vähän ihmetellä, kuinkahan ehtii omalle junalle, jos se sitten ilmestyy väärälle raiteelle ja kulkutiet osittain suljettuina. Jos junaa pysty ylipäätään tunnistamaan. Ilmeni, että minun vieressä odotti oman junan kuljettaja. Hän jutteli ”väärän” junana kuljettajalle, että nyt pitää soitella mihin oma juna oikein saapuu. Soitti ja kertoi, että se on vielä niin kaukana, ettei ole vielä kulkutietä. Myöhemmin hän soitti uudestaan ja kertoi sitten, että raide 2. Me, jotka olivat lähellä, seurasivat häntä ja juna lähti sitten yli 20 min. myöhässä raiteelta 2. Oli kuitenkin varmaan raiteella 6 vielä monta matkustajia joka eivät ymmärtäneet muutosta, koska oikeaa tiedottamista ei ollut. Heidän onneksi seuraava juna oli jo 10 minuuttia myöhemmin, jos se olisi sitten ollut aikataulussa, mitä onkin aika epätodennäköistä. Meidän junassa oli hienoja näyttöjä, joissa ilmoitettiin, että ollaan noin 15 minuuttia myöhässä, ei pitänyt paikkaansa alkunkaan. Matkan aikana myöhästyminen tietysti kasvoi entistään, mutta näytöillä ilmoitettiin pieneneviä lukuja. Väliasemien laiturilla oli jo ilmoitettu seuraava juna ja junaan nousevat matkustajat ihmettelivät, miksi tämä juna lähtee vähän etuajassa. Tuommoista ei ole mitenkään poikkeus, sekaannusta tapahtuu joka ikinen päivä varmaan enemmistö asemilla.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina