[...] DBn pääjohtaja Lutz saa ministeriltä potkut!(Bild de.)
Asiaan vaikuttanut pitkään kestänyt tyytymättömyys asiaqkkaider,junahenkilökunnan taholta ja myös jatkuvat aikataulujen pettämiset,infrastruktuurin massiivinen korjausvelka sekä megatappiot näin ministeri Schneider(CDU)Asioiden korjaussuunnitelmaa odotellessa johon on määräaika!
Näyttääkin siltä että Saksan oikeistohallitus ei enää jäänyt katsomaan tilannetta kauaa sivusta!DB suunnittelee korkeimman johdon supistamista kahdeksasta viiteen! Viime vuonna DB teki 760 miljoonan tappion!(Bild de)
Tällä kerta se pitää jopa paikkansa, mitä Bild kirjoittaa (se on semmoinen sensaatiolehti, että asia ei ole itsestään selvä).
Saa jatkaa, kunnes seuraaja on löydetty.
Olisin halunnut jo kirjoittaa vähän aikaa, että huonot uutiset DB:stä vain lisääntyvät. Yllä mainittujen asioiden lisäksi vielä huonoja uutisia harrastajille ja matkustajille:
ICE:n mallisto vähennetään 10:stä sarjasta 5:een (luvut muistista, saattavat olla epätarkkoja). Se tuo tietysti kustannussäästöjä, mutta myös tarjoilla olevat istumapaikat vähenevät. Tuosta voi itselleen ostaa ICE:n:
https://web.archive.org/web/20250816201955/https://www.db-gebrauchtzug.de/r/gbzp/gbzp/schaufenster-detail?p210_id=4274&session=2113192563778&cs=1QfLNgS4WTh6881dBcNRb5GLN162fOQ9PHLR_TXCzQJQH8suT3GizsswTkysaplDl-InlB_GotJszz1rWzUCTawSuuria IC-junia, jotka kulkevat vähän harvinaisempia yhteyksiä vähennetään. Pitää matkustaa ICE:llä ja vaihtaa. Vain muutama vuosi sitten vuokratut KISS-kaksikerrosmoottorivaunut on jo palautettu.
Kaikki johtaa siihen, että varsinkin halpoja lippuja ei ole enää niin paljon tarjolla, koska niitä on eniten vähemmän kysytyillä reitillä. Siis piilohinnankorotus huonomman tarjouksen päälle.
P.S. Että Saksassa olisi oikeistohallitus oli minulle uusi luokittelu. Vaikka sosiaalidemokraatit ovatkin heikentyneet, he ovat hallituksessa ja heillä on esim. valtiovarainministerin salkku. Mutta se on tässä yhteydessä kai vain sivuraide
