Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Suhtautuminen valokuvaajiin.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 515


« : Syyskuu 29, 2024, 19:05:38 »

Miten suhtautua vittuileviin jotka huutelevat että "painu vittuun kamerasi kanssa", Espoon ratapiha on työmaa-aluetta järkkärit joten piti siirtyä pois joka oli niiden puolesta vittuilua. Pitääkö palata vanhaan että rataan on 20-30 metriä, ,no joku virkaintoinen saattaisi soittaa kytät. Katujengien takia otan kaluston kokoonpanon kuvaamiseen halvimman kameran. Siirryn ehkä linjalle kun samat menee siitä ohi että saa kokoonpanotiedot eikä tule järkkärit vittuilemaan että kuvauskohteita odottaessa otin muutaman oluen. 30 vuoden kokemuksella minun ei tarvitse tätä paskaa sietää. Vihainen
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #1 : Lokakuu 02, 2024, 00:14:52 »

Miksi oletat suhtautumisen toimintaasi oleva yhtä kuin valokuvaamiseen suhtautuminen?
tallennettu

Katujuna, ei saattana koskaan enää
Juha Toivonen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 226


« Vastaus #2 : Eilen kello 19:41:24 »

Joskus aikanaan (2005) minut pidätettiin Romaniassa, kun käppäilin veturivarikolla räpisimässä kuvia. 2024 minulle kerrottiin, ettei kuvaaminen ole sallittua veturivarikolla, vaikka juuri hieman aiemmin, minulle eri rautatiehenkilön toimesta kerrottiin, että voin ottaa kuvia joka puolella. Toisaalta: Olen nähnyt kerrassaan upeita kamera ja drone videoita Romaniasta, joissa seurataan tupla 060DA vetoisen sotilasjunan matkaamista Romanian rataverkolla. Jopa yksittäiset aseyksiköt tyyppeineen voi tunnistaa tuosta HD tason kamera/dronetason videokoosteesta.
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 226


« Vastaus #3 : Eilen kello 19:51:43 »

...Ja toisaalta: Olen joskus 1990-luvun alussa täysin valheellisesti esiintynyt "Tampereen Yliopiston tutkijana" Suorittaessani luvallisen ja sotapoliisein varmistetun vierailun Kuopion Pitkälahden Asevarikolle. (tutkielmani keksitty aihe oli: - Savonradan alkuperäisen linjauksen vaikutukset alueen sosiaaliseen hyvinvointiin ja sen kasvuun) Aivan ullamaijaa 100% koko sepitys. Sitä kuuluisaa "Seppäsen kadonnutta Hv-kolmostahan" me sieltä etsimme. No eipä löytynyt.

Mukanani oli saman peitetarinan turvin, eräs keskeisimpiä rautatieharrastusvaikuttajia. Kulkuneuvonamme meillä oli entinen Linkosuon Eväspalvelun ex. Pulla-auto. Iäkäs, ellei jopa lähes loppuun ajettu Ford Transhit.  Pienen ennalta varmistetun verbaalisen diibadaaba puhelin-explanaation jälkeen, kulkuluvat herkisivät aika helposti. Aivan liian helposti. Tuossa sepityksessäni, eivät välttämättä edes välimerkit olleet oikealla paikallaan - itse asiasta ja sen perusteista puhumattakaan. Kuvia sai räiskiä estoitta. Herra ylivääpeli, vaiko ihan sotilasmestari ja hänen viehättävä sessensä, riittävällä purentakalustolla varustettu sakemanni katselivat vierestä. Molemmat yhtä hymyä. Se nelijalkainen ihan äänen kanssa. Ne henkilöt, jotka tuntevat minun kieron persoonani 1990-luvun alusta, voinevat vahvistaa sen, että kun minä julistan, puhun tai vuodatan, niin vastuu on 100% kuuntelijalla. Toki olen ko yliopiston rakennuksen Tampereella joskus nähnyt (ulkoapäin) , mutta siihen se sitten jääkin.
« Viimeksi muokattu: Tänään kello 19:21:49 kirjoittanut Juha Toivonen » tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 4301


« Vastaus #4 : Eilen kello 22:11:17 »

Esitän umpikieron kysymyksen,mikähän oli tuo Seppäsen kadonneen Hv kolmosen arvoitus?Milloin umpisuora suomalainen Mallioppilas poliitikko kohtaa umpikieron poliitikon(savolaiset on tämän rinnalla pyhäkoululaisia)?
Vastaus: Ainakin EU Parlamentissa ,saksalainen ei turhaan kutsu paikkaa nimellä"Affentheater" eli
Apinateatteri!
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 226


« Vastaus #5 : Tänään kello 06:50:11 »

Tämä kadonnut Hv3 lienee ollut jonkinmoinen huhu, vedätys, tms. erään 1980-luvulla romutettavaksi määrätyn Hv3 veturin katoamisesta, ja todellisuudessa jääden näin romuttamatta jonnekin kätköihin. Seppäsen Hv, siitä tuli ilmeisesti Pm tuolloisen varikonpäällikön nimen mukaan. Pieksämäellä kun oli ilmeisesti yritetty saada yhtä Hv3 veturia jonkinasteiseen säilöön, siinä kuitenkaan onnistumatta. Muistaakseni tuo veturi oli joku 781 - 785 sarjan yksilöistä. Kuopion Pitkälahden rataoikaisu oli tuolloin otettu käyttöön, mutta kiskotus vanhalla rataosalla oli edelleen paikallaan. Puolustusvoimien varikkoalueethan ovat olleet tunnetusti sellaisia paikkoja, joista ei niin vain läpi kävellä, joten tuo alue (rataosuus) tutkittiin silkasta uteliaisuudesta, - siis luvan ja  saattajien läsnä ollessa. Veturia ei tuolloin löytynyt, mutta kivihiiltä joku oli lapannut yhdessä kohtaa radalle jonkin verran. Siis suhteellisen paljon. Että tällainen tapaus....
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 226


« Vastaus #6 : Tänään kello 18:44:46 »

Joistakin saattaa tuntua, kuinka erään harrastajan (siis minun) vainoharhat ja usvaiset conspiracy-teoriat ovat kivunneet tässä casessa, yli todellisuuden tajun. Puolustaudun väkevästi. Hv4 - 742! Löytyi yllätyksellisesti 1990-luvun alussa, kaukana raideyhteydestä ja vieläpä kahtena kokonaisena palana, = veturi & tenderi. Sitä en enää muista, löytyikö 742 ennen "pitkälahden ratsiaa", vaiko sen jälkeen.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Suhtautuminen valokuvaajiin.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina