Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Halisen pää pölkylle  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jouni Halinen
Käyttäjä
Paikalla

« : Lokakuu 28, 2024, 20:26:25 »

Tähän
tallennettu

Skiffari 40
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #1 : Lokakuu 29, 2024, 01:26:13 »

Tabula Rasa!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 29, 2024, 22:17:23 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Paikalla

« Vastaus #2 : Lokakuu 29, 2024, 03:45:49 »

Tabula Rasa oli suomalainen progressiivisen rockin yhtye, joka perustettiin Kangasalla vuonna 1972. Yhtyeeltä ilmestyi kaksi Love Recordsin julkaisemaa albumia ja singleä, kunnes se hajosi vuonna 1977.

Liityin yhden hoidossani olevan ilmailuaiheisen geissin takia ilmailuaiheiselle suljetulle sivustolle vuosia sitten. Olin aivan ihmeissäni keskustelun kapea-alaisuudesta. Keskusteluissa ruodittiin erilaisia ilmailuaiheisia lillukanvarsia kommentti kommentin perään, joka viides sana piti olla karrikoidusti ilmailuaiheinen. tyyliin Finnair, lentokone, lentokenttä, hävittäjäkone ym. Tästä ei saanut poiketa piiruakaan, sen sain kokea itse kun kerran kirjoitin ohi aiheen.

Kun olin saanut hoidettua asiani siellä, niin poistuin sivuilta saman tien. Mieleen tästä jäi että on olemassa todellista Ilmailufunlalismia eli aivan kahjoa touhua. Sivun ydinporukka taisi olla 10 +/- jotain kokoinen. Nyt kun tarkistin, niin sivustoa ei ole enää olemassa, ilmeisesti lillukan varret kavereilta loppuivat.

Nyt näyttää että rautatieharrastus sektorilla vaikuttaa samanlainen Rautatiefundalismi porukka, jossa meikäläisen tekemisiä Vorgissä on ruodittu oikein perinpohjin. HUOM huumorivaroitus: Mutta rekrytoimani SalaPoliisiYksityisEtsiväToimisto (SPYET) Pekka&Pätkä Ky tulee selvittämään ko. poppoon kokoonpanon satavarmasti.

Vorg on kuitenkin tästä poppoosta täysin erillinen foorumi jossa taitaa olla tuhansia (1?, 2?, 3? vai mitä tuhatta) tunnukset omaavaa jäsentä. Lisäksi sivuja seuraa säännöllisesti suuri määrä aivan tavallisia ihmisiä. Joskus ½ aikaan yöllä saatan olla ainoa jäsen ja kerran vieraiden määrä oli lähempänä sataa. Tätä porukkaa kiinnostaa maailman meno taatusti laajemminkin. Tässä ei paina pienen tiukkapipoisen rautatiefundalisti porukan mielipiteet yhtään mitään eli ei hyttysenpaskan vertaa valtameressä.

Olen kirjoitellut täällä noin 16 vuotta, enkä ole havainnut että kirjoitusaiheistani olisi kukaan huomautellut kommentoinnin tai keskustelun puolella yhtään mitään. En ole saanut myöskään asian tiimoilta yksityisviestejä, eikä ylläpitokaan ole ollut minuun yhteydessä koskaan asiaan liittyen. Että minut pitäisi oikein eroittaa tämän takia Vorgistä, mutta loppupeleissä minun asemastani täällä ei päätä kuitenkaan kukaan muu kuin Vorgin ylläpito.

Totuushan on se että Sivuraide muuttui jokin aika sitten ”kuolleeksi kirjaimeksi” eli siellä ei tapahdu nykyjään oikein yhtään mitään. Laitan tässä samalla ylläpidolle toiveen josko Sivuraiteen voisi palauttaa entiselleen höystettynä selkeillä ”käyttöohjeilla” siihen tyyliin mitä jo ehdotinkin, eli ”niputtamalla” lisäyksiä ja aiheuttamatta näinollen ”keskustelutsunamia”. Tämä puheena oleva asia helpottaisi samalla suuresti. Tyhjälle salille puhumisessa ei ole mitään järkeä.

Niin kuin kirjoitin kommentoinnin puolella, niin Kekkos keskustelun voisi siirtää myös soveltuvin osin sivuraiteelle. Nyt nimeksi voisi laittaa varmaan ”puhutaan politiikkaa” ja sopia samalla kaikki tykönämme, että tämä keskustelu pidetään ääriajattelusta vapaana alueena on se sitten vasemman tai oikean puoleista laatua.

Olen myös siirtänyt itse kommentoinnin puolelta aiheita sivuraiteelle sotkemasta kulloistakin kommentointia. Mm. keskustelun kielioppiasioista. Jotain muutakin on, en vaan nyt muista mitä. Muuta sanottavaa minulla ei enää ole, eiköhän edellinen jo riitä.
« Viimeksi muokattu: Eilen kello 12:48:49 kirjoittanut Jouni Halinen » tallennettu

Skiffari 40
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #3 : Lokakuu 29, 2024, 22:23:03 »

Tuo mitä Jouni kirjoittaa on asiaa ja tiukkapipoista on aivan totta ja se johtanee lopulta koko palstan kuihtumiseen kun tarpeeksi moni kokee tulleensa väärin Ymmärretyksi tms! Pidän tärkeänä keskustelun positiivistä ilmapiiriä ja että sellainen säilyy.Itse en koskaan tule kulkemaan jonkinlaisen lammaslauman mukana!Tietenkin moni pelkää tulla ulos mielipiteineen koska moni tietää että tänään  eri organisaatiot kyttäilee omien työntekijöidensä ulostuloja!Mielestäni VORG ylläpito on hoitanut tehtäviänsä hyvin!
Kolmannessa valtakunnassa oli aikoinaan työpaikkojen seinällä taulu jossa luki Vorsicht! "Achtung Der Feind Hört mit"!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 29, 2024, 23:02:48 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Paikalla

« Vastaus #4 : Tänään kello 15:11:34 »

Pekka&Pätkä Ky on tehnyt hyvää duunia, ko. yhdistys on nyt paikannettu, se on sanotaan sitä  nyt vaikka ”sylttytehtaaksi” eli sinne jäljet johtavat ja tarkemmin vielä sylttytehtaan kahvihuoneeseen. Tämä sylttytehdas on tullut viimevuosien aikaan tunnetuksi pelkästään erittäin riitaisista olosuhteista, laajasta kiusaamiskulttuurista, alaikäisiin kohdistuneista teoista, epäselvistä talousasioista ja toimista itse yhdistyksen kohdalla jotka eivät ole linjassa Suomen yhdistyslain (26.5.1989/503) kanssa.

Valtaa ”tehtaalla” käyttää ”kovaydin” (käytetään heistä nimeä ”kiusaajat”) johon kuuluu henkilöitä vaihtelevasti 5 kummankin puolin. Suurin osa kiusaajien nimistä oli minulle aivan vieraita mutta yksi on tullut tunnetuksi Vorgissakin (takavuosina) kovanluokan saivartelijana ja toisesta en olisi ikinä uskonut, mutta hän on kuitenkin tehnyt asian suhteen täyskäännöksen ja on sen jälkeen pyytänyt kiusaamiltaan ihmisiltä anteeksi.   

Sylttytehtaalla vallitsevan kulttuurin mukaisesti kahvihuoneella käydään usein ja lähes aina negatiivisessa sävyssä läpi Vorgin asioita. Kiusaajat johtavat puhetta ja muut ovat vain kuuntelijan asemassa. Itseäni helpottava tieto on se että minä olen selvinnyt aika vähällä haukkumisella, monia muita on siellä haukuttu ja pilkattu paljon suuremmin. Pekka&Pätkä Ky jatkaa vielä tutkimuksia.

Ps. Sanonta ”Jäljet johtavat sylttytehtaalle” tulee siitä, että 30-luvun alussa Tattarisuolla olevasta lähteestä alkoi löytyä ihmisen ruumiin osia sormia, käsiä, päitä ym. Lehdistö löysi pian yhden lihafirman Sörnäisistä ja kohta otsikot huusivat ”Jäljet johtavat sylttytehtaalle”. Firmalla ei ollut kuitenkaan mitään tekemistä koko asian kanssa, mutta sanonta jäi elämään. https://fi.wikipedia.org/wiki/Tattarisuon_tapaus   

tallennettu

Skiffari 40
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Halisen pää pölkylle  |  << edellinen seuraava >>
Siirry: