Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Vetokalustohavaintoja Karjaa-Uusikaupunki 1982  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2804


« : Eilen kello 14:24:28 »

Tapani Kilpisen tekemät havainnot junamatkalla Karjaa-Turku-Uusikaupunki-Turku-Karjaa 12. heinäkuuta 1982.

Otsakeriveillä näkee käytetyt junat (esim Dm8 5023x5024 Turku-Uusikaupunki junassa H373).

Havaintoriveillä sarakkeet ovat:
- Sarjatunnus+numero
- Junan numero tai muu tehtävä tai oleminen
- Havaintopaikka
Lopussa on kommentteja.

Havaitut veturisarjat (numerot löytyvät sivuilta):
Höyryveturit: Hr1, Vr1
Moottoriveturit: Dv12 (2600), Dv12 (2700), Dv15, Dv16, Dr12
Pienveturit: Tka, Trr, Tve1, Tve3, Tve4
Moottorivaunut: Dm7, Dm8, Dm9
Teollisuusveturit: Move 3, Krauss 2517


* Kr-Ukp-Kr 820712 -001.jpg (907.4 kilotavua, 1608x2261 - tarkasteltu 83 kertaa.)

* Kr-Ukp-Kr 820712 -002.jpg (613.62 kilotavua, 1608x2261 - tarkasteltu 60 kertaa.)
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1104


« Vastaus #1 : Tänään kello 11:03:47 »

Tuo listan laatija on kirjoittanut otsikkoon "KARJALOHJA-KARJAA-TURKU....",
niin mitä hän mahtoi tarkoittaa "Karjalohjalla"? Ei kai rantarata tai Hangon rata ole missään vaiheessa kulkenut sen  kunnan alueen kautta, vai onko?
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2804


« Vastaus #2 : Tänään kello 11:20:09 »

Tuo listan laatija on kirjoittanut otsikkoon "KARJALOHJA-KARJAA-TURKU....",
niin mitä hän mahtoi tarkoittaa "Karjalohjalla"? Ei kai rantarata tai Hangon rata ole missään vaiheessa kulkenut sen  kunnan alueen kautta, vai onko?
Tapani Kilpisellä oli kesämökki Karjalohjalla, mistä hän ajoi Ford Cortinalla Karjaalle. Se selittää myös Fiskarsin muistomerkkiveturin esiintymisen havainnoissa, sillä junasta käsin sitä ei voinut nähdä. Toisinaan hän ajoi Karjaalle Mustion kautta ja silloin havainnot ennen/jälkeen Karjaan olivat hieman toisenlaiset. Näiden matkakertomusten jakelu oli enimmillään kuudelle henkilölle, joten kaikki osalliset tiesivät toistensa reitit mahdollisille lähtöasemille eikä asiaa selitetty sen enempää. Muistomerkkivetureiden maininta voi äkkiseltään tuntua turhalta, mutta vuosien kuluessa niitäkin siirreltiin tilapäisesti tai joskus pysyvästi ja näin on mahdollista haarukoida muutosaikoja (oli vielä silloin siellä/ei ollut enää silloin).
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Vetokalustohavaintoja Karjaa-Uusikaupunki 1982  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina