Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Hv1-2 tavarajunia Etelä-Suomessa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2806


« : Tänään kello 14:33:35 »

Hv1-3 sarjojen käytöstä tavarajunissa on aika ajoin ollut keskustelua. Ohessa tapahtumailmoituksista poimittu kolme esimerkkiä erilaisista junista. Onko juna virallisesti T vai LT ei ole tiedossa, koska ilmoituksessa on vain junan numero. T1031 on ollut vuosikymmenet Hki-Turku vakinainen tavarajuna. 1947 se näyttää kulkeneen Lohjan kautta (vaihtoehto olisi ollut Toijalan kautta).

A) Hv1 549 T1004a Riihimäki-Pasila (1947)
B) Hv1 555 T3206 Turku-Salo (1947)
C) Hv2 684 T1031 Karjaa-Turku (1947)


* Hv1 549 T1004a Ri-Psl 471205.JPG (548.14 kilotavua, 1417x995 - tarkasteltu 46 kertaa.)

* Hv1 555 T3206 Tku-Slo 470827.JPG (601.16 kilotavua, 1417x964 - tarkasteltu 41 kertaa.)

* Hv2 684 T1031 Kr-Tku 470827.JPG (597.73 kilotavua, 1417x951 - tarkasteltu 40 kertaa.)
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 8651


« Vastaus #1 : Tänään kello 15:15:14 »

Tuossa ensimmäisessä numeroltaan 1004 RI-Psl junassa näyttää olleen myös 2 apulämmittäjää! Olihan junapaino 520t.
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 677


« Vastaus #2 : Tänään kello 16:48:22 »

Tuossa ensimmäisessä numeroltaan 1004 RI-Psl junassa näyttää olleen myös 2 apulämmittäjää! Olihan junapaino 520t.

Veturi lienee ollut halkopolttoinen ja oli talviaika. Toisaalta Riihimäeltä Pasilaan on suurin osa matkasta tasaista tai loivaa alamäkeä. Ilmeisesti ainoat todelliset vaaranpaikat kiinnijäämistä silmälläpitäen olisivat Monnin ja Hyvinkään välinen nousu sekä nousu Pukinmäestä Käpylään, jos Malmilla on jouduttu pysähtymään eikä vauhtia siksi ehtine kertyä kovin paljon ennen mäen alkua.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Hv1-2 tavarajunia Etelä-Suomessa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina