Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Rautatie uutisia Euroopasta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1884


« Vastaus #25 : Tänään kello 12:04:26 »

"Uusi palvelusopimus on voimassa viisi vuotta ja kattaa sekä Öresundin junaliikenteessä käytettyjen 111 vaunun huollon että kunnossapidon. Toiminnan siirron yhteydessä noin 700 työntekijää on nyt siirtynyt VR:lle."
Tiedotteessa on pientä epätäsmällisyyttä. 111 junayksikköä, ei vaunua. Junayksiköt ovat kolmivaunuisia eli 333 vaunua, jos joku sellaisen tiedon haluaisi. Noiden junayksiköiden vaunuja ei kuitenkaan liikennekäytössä koskaan eroteta toisistaan.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1884


« Vastaus #26 : Tänään kello 12:14:00 »


VR investoi laajasti uusiin suurnopeusjuniin useilla alueilla

15.12.2025 Google konekäännös

"VR Snabbtåg toteutti hiljattain laajan liikennemuutoksen sekä uudelleenkäynnistetyillä että uusilla pikajunalinjoilla. Liikenne Katrineholmissa jatkui vuoden keskeytyksen jälkeen, ja uusia yhteyksiä avattiin Trollhättanista, Karlstadista ja Kristinehamnista Tukholmaan.

Kaikki muutokset perustuivat Läntisen pääradan kunnostusvaiheessa syntyneeseen poikkeustarpeeseen, joka mahdollisti vaihtoehtoisten reittien ajamisen tiettyjen lähtöjen korvaamisen sijaan.

Uudelleenkäynnistys Katrineholmissa vuoden keskeytyksen jälkeen

VR Snabbtåg aloitti liikenteen Katrineholmissa vuoden keskeytyksen jälkeen. Ensimmäinen lähtenyt juna merkitsi paluuta säännölliseen liikenteeseen ja tarjosi matkustajille suoria yhteyksiä Göteborgiin ja Tukholmaan.

Uudet pikajunat Trollhättanin, Karlstadin ja Kristinehamnin kautta

Samaan aikaan yhtiö avasi uudet pikajunalinjat, jotka liikennöivät Trollhättanin, Karlstadin ja Kristinehamnin kautta. Lähdöt olivat pääasiassa lauantaisin ja laajennettiin päivittäiseen liikenteeseen kesän aikana. Muutos tarkoitti, että sekä Länsi-Götanmaan että Värmlannin matkustajat saivat uusia suoria yhteyksiä Tukholmaan."

https://www.jarnvagsnyheter.se/20251215/18148/vr-satsar-brett-pa-nya-snabbtag-i-flera-regioner
Kylläpäs otsikko kuulostaa mahtipontiselta itse uutisen oikeaan sisältöön nähden. Eihän tässä investoida yhtään mitään. Samat junayksiköt liikennöivät ratatöiden vuoksi hiukan eri reittiä ja jos Karlstadin kautta ajetaan yhtenä päivänä viikossa sen sijaan, että vuoroa ei ajettaisi ollenkaan, ei ole vielä kyse mistään merkittävästä uudesta palvelusta. Vähän kuin takavuosina ajettu suora Kouvola-Tampere-juna kerran viikossa.

edit: kesällä tuo Karlstadin kautta kulkeva juna muuttuu jokapäiväiseksi, mutta edelleenkään se ei vaadi mitään uusia junayksiköitä ja investointeja. Vanhat junat ajavat osin uusilla reiteillä.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2524


« Vastaus #27 : Tänään kello 15:12:12 »


"Uusi palvelusopimus on voimassa viisi vuotta ja kattaa sekä Öresundin junaliikenteessä käytettyjen 111 vaunun huollon että kunnossapidon. Toiminnan siirron yhteydessä noin 700 työntekijää on nyt siirtynyt VR:lle."

Tiedotteessa on pientä epätäsmällisyyttä. 111 junayksikköä, ei vaunua. Junayksiköt ovat kolmivaunuisia eli 333 vaunua, jos joku sellaisen tiedon haluaisi. Noiden junayksiköiden vaunuja ei kuitenkaan liikennekäytössä koskaan eroteta toisistaan.

valitettavasti alkuperäinen uutinen on poistunut joten ei voi verifioida, on tainnut VR Group käyttää isännän ääntä.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2524


« Vastaus #28 : Tänään kello 15:15:07 »


VR investoi laajasti uusiin suurnopeusjuniin useilla alueilla

15.12.2025 Google konekäännös

"VR Snabbtåg toteutti hiljattain laajan liikennemuutoksen sekä uudelleenkäynnistetyillä että uusilla pikajunalinjoilla. Liikenne Katrineholmissa jatkui vuoden keskeytyksen jälkeen, ja uusia yhteyksiä avattiin Trollhättanista, Karlstadista ja Kristinehamnista Tukholmaan.

Kaikki muutokset perustuivat Läntisen pääradan kunnostusvaiheessa syntyneeseen poikkeustarpeeseen, joka mahdollisti vaihtoehtoisten reittien ajamisen tiettyjen lähtöjen korvaamisen sijaan.

Uudelleenkäynnistys Katrineholmissa vuoden keskeytyksen jälkeen

VR Snabbtåg aloitti liikenteen Katrineholmissa vuoden keskeytyksen jälkeen. Ensimmäinen lähtenyt juna merkitsi paluuta säännölliseen liikenteeseen ja tarjosi matkustajille suoria yhteyksiä Göteborgiin ja Tukholmaan.

Uudet pikajunat Trollhättanin, Karlstadin ja Kristinehamnin kautta

Samaan aikaan yhtiö avasi uudet pikajunalinjat, jotka liikennöivät Trollhättanin, Karlstadin ja Kristinehamnin kautta. Lähdöt olivat pääasiassa lauantaisin ja laajennettiin päivittäiseen liikenteeseen kesän aikana. Muutos tarkoitti, että sekä Länsi-Götanmaan että Värmlannin matkustajat saivat uusia suoria yhteyksiä Tukholmaan."

https://www.jarnvagsnyheter.se/20251215/18148/vr-satsar-brett-pa-nya-snabbtag-i-flera-regioner
Kylläpäs otsikko kuulostaa mahtipontiselta itse uutisen oikeaan sisältöön nähden. Eihän tässä investoida yhtään mitään. Samat junayksiköt liikennöivät ratatöiden vuoksi hiukan eri reittiä ja jos Karlstadin kautta ajetaan yhtenä päivänä viikossa sen sijaan, että vuoroa ei ajettaisi ollenkaan, ei ole vielä kyse mistään merkittävästä uudesta palvelusta. Vähän kuin takavuosina ajettu suora Kouvola-Tampere-juna kerran viikossa.

edit: kesällä tuo Karlstadin kautta kulkeva juna muuttuu jokapäiväiseksi, mutta edelleenkään se ei vaadi mitään uusia junayksiköitä ja investointeja. Vanhat junat ajavat osin uusilla reiteillä.

Näin media kirjoitti vaikea ottaa järkevyyteen kantaa.
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 514


« Vastaus #29 : Tänään kello 15:21:37 »

VR:n kannattaisi nyt käyttää todella rautaisia otteita ja "isännän ääntä" vaikkapa vain kotimaisen henkilöliikennekalustonsa talvikelpoisuus kunnossapidon turvaamisessa. Isosti maksavat yöjuna-asiakkaat eivät aivan välttämättä halua maksaa siitä, että he pääsevät kuseksimaan ovenraoista jossakin matkan varrella. Tätä ei yhä edelleenkään VR:llä tunnuta ymmärtävän.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2524


« Vastaus #30 : Tänään kello 15:29:46 »

VR:n kannattaisi nyt käyttää todella rautaisia otteita ja "isännän ääntä" vaikkapa vain kotimaisen henkilöliikennekalustonsa talvikelpoisuus kunnossapidon turvaamisessa. Isosti maksavat yöjuna-asiakkaat eivät aivan välttämättä halua maksaa siitä, että he pääsevät kuseksimaan ovenraoista jossakin matkan varrella. Tätä ei yhä edelleenkään VR:llä tunnuta ymmärtävän.

Ruotsissa on vain mukavammat markkinat joten saa nähdä tuleeko SJ sitten Suomeen 2031 kun VR:n ostoliikenne kalusto on kaikkien käytettävissä ja kilpailu mahdollista.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Rautatie uutisia Euroopasta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina